rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Takatalliin liukulevy  (Luettu 3672 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Takatalliin liukulevy
« : 7.09.2021 kello on 08:10 »
Onko kukaan sellaista kehitellyt takatallin lattialle? Eli liukukiskot lattiaan ja päälle levy jonka päälle saa tavaraa kiinni ja kun on tarvetta niin vetäisee ambulanssi paarien tapaan ulos. Valmiita juttuja löytyy Reimolta jne mutta jos itse kehittelisin...
Samalla olen miettinyt takatallin päällä olevan sängyn runkoon kiinni laitettavaa päädystä auki olevaa kattoboxi tyyppistä muovilaatikkoa. Saisi työntää sinne ulkotuolit ja pöydän lappeelleen suoraan käytöstä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:28
Vs: Takatalliin liukulevy
« Vastaus #1 : 7.09.2021 kello on 08:21 »
^
Molemmissa ajatuksissa taitaa ongelma kohdistua lisäpainoon..

Tuo tuolien sijoitus (ja sen boxin tuoma) lisäpaino takavuoteen rakenteeseen voi olla merkittävä, jos sillä sängyllä samanaikaisesti nukutaan. Vuoteen koko (jänneväli) aika ratkaiseva myös..

Liukulattiallakin kiskostoineen on vastaava paino-ongelma. Jos sen pinta-ala on takatallin luokkaa, ja huomioiden sallittu takatallin kuormaus, rakenteen kestävyys sekä siitä johtuva raskaus on varmaan aika huomattava lisäpaino.


Toisaalta eipä tallin koko ja vuoteen käyttö ole ollut esillä  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:02
  • viva la France
Vs: Takatalliin liukulevy
« Vastaus #2 : 7.09.2021 kello on 09:14 »
Tuolta sopivalla kantavuudella ja pituudella.
Ja kun laittaa puolivälistä alkamaan molemmin puolin
on helpompi käyttää.

https://www.teleskopauszug24.de/schwerlastauszuge.html

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Takatalliin liukulevy
« Vastaus #3 : 7.09.2021 kello on 09:35 »
^
Molemmissa ajatuksissa taitaa ongelma kohdistua lisäpainoon..

Tuo tuolien sijoitus (ja sen boxin tuoma) lisäpaino takavuoteen rakenteeseen voi olla merkittävä, jos sillä sängyllä samanaikaisesti nukutaan. Vuoteen koko (jänneväli) aika ratkaiseva myös..

Liukulattiallakin kiskostoineen on vastaava paino-ongelma. Jos sen pinta-ala on takatallin luokkaa, ja huomioiden sallittu takatallin kuormaus, rakenteen kestävyys sekä siitä johtuva raskaus on varmaan aika huomattava lisäpaino.


Toisaalta eipä tallin koko ja vuoteen käyttö ole ollut esillä  :D
Erittäin hyviä huomioita. Vuodetta on tarkoitus edelleen käyttää  :) Tämä juttu tuli vain mieleen kun olen katsonut kalastajien ylös kiinnittämiä muoviputkia vavoille jne. Toki ne on keveitä. Itse laitan omille vavoille ainakin sellaisen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Takatalliin liukulevy
« Vastaus #4 : 7.09.2021 kello on 09:37 »
Tuolta sopivalla kantavuudella ja pituudella.
Ja kun laittaa puolivälistä alkamaan molemmin puolin
on helpompi käyttää.

https://www.teleskopauszug24.de/schwerlastauszuge.html
Kiitos.
Takatallin toinen luukku on vain puolet verrattuna toiseen eli minulle kyllä riittää puoleen väliin lattiaa yltävä siirtolevy. Toisesta luukusta operoin agregaatit, bensat ja muut pikku kynnyksen yli nousevat vermeet.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:10
Vs: Takatalliin liukulevy
« Vastaus #5 : 7.09.2021 kello on 21:07 »
https://procaravan.fi/products/hymer-b-644

Tämäntyyppisesti takatallin ovet ?

Onnistuisiko alumiinilevystä iso "kaukalo" jonka reunat/takalaita nousisivat mahdollisimman korkealle sivuille ja liukukiskot seinään ja kaukalon reuna kiskoon kiinni, jos mahdollista niin kiskon alareunaan kiinni jolloin tavaratila kapenisi ainoastaan kiskojen leveyden verran kiskojen kohdalta ja pohja nousisi ainoastaan nylonliukukiskonpak suuden + "kaukalon"alulevyn paksuuden. Niin jäykkää alulevyä ei kannata laittaa etteikö pohja hieman roiku keskeltä, keskelle nylonluistit jota vasten pohja lepää/luistaa . . .  Minun hymerissä reunat voisivat nousta enintään n.20cm kumpaisellakin puolella...

Kaikki voi tehdä monella tapaa väärin . . .   

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Takatalliin liukulevy
« Vastaus #6 : 8.09.2021 kello on 07:49 »
https://procaravan.fi/products/hymer-b-644

Tämäntyyppisesti takatallin ovet ?

Onnistuisiko alumiinilevystä iso "kaukalo" jonka reunat/takalaita nousisivat mahdollisimman korkealle sivuille ja liukukiskot seinään ja kaukalon reuna kiskoon kiinni, jos mahdollista niin kiskon alareunaan kiinni jolloin tavaratila kapenisi ainoastaan kiskojen leveyden verran kiskojen kohdalta ja pohja nousisi ainoastaan nylonliukukiskonpak suuden + "kaukalon"alulevyn paksuuden. Niin jäykkää alulevyä ei kannata laittaa etteikö pohja hieman roiku keskeltä, keskelle nylonluistit jota vasten pohja lepää/luistaa . . .  Minun hymerissä reunat voisivat nousta enintään n.20cm kumpaisellakin puolella...

Kaikki voi tehdä monella tapaa väärin . . .   
Juuri tuollaiset luukut löytyy. Tuota "pulkka tyyppiä" olen myös miettinyt. Siinä tavara pysyisi pienellä avustuksella paikallaan. Toisaalta puolikas kattoboxi asennettuna kiskoille voisi olla ratkaisu...Siis ajatusta jalostaen  :laugh:

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
Vs: Takatalliin liukulevy
« Vastaus #7 : 8.09.2021 kello on 08:31 »
Ei paina paljoa ja kestää silti paljon....

https://www.motonet.fi/fi/tuote/5507404/Shappell-Jet-Sled-Jr-ahkio-106-x-53-x-20-cm

Noita on eri kokoisia.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37