Tekniikkakeskustelut > Kalusteet ja sisustus

Takatalliin liukulevy

(1/2) > >>

Teukka-74:
Onko kukaan sellaista kehitellyt takatallin lattialle? Eli liukukiskot lattiaan ja päälle levy jonka päälle saa tavaraa kiinni ja kun on tarvetta niin vetäisee ambulanssi paarien tapaan ulos. Valmiita juttuja löytyy Reimolta jne mutta jos itse kehittelisin...
Samalla olen miettinyt takatallin päällä olevan sängyn runkoon kiinni laitettavaa päädystä auki olevaa kattoboxi tyyppistä muovilaatikkoa. Saisi työntää sinne ulkotuolit ja pöydän lappeelleen suoraan käytöstä.

88k5:
^
Molemmissa ajatuksissa taitaa ongelma kohdistua lisäpainoon..

Tuo tuolien sijoitus (ja sen boxin tuoma) lisäpaino takavuoteen rakenteeseen voi olla merkittävä, jos sillä sängyllä samanaikaisesti nukutaan. Vuoteen koko (jänneväli) aika ratkaiseva myös..

Liukulattiallakin kiskostoineen on vastaava paino-ongelma. Jos sen pinta-ala on takatallin luokkaa, ja huomioiden sallittu takatallin kuormaus, rakenteen kestävyys sekä siitä johtuva raskaus on varmaan aika huomattava lisäpaino.


Toisaalta eipä tallin koko ja vuoteen käyttö ole ollut esillä  :D

"Masi":
Tuolta sopivalla kantavuudella ja pituudella.
Ja kun laittaa puolivälistä alkamaan molemmin puolin
on helpompi käyttää.

https://www.teleskopauszug24.de/schwerlastauszuge.html

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  7.09.2021     kello on 08:21 ---^
Molemmissa ajatuksissa taitaa ongelma kohdistua lisäpainoon..

Tuo tuolien sijoitus (ja sen boxin tuoma) lisäpaino takavuoteen rakenteeseen voi olla merkittävä, jos sillä sängyllä samanaikaisesti nukutaan. Vuoteen koko (jänneväli) aika ratkaiseva myös..

Liukulattiallakin kiskostoineen on vastaava paino-ongelma. Jos sen pinta-ala on takatallin luokkaa, ja huomioiden sallittu takatallin kuormaus, rakenteen kestävyys sekä siitä johtuva raskaus on varmaan aika huomattava lisäpaino.


Toisaalta eipä tallin koko ja vuoteen käyttö ole ollut esillä  :D

--- Lainaus päättyy ---
Erittäin hyviä huomioita. Vuodetta on tarkoitus edelleen käyttää  :) Tämä juttu tuli vain mieleen kun olen katsonut kalastajien ylös kiinnittämiä muoviputkia vavoille jne. Toki ne on keveitä. Itse laitan omille vavoille ainakin sellaisen.

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" -  7.09.2021     kello on 09:14 ---Tuolta sopivalla kantavuudella ja pituudella.
Ja kun laittaa puolivälistä alkamaan molemmin puolin
on helpompi käyttää.

https://www.teleskopauszug24.de/schwerlastauszuge.html

--- Lainaus päättyy ---
Kiitos.
Takatallin toinen luukku on vain puolet verrattuna toiseen eli minulle kyllä riittää puoleen väliin lattiaa yltävä siirtolevy. Toisesta luukusta operoin agregaatit, bensat ja muut pikku kynnyksen yli nousevat vermeet.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View