Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Casper 18 Aug 2021
  • Solifer 610 vaunuun pitäisi uusia kattoluukut. Mutta ongelmana on se, että ko. Vaunussa katon paksuus on  n.90 mm. Ja tuon paksuiseen kattoon ei tahdo mistään löytyä luukkuja. Kyseessä on alkuperäiset 400x400 luukut. Koska kehystä ei välttämättä tarvitsisi uusia, olen miettinyt, että mahtaisiko jokin ohuemmalle katolle tarkoitetun pelkkä luukku sopia vanhaan avausmekanismiin? Onko kukaan joutunut painimaan samanlaisen ongelman kanssa? Yhdestä on jo uloin osa irronnut. Liimaamista olen myös miettinyt, mutta pitäisi löytää riittävän vahva liima.
  • #2 kirjoittanut Ahkera 21 Aug 2021
  • En osaa varsinaiseen kysymykseesi vastata, mutta tuota alkuperäsitä ongelmaa tuli itsekkin mietittyä.

    Vaihdoimme vm 99 S10 vaunuun kattoluukut ja oli samaa murhetta paksuuden kanssa. Ko vaunussa katon paksuus n. 7cm. Uudet luukut (heki) oli tarkoitettu kattopaksuudelle max. 6cm. Tästä johtuen nyt jäi sisä- ja ulkokehyksen väliin n. sentin rako, josta näkyy eristeet. Laitan siihen peitteeksi jonkun muovilistan kunhan löydän sopivaa. Lisäksi uusiin luukkuihin piti hommata erikseen pidemmät ruuvit, että ylsivät kiinnittämään sisäkehyksen ulko-osaan.

    Muuten kai tuolla kattopaksuudella ei ollut tuossa väliä vaan joutui ruuvit hommaamaan ja joutuu kärsimään tuosta visuaalisesta haitasta.
  • #3 kirjoittanut mjo33400 21 Aug 2021
  • Solifer 610 vaunuun pitäisi uusia kattoluukut. Mutta ongelmana on se, että ko. Vaunussa katon paksuus on  n.90 mm. Ja tuon paksuiseen kattoon ei tahdo mistään löytyä luukkuja. Kyseessä on alkuperäiset 400x400 luukut. Koska kehystä ei välttämättä tarvitsisi uusia, olen miettinyt, että mahtaisiko jokin ohuemmalle katolle tarkoitetun pelkkä luukku sopia vanhaan avausmekanismiin? Onko kukaan joutunut painimaan samanlaisen ongelman kanssa? Yhdestä on jo uloin osa irronnut. Liimaamista olen myös miettinyt, mutta pitäisi löytää riittävän vahva liima.

    Ei ole 9 senttiä vaan 7 senttiä.
Sivuja:
Toiminto