Tekniikkakeskustelut > Projektit

Bensiini ja retkeilyauto ? Mahdoton yhtälökö ??

(1/4) > >>

vaanari61:
Oon pohtinut asiaa tuolta kantilta jotta josko retkeilyauto bensiinikäyttöisell ä moottorilla, kilometrejä tullee vuodessa alle 10 tuhatta ja litrahinnnassa ero mitätön kuten varmaan kulutuksessakin. Uusissa dieselautoissa ureankäyttö ei aina mene kuin pitäisi ja millainen yhtälö on pitkä seisonta-aika ja urea. Plussana ns. dieselvero jäisi pois . . .

Hinnastoissa ei ole bensiinikäyttöisiä isojapakuja Fiiulta löydy, löytyykö muiltakaan ?

Autoon ei tulisi aurinkopaneeleita, isoa akkupatteristoa, vain bensiinikäyttöinen automaattisesti toimiva 12V agrekaatti sillä se olisi kevein järjestelmä saada tarvittaessa lisävirtaa, järjestelmä rakentuisi täysin 12V:n laitteistoon, 230V:n laitteita käytettäisiin aniharvoin ja niitä varten olisi kuitenkin esim: 1500W siniaaltointikka. Syy miksi 12V:n agre eikä normi 230V agrea, harvemmin olen yhdessä paikassa kahta päivää kauemmin jolloin auton laturi lataa normi 95Ah:n hupiakun ajonaikana täyteen ilman paneeliakin. 

Lämmitys Alden pannulla lattialämmitys lisänä jokin puhallinpatteri sopivasti sijoitettuna. "Webastolämmitys" nestekiertoisena olisi liian virtasyöppö ja löytyykökään Webastoa joka toimii bensiinillä sisältäen lämpimänveden saantimahdollisuude n ? 

mike:
Onhan noita jenkki vehkeitä mut useimmat vaatii C kortin. Aika edullisia ovat!

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 11.08.2021     kello on 21:43 ---Onhan noita jenkki vehkeitä mut useimmat vaatii C kortin. Aika edullisia ovat!

--- Lainaus päättyy ---

Tää sopii just tähän "mitätön ero kulutuksessa"  >:D

Kaikki on tietty suhteellista, mikä toisille on iso, on toiselle mitätön.

mjh48:
Ei taida olla Eurooppalaista isoa pakua bensakoneella.
Olen tuota itsekin miettinyt, bensakoneen voisi myös muuttaa kaasulle.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 11.08.2021     kello on 21:43 ---Onhan noita jenkki vehkeitä mut useimmat vaatii C kortin. Aika edullisia ovat!

--- Lainaus päättyy ---
Sama kävi mielessä, kerkesit ennen minua. Kokonaispainon voi tiputtaa 3500 kiloon. Sisäkorkeus taas vaikuttaa siihen pitääkö maksaa veroja jos muuttaa kuorma-autosta

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View