Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akku tullut määrän päähän
smy:
Mä hankin uuden akun jos vanha on sökö.
Jos kaksi rinnan olevaa akkua ja toinen sökö. Hankin kaksi uutta akkua.
Vanha käyttökelpoinen akku menee jollekin joka ei ole niin tarkka ja voi toimia hänellä vuosia.
Ainakin vara käynnistysakkuna yhden talven
Mä en jaksa itse pulata näiden kanssa. Säästän jostain muusta mieluummin kuin olen kusessa jossain akun takia.
ajuri:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 13.08.2021 kello on 11:25 ---Kukaan ei kommentoinut... Kuvia, laskentaa ja väittelyäkin yms. pätemistä kyllä piisaa... 😂
Onkos toi kuinka yleinen tapa valjastaa matkakulkineisiin startti-akkuja hupikäyttöön?
Starttiakku kun menee oikariin, eikä ole letkua ulos, siitä seuraa mukavaa.
Hupiakku letkun kanssa ulos poikii sekin melkoisen pierun hajun ilmoille vikaantuessaan.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on kyllä noissa molemmissa akuista haaroitettu letku ulos auton alle . Onko oikeesti niin ettei startti akkuja kannata käyttää hupi puolella? Mulla oli Ed autossa kuorma-auton 225 ah yksi akku.
käpynotko:
Varmasti startti akkukin ajaa asiansa. Ei varmaan paras mahdollinen mutta jos kaikki on aina parasta mahdollista niin helposti käy sillai että ne ylivertaiset ominaisuudet jää hyödyntämättä.
ajuri:
--- Lainaus käyttäjältä: käpynotko - 13.08.2021 kello on 12:46 ---Varmasti startti akkukin ajaa asiansa. Ei varmaan paras mahdollinen mutta jos kaikki on aina parasta mahdollista niin helposti käy sillai että ne ylivertaiset ominaisuudet jää hyödyntämättä.
--- Lainaus päättyy ---
Mitä suosittelisit jos ja kun kohta pitää akut laittaa uudet ?
käpynotko:
No en ole tämänkään alan osaaja niin en suosittele mitään.
Tarkoitin ihan yleisellä tasolla vaan sitä että kaikki akku tyypit varmasti käy.
Toiset saattaa kestää kauemmin ja takuu varmasti toiset maksaa enemmän.
Itsellä uudessa autossa Knaussin laittama juuri haukuttu Bannerin AGM.
Käytän sen rauhallisin mielin loppuun ja sitten ostan uuden.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta