rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mikäs riivaa?  (Luettu 4359 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Mikäs riivaa?
« : 27.07.2021 kello on 14:32 »
Huomannut oon, että joillakin tapana tulla ja lähtee leirintäalueelta niin että pöly seuraa perässä. Ajetaan vauhdikkaasti, kertooko tämä epävarmuudesta? Miellyttävän näköistä on rauhalliset liikehdinnät yhdistelmällä, matkailuautolla alueella.. taasen tiellä ollaan Teittentukko. Ärsyttävää on alueella pössytellään että olet koko köörillä passiivitupakoitsik a. Tupakoitsijakaan ei ymmärrä kuinka paskalle mahorkkansa haisee, se haisee pahemmalle kuin ihimis läjä. Sanomaankaan ei voisi mennä, kun herne on syvällä vaikka miten vääntäisit asiallisesti. Nytkin tuosta yks vanhapieru lähti kaikkien savumerkkien kera.. Toki ymmärrän että toisia ärsyttää lasten äänet,koirien haukut, kissojen vingunnat, mutta nämäkin on pienempi paha kuin savumerkit. Kyllä olis itse kullakin peiliin katsomisen kiitos ja anteeksi!

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:51
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #1 : 27.07.2021 kello on 18:35 »
Aloittaisin sen peiliin katsomisen omasta peilistä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
  • Kulkija
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #2 : 27.07.2021 kello on 18:44 »
Käytän lähinnä SFC-alueita, ellen ole puskassa tai tutuilla. Oudolta kuulostaa.

Ulkona saa tupakoida. Joskus haistaa tuoksun. Eipä haittaa. Jos nyt joku niin saastaiset vesituhkakupit joskus jossakin. Ne haisee.

Mylly-Mäkelässä Padasjoella olin viikonlopun. Ei sitten mitään valittamista. Alkuasukkaat ja isännät hyvin ystävällisiä. Vanhemmat kattoi lastensa perään, toisin kuin yleensä esim. Jyväskylässä kaupungilla ja kaupoissa. Joku vieras oli vähän äänekäs, vaan sekin päivällä. Sitä tulee ihmisen sietää vähän elämisen ääniä tai vaihtaa kulkine erämaamökkiin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #3 : 27.07.2021 kello on 19:33 »
Tuo sauhuttelu on niin suhteellista.
Viimeviikolla vaunun taakse leiriytyi perhe, jossa isäntä oli ketjupolttaja ja valitettavasti tuuli oli meidän suuntaan. Kun ilmat on tällaiset ja kaikki mahdolliset luukut auki, haju voi olla naapurissa todella haittaava.
Mutta kun polttaa oman katoksensa alla, eipä siitä voi mennä sanomaan kotirauhaa häiritsemättä.
Tuohon pölyämiseen auttaa alueen nopeusrajoitukset ja niiden noudattamiseen voi puuttua. Ja jos se ei riitä, isäntien pitänee ottaa suolasäkki kainaloon. 😉

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:13
  • Retkeilijä
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #4 : 27.07.2021 kello on 19:52 »
No menkääpä pojat puskiin välillä paljon lepposampia ihmisiä ja uusia tuttuja tulee joka vkl ainakin mulle ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #5 : 27.07.2021 kello on 19:56 »
No menkääpä pojat puskiin välillä paljon lepposampia ihmisiä ja uusia tuttuja tulee joka vkl ainakin mulle ;D

Viikon reissulla oli 2 maksettua yötä ja siinä jo tuo sauhuttelu 😉
Saunaan päästiin kuiteski joka päivä 👍🏻

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:13
  • Retkeilijä
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #6 : 27.07.2021 kello on 19:59 »
Hyvähyvä😉 Mä en oo puoleen vuoteen kerenny alueille :o 2kk sitten ostettu CEE- kaapelikela polttelee takatallissa ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:04
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #7 : 27.07.2021 kello on 20:45 »
Hyvähyvä😉 Mä en oo puoleen vuoteen kerenny alueille :o 2kk sitten ostettu CEE- kaapelikela polttelee takatallissa ;D
Ei se hukkaan mene puskalaisellakaan  ;D Suko>CEE -adapteri vaan aggreen jne..  8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:13
  • Retkeilijä
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #8 : 27.07.2021 kello on 20:56 »
Totkai ei vaan agree ;D 20 pakkasta saatan hakeutuakin tolpan juureen lohkolämppäriä voi käyttää ;) Ja Lidlin miniuunia, ai että tulisi talvi vaan ja sukset alle ;D Silloin on alueilla rauhallista; eiköös ne nyt ole melkoisia pesäkkeitä ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #9 : 27.07.2021 kello on 22:15 »
Tuo sauhuttelu on niin suhteellista.
Viimeviikolla vaunun taakse leiriytyi perhe, jossa isäntä oli ketjupolttaja ja valitettavasti tuuli oli meidän suuntaan. Kun ilmat on tällaiset ja kaikki mahdolliset luukut auki, haju voi olla naapurissa todella haittaava.
Mutta kun polttaa oman katoksensa alla, eipä siitä voi mennä sanomaan kotirauhaa häiritsemättä.
Tuohon pölyämiseen auttaa alueen nopeusrajoitukset ja niiden noudattamiseen voi puuttua. Ja jos se ei riitä, isäntien pitänee ottaa suolasäkki kainaloon. 😉

Ymmärsit täysin mitä tarkoitin. Sit porukalla pää kipiä, sekä jollakin pahimmillaan viikonpäivät mahakipiä ja sekaisin kun kroppa sakkaa ja ärtyy savusta. Kyllä on mieli ja ymmärrys koetuksella passiivitupakoinnis ta ja parhaillaan loma pilalla..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #10 : 27.07.2021 kello on 22:19 »
Aloittaisin sen peiliin katsomisen omasta peilistä.
Kyllä sitäkin tehty, mutta jollakin kroppa ei kestä passiivitupakointia, vähän sama kuin eläinalergia.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:02
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #11 : 27.07.2021 kello on 22:37 »
Kyllä sitäkin tehty, mutta jollakin kroppa ei kestä passiivitupakointia, vähän sama kuin eläinalergia.
pitäisikö myös maksan paistaminen ulkona kieltää? itselle ainakin tulee jo hajusta pahoinvointia,

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
  • Kulkija
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #12 : 27.07.2021 kello on 23:00 »
No menkääpä pojat puskiin välillä paljon lepposampia ihmisiä ja uusia tuttuja tulee joka vkl ainakin mulle ;D

Jos Facen puskaporukan juttuihin on uskominen, niin liekö. Tai onhan se, jos yksin puskassa olet. Ei tietenkään ole kokemusta ihan liikaa, saattaahan tuo ollakin!

Herkemmin olen löytänyt mukavia ihmisiä SFC-aluellta. Tai Finnlinesilta mennen tai tullen. Siellä on aikaa turista, jos toisen karavaanariksi tunnistat. Reppureiden kanssa taas menee ryyppäämiseksi, ja toiseksi jää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #13 : 27.07.2021 kello on 23:52 »
Johan oli aiheen aloittajalla huono päivä ::)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Mikäs riivaa?
« Vastaus #14 : 28.07.2021 kello on 04:12 »
Johan oli aiheen aloittajalla huono päivä ::)

No en kyllä sanoisi huonokaan, mutta hieman rasittava. Mutta tarkoitus avata silmiä kaikilta puolin..

Kylläpä nyt on hyvä olla puskassa. Saatu raikkaassa ja rauhallisessa paikassa hyvin oltua ikkunat auki, huoletta nauttia puhtaasta ilmasta, mikään ylimääräinen hajuste leiju matkamökkiin. Huippua kun maisematkin kohdillaan ves liplattaa, eikä häiriöitä. Puska on valitettavasti todella jees.