Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Parhaat asuntoauto merkit
Alan:
Eipä viitti täällä avautua, mitä merkkejä ei kannattaisi ostaa.
Matkailuauton hankinta on iso kompromissi, jossa pitää tehdä painotukset oikein. Kortti ja budjetti rajoittaa, ehkä jollakin korkeus ja pituus säilytystilaa vuoksi.
Uusi ja tingitty vaiko vanhempi laatuauto.
Etuveto-takaveto (neliveto), talviauto vai ei, lämmitin, pohjaratkaisu, oma mieltymys ajettavuuden suhteen, tilava vai ketterä jne.
Pariskunta vai lapsiperhe.
Takatallitonta autoa en hankkisi. En myöskään autoa, jossa on pitkä ja matala takaylitys. Kantavuutta pitää olla riittävästi. Eristeisiin ja rakenteisiin kiinnitän huomiota. Pituuden ja massan pitää olla järkeviä, jotta liikkuvuus säilyy.
Lähes kaikki alustat toimivat tyydyttävästi matkailuautokäytöss ä eikä mikään ole täydellinen. Joissain moottoreissa ja vaihdelaatikoissa on ongelmia. Ne pitää tietää ja jättää ostamatta.
Cille5:
Mitkä moottorit ja alustat jättäisitte pois?
Edellinen ja ensimmäinen matkailuautoni oli Mercedes-Benz Sprinter 2.7L moottorilla ja alustalla oleva auto vm2004. Asunto-osa ei ollut hirveän laadukas. Korin oli valmistanut Italialainen Due Erre, mutta tyytyväinen autoon olin. Sisätilat olivat laadukkaan oloiset, mutta korin ulkopuoli ei ollut niin laadukkaan oloinen.
Auto oli rekisteröity 6 hengelle ja pituuttakin oli 7,4m.
Muutamia autoja olen käynyt katsomassa ja tähän mennessä täys integroitu Rapido on ollut mielestäni laadukkain sisältä ja ulkoa.
Yhden täydellisen Rapido yksilön jo löysinkin. Myyjän kanssa sovimme jo kaupatkin, mutta seuraavana päivänä kun olimme hakemassa autoa, myyjä ilmoitti että hänen tytär oli vaatinut että auto myydään hänelle. Auto oli ollut myynnissä pari kuukautta ja nyt kun auto oli vaihtamassa omistajaa, tytär ilmoitti että hän haluaa ostaa auton. Ketutti ihan huolella...
Tänään menen katsomaan aika vastaavaa Rapidoa 3.0L Mersun tekniikalla varustettuna. Autossa on automaattilaatikko, jota en niin mielelläni haluaisi. Manuaaliin luottaisin enemmän, vaikka ei tällä yksilöllö ole ajettu vasta kuin 120tkm.
armas ujomieli:
Kyllä iso kone aina parempi on mielestäni. Mitään alustaa en pois jättäisi vaan enempi merkitsee pohjaratkaisu. Enemmän asumista yleensä on kuin ajamista. Ja automaattilaatikko. Juu jatketaan aiheesta menee vaan tauot äkkiä. Tosiaan oikea automaatti. Maksaa sitten mitä maksaa on se vaan niin paljon mukavampi ajaa. Henkilöautoissa mulla ollut 25v automaatti Thumb Halpaa kytkinremonttia on ollut ;)
Karabiilisti:
Kyllä automaatti hyvä on kunhan ei ole mikään robotisoitu manuaali eli sähkökytkimellinen kaksoiskytkentä romu looda.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 20.07.2021 kello on 09:06 ---Kyllä automaatti hyvä on kunhan ei ole mikään robotisoitu manuaali eli sähkökytkimellinen kaksoiskytkentä romu looda.
--- Lainaus päättyy ---
Minkäslaista vikaa näissä pakujen roboteissa sitten on ollut...?
Mulla on vain kokemusta henkilöauton robotista ja pakussa on nyt "oikea" automaatti. Molemmat variaatiot on pelanneet, joskin robotti vaatinee ehkä vähemmän huoltoa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta