Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Parhaat asuntoauto merkit

(1/14) > >>

Cille5:
Olen ostamassa käytettyä asuntoautoa, mutta en oikein ole sisäistänyt mitkä asuntoautot ovat laadukkaita merkkejä ja mitkä eivät.

Ykkös vaihtoehtona itselläni on tällä hetkellä integroitu Rapido 9000 sarjan korilla.
Autot joita olen katsonut ja mitkä sopivat omaan budjettiini ovat noin 2008-2010 vuonna valmistettuja.

Mitä merkkejä suosittelette?
Mitä merkkejä tulisi välttää?

Karabiilisti:
Kysymys on vaikea....

Hinta ja laatu kulkee monesti käsi kädessä....mutta ei läheskään aina. Jossain merkeissä "tähti" tai "olympiamerkki" status maksaa.

Ja toinen puoli mikä on mietittävä on, että jos käytettävissä on esim 30 000 euroa, niin ottaako 15 vuotta vanhan "laatu merkin" vai 5 vuotta vanhan halvemman merkin kulkimen. Tuolla summalla saa jomman kumman. Onko esim 10V nuorempi alusta jo aivan eri aikakauden tuote.

Itse tuli otettua 12 vuotta sitten 3 vuotiaana Italialainen "halpa laatu merkki" johon moni laatumerkkiuskollin en ei koskisi pitkällä tikullakaan. Mutta eipä siinä ole mitään ihmeempää moitittavaa ole ollut 15V ja 200 000km mennessä.  Jos pitäisi nyt vaihtaa niin tekisin saman valinnan. Jos olisin tuolloin ottanut Hymerin tms samaan hintaan niin sillä olisi nyt ikää jo ehkäpä 25v ja kilometrejä 400 000...ja olisi ollut paljon vanhempaa tekniikkaa....

Eli käytettävissä oleva raha on se ratkaiseva tekijä....ja mitä sillä saa.  Thumb

megaman:
Kiinnittäisin huomiota viimeistelyn tasoon ja yleiseen toimivuuteen omaa painotusta ja käyttöä ajatellen. Tekniikka, komponentit, yms. nippelit tulee pääosin samoilta valmistajilta.

MotoVan:
Alusta ratkaisee ja tulevaisuuden huoltokustannukset. Lasikuitu ja siihen liitetyt osat ovat kaikki kuitenkin aikalailla samoja.

Karabiilisti:
kumman ottaisit esim

https://www.netticaravan.fi/hymer/s740/60766

https://www.netticaravan.fi/mobilvetta/miller-p600-fiat-2-2-100-multijet-puoli-integroitu-j-kotiintoimitus/56224


Mutta tosiaan enempi kuin merkkiä kannattaa miettiä käyttöään ja käydä koeajolla!



Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View