rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ducaton vai Spinterin alusta  (Luettu 6361 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 09:55
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #15 : 10.07.2021 kello on 23:57 »
Kilometrejä ei asuntoautoihin pääosin paljoa tule. Heikkolaatuisempi ja halvempi palvelee siinä hyvin. Minulle etuveto on ehdoton ei ja jo siksi Fiatalustaiset ei kuulu niihin joita katson

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:38
  • Kulkija
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #16 : 11.07.2021 kello on 00:09 »
Sprintterin ruostuminen pakuissa ei kyllä kuulu etuihin.

Ei kuulu. Vaan on myös käytöstä kiinni. En ostaisi päivittäiskäyttöön ympäri vuoden.

Itsellä ruostesuojaus harkinnassa. Alusta on vielä kuin uusi, vaikka ikää on.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:18
  • Callengr
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #17 : 11.07.2021 kello on 08:20 »
Kilometrejä ei asuntoautoihin pääosin paljoa tule. Heikkolaatuisempi ja halvempi palvelee siinä hyvin. Minulle etuveto on ehdoton ei ja jo siksi Fiatalustaiset ei kuulu niihin joita katson

Mikäs Ivecossa on vikana fiat sekin.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.02.2024 kello on 19:29
  • Matkaaja
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #18 : 11.07.2021 kello on 08:47 »
Kiitos vastauksista. Hyviä mielipiteitä molemmista alustoista. Tuli molempien plussat ja miinukset. Vakionopeudensäädin on minunkin tapauksessa iso puute. Olenkin etsinyt hyvää ja edullista jälkiasennettavaa cruisea, montaa mahdollisuutta ei löydy. Onko kellään Fiatissa jälkiasennettavaa cruisea, ja miten toimii?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #19 : 11.07.2021 kello on 10:25 »
Kiitos vastauksista. Hyviä mielipiteitä molemmista alustoista. Tuli molempien plussat ja miinukset. Vakionopeudensäädin on minunkin tapauksessa iso puute. Olenkin etsinyt hyvää ja edullista jälkiasennettavaa cruisea, montaa mahdollisuutta ei löydy. Onko kellään Fiatissa jälkiasennettavaa cruisea, ja miten toimii?
Lukemani perusteella paljonkin laittaneet täällä niitä. Haulla taitaa löytyä keskustelut. Kyseessä jälkiasennetut Fiat yhtymän tuotteet

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:38
  • Kulkija
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #20 : 11.07.2021 kello on 11:44 »
Mikäs Ivecossa on vikana fiat sekin.

Jos ei muu niin "automaatti", uusissa taitaa olla jo parempi. Takavuosina oli paljon puhetta siitä, että autoa ei saa kulkemaan tiellä suoraan.

Omaa kokemusta ei ole.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:20
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #21 : 11.07.2021 kello on 11:56 »
Takavuosina oli paljon puhetta siitä, että autoa ei saa kulkemaan tiellä suoraan.

Ainakin wanhat Viiatit on ihan hyviä ajaa.
Alusta on sopivan jäykkä, pitää vaan katsoa , ettei jää ristiriipuntaan.   :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #22 : 11.07.2021 kello on 12:44 »
Jos ei muu niin "automaatti", uusissa taitaa olla jo parempi. Takavuosina oli paljon puhetta siitä, että autoa ei saa kulkemaan tiellä suoraan.

Omaa kokemusta ei ole.
Raskaammat yli 3500 alustan Ivecot on ollut jo kauan ZF automaatteja

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:10
  • viva la France
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #23 : 11.07.2021 kello on 13:20 »
Raskaammat yli 3500 alustan Ivecot on ollut jo kauan ZF automaatteja
Taitaa olla 2014 tai 2016 kun tuli oikea automatti.

2010 Fiat ducato maxi alustasta on kokemusta noin 170 000 km verran.
Normi huoltojen lisäksi yksi lämmityslaitteen katkaisin ja yhden kerran naftasuodatin alkoi vuotaa.
Oli ilmeisesti huollossa huonosti laitettu kun korjaantui suodattimen ja tiivisterenkaan vaihdolla.

Fiat miehet sanoo jousituksen olevan napakka ja pinta kova, Mutta se on oikeasti ainakin maxi alustassa
ratakiskon taipuvuudella varustettu. Ja renkaita maxi alustainen söi 22 000 - 25 000 km välein.
Etuakseli oli 2100 kg ja takaakseli 2500 kg kantavuudeltaan. Päällä 7,4 m intekroitu koppa.
Ajo asento ihmeellinen virta-avaimen sijoituksen kanssa, polvi koko ajan osui avaimeen.

Eli teknisesti oli ihan hyvä alusta, mutta ajoltaan muistutti telivetoista Jyry Sisua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:01
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #24 : 11.07.2021 kello on 13:39 »
Tuo oma iveco on ainakin likelle paras "iso" auto ajaa mitä olen ajanut, kulkee myös viivasuoraan ja siinä jaksaa istua väsymättä vaikka 12h ajot putkeen. Se on paljon sanottu meikäläiseltä joka ei ole mitenkään euroautojen fani saatikka ISA-standardin kannattaja (italialainen standardi apina).




Onhan siinä  toki eronsa verrattuna etuvetoisiin fiiatteihin ja sinkkupyöräisiin ivecoihin, ivecon sinkkupyörä-perät ei ole mitenkään lujan maineessa, laakeria ja ulvontaa tulee jo päälle sadantonnin esille. Voihan tietenkin myös olla jos selkään laitetaan iso kanttinen kori niin tilanne muuttuisi johonkin suuntaan.



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:38
  • Kulkija
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #25 : 11.07.2021 kello on 14:00 »
Raskaammat yli 3500 alustan Ivecot on ollut jo kauan ZF automaatteja

Ivecon päällä on usein arvokas koppi. Omalla budjetilla katselin Saksasta 2010-2012 Niesmanneja. Manuaaleja oli vähän tarjolla (ja sen yhden ainoan sopivan kohdalla ei päästy myyjän kanssa yhteiselle aaltopituudelle ollenkaan, ei kerennyt edes hinnasta keskustelemaan).

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #26 : 11.07.2021 kello on 15:37 »
Kai sekin jotain kertoo mitä käytetään pelastusliikenteess ä. Oman alustan km 670tkm ja ei keinu.

Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #27 : 11.07.2021 kello on 16:16 »
Eiköhän pelastuslaitoksella tärkeintä ole että ensihoito on parasta mahdollista ja autossa on mahdollisuudet hoidon tarjoamiseen. Ajo-ominaisuudet auton valintaan lienevät merkitykseltään pienet.
Harvoin ambulanssilla ajellaan hupia tuntikausia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #28 : 11.07.2021 kello on 17:55 »
Eiköhän pelastuslaitoksella tärkeintä ole että ensihoito on parasta mahdollista ja autossa on mahdollisuudet hoidon tarjoamiseen. Ajo-ominaisuudet auton valintaan lienevät merkitykseltään pienet.
Harvoin ambulanssilla ajellaan hupia tuntikausia.
Minä taas luulen että ambulanssiaihioon tilataan huippualusta .
Oisko ilmajouset takana ja hyvä iskunvaimennus .
Pari kertaa olen ollut pitkälläni Sprintteriambulanss in kyydissä ja ihmetellyt sitä kyytiä.
Että miten Mersu kestää lanssina kun aika kovaa jalkaa ne tuntuu saavan ja kyyti ol yllättävän tasasta .
Viime viikolla kun olin henkilömallin Mersun taksin kyytissä ja kuski veteli 120-140 Peräseinäjoen suorilla niin kyyti oli hirveetä . Mersu lierusi niin jotta pelotti ja jousitus oli tosi kova siinä autossa .
Passattitaksi ja nuo 7-hengen Sitikat ja Tojotatki kulkee paljon tasasemmin kun Mersu.
Sori oftopikkia tää loppu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Ducaton vai Spinterin alusta
« Vastaus #29 : 11.07.2021 kello on 18:23 »
Minä taas luulen että ambulanssiaihioon tilataan huippualusta .
Miksi?
Joskus menneisyydessä ambulanssin ideana oli kuljettaa potilas mahdollisimman pian sairaalahoitoon.
Nyt pyritään potilaalle antamaan ensihoito ja vakauttaa elintoiminnot ambulanssissa.