Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ducaton vai Spinterin alusta

(1/10) > >>

Tuisku:
Hei kaikille matka-auton omistajat. Minulla on vanha Ducaton Matkaaja, ja ajattelin päivittää kulkimeni 2000-luvun laitteeseen. Vaatimukseni olisi alkovi jossa on myös perässä vuode ja iso takatalli johon saisi pakattua telttasaunan ja kumiveneen. Antakaa tulla mietteitä Sprintern tai Ducaton puolesta. Nykyisessä Matkaajassani on vaunuilmastointi ja Traveller 2500 agrekaatti.
Näitä ilmastointipakettej a löytyy harvemmin, joten uudempaan vaihtaminen näin helteellä arvelluttaa.

MotoVan:
Minulla oli 2019 ducato ja nyt spriter alusta takavedolla.
Molemmat autot päivitin apuilmajousilla.
Sprinter on selvästi pomppivampi perä ja myös sivuttaisheilunta on voimakkaampaa kuin Fiiussa kuoppaisilla teillä
Matka-ajossa sprinter voittaa ducaton asfaltilla.
Sprinter on ketjukone. Ducatossa kumihihna.
Sprinter moottori on tehokkaampi samoilla tilavuuksilla.
Ducato on edullisempi huoltaa ja osia löytyy helpommin.

.

Alan:
Ducatoa ei ole ollut kuin vuokralla ja vanhoja. Oman kokemuksen mukaan vakaa ajettava, vaan ei kovinkaan mukava. Alla ollut vuosimalleja 1990-2000.

Sprinter voittaa Transitin, mutta vaatii säätöä, päivityksiä ja huolenpitoa, vakio-osat ei riitä matkailuauton painoille. On hiottavissa erinomaiseksi alustaksi, kun renkaat ovat hyvät, iskarit riittävät, etujousitusta parannettu (tapoja on useita) ja takana ilmajouset. Riippuu iästä ja koosta, mitä kysyjä etsii. Mun kopan kokoluokassa V6 on ainoa järkevä, mutta soppa maistuu jos ei aja sukkasillaan.

Karabiilisti:
kannattaa harkita myös sitä transitia. Halvat osat, hyvin saatavissa ja helppo huoltaa.
Paripyörä alusta riittää hyvin kuormille kulkee vakaasti. Tehoakin ihan sopivasti.


Mautoilija:
Aloittajan kriteerit voivat kopin valmistaja täyttää. Alusta on se mikä vaatimukset täyttävää koppia kantaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View