Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

Kaasuhälytin

<< < (2/4) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 -  9.07.2021     kello on 07:10 ---Onko kimi havaintoa kuinka paljon kuluttaa virtaa? Tein nimittäin havainnon että jokin ylimääräinen virtaa kuluttaa(ei sietämättömästi mutta kuitenkin) niin kävi oman hälyttimen kohdalla sama mielessä. Hälytin kun on tosiaan alla pääasiallisen havaintopinnan eli lattiarajassa.

--- Lainaus päättyy ---

Minun laite on vuodelta 2002, varmasti nämäkin kehittyneet ajan myötä. Vaimo on nyt reissussa autolla ja en pääse katsomaan ilmoitettua kulutusta, muistaakseni 0,4A. Sen verran kuitenkin, että kannattaa sammuttaa kun pullosta sulkee hanan käyttöjen välillä

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  9.07.2021     kello on 08:34 ---Mulla on kaksikin; m-autossa ja veneessä.

Jälkimmäisessä on tällainen https://kaasuvalo.fi/verkkokauppa/ams-kaasuhalytin-12-v-dc.html#additional
Sen aktivoitumisen kuulee, vinkuu "virittyessään" (kun laittaa päälle). Pidän päällä kun putkissa kaasun paine. Pullo uimatason portaan alla, josta vuoto kaasut valuu mereen. Kiulusta nestekaasu ei karkaa, vaan pakenee pilssiin, jos reitti on. Mulla tuo häly on pilssin yläpuolella rungon ja lattian välitilassa.

Matkailu autossa ed. omistaja oli laittanut ovelle, 20cm tulpalattian yläpuolelle  :-X eli autoon mahtuu aika monta kuutiota nestekaasua ennenkuin 55cm auton pohjan alan korkeassa "nestekaasualtaassa" piippaa  :-[

--- Lainaus päättyy ---

Kai sen kuuluis olla herkempi,eikä piipata vasta kun koko lattia on kaasupeitossa? Oma on joskus alkanut piippaamaan kun on suihkuttanut dödöä kainaloon ja kun olen ollut tankkaamassa autoa ikkuna auki.

Tuskin on kuitenkaan ollut 20cm kaasuvaippaa lattialla niissä tilanteissa.. mutta silti hälyttää.

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi -  9.07.2021     kello on 10:21 ---Minun laite on vuodelta 2002, varmasti nämäkin kehittyneet ajan myötä. Vaimo on nyt reissussa autolla ja en pääse katsomaan ilmoitettua kulutusta, muistaakseni 0,4A. Sen verran kuitenkin, että kannattaa sammuttaa kun pullosta sulkee hanan käyttöjen välillä

--- Lainaus päättyy ---
Aikalailla samoja ikiä se minunkin kampe on eli kannattaa sammuttaa  Thumb

svc:

--- Lainaus käyttäjältä: Hesus -  9.07.2021     kello on 10:54 ---Oma on joskus alkanut piippaamaan kun on suihkuttanut dödöä kainaloon ja kun olen ollut tankkaamassa autoa ikkuna auki.

--- Lainaus päättyy ---
Deodoranttien ponneaine voi nykyään olla propaania tai butaania, joten ei ihme jos laite hälyttää.
Polttoaineesta kaasuuntuu tankkauksen yhteydessä myös hiilivetyjä, joihin hälytin voi hyvinkin reagoida.

svc:
Eikös kaasuhälyttimilläki n ole joku tietty käyttöikä? Ainakin palo- ja häkähälyttimillä se on yleensä 5-10 vuotta.
 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View