Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Oletteko huollattaneet ilmatyynyjen painesäiliön?

<< < (2/4) > >>

Timontti:
Anteeksi, etten muistanut, että "airbag" on suomeksi "turvatyyny". Tarkoitin siis turvatyynyjä, joista toinen on ratin keskiössä ja toinen matkustajan edessä. Vaikka ne täytetään jotenkin räjähdyspanoksella, eikö se kaasu tule kuitenkin jostakin paineistetusta pullosta?

4ntti:

--- Lainaus käyttäjältä: Timontti - 28.06.2021     kello on 08:33 ---Anteeksi, etten muistanut, että "airbag" on suomeksi "turvatyyny". Tarkoitin siis turvatyynyjä, joista toinen on ratin keskiössä ja toinen matkustajan edessä. Vaikka ne täytetään jotenkin räjähdyspanoksella, eikö se kaasu tule kuitenkin jostakin paineistetusta pullosta?

--- Lainaus päättyy ---
Ei tule

kimi:
Suomessa noille ei ole määrätty tarkastuksia. Minulla on tuontiauto joka on tuotu Hollannista, siinä tarrat 10v katsastuksesta.

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: Timontti - 28.06.2021     kello on 08:33 ---Anteeksi, etten muistanut, että "airbag" on suomeksi "turvatyyny". Tarkoitin siis turvatyynyjä, joista toinen on ratin keskiössä ja toinen matkustajan edessä. Vaikka ne täytetään jotenkin räjähdyspanoksella, eikö se kaasu tule kuitenkin jostakin paineistetusta pullosta?

--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus käyttäjältä: 4ntti - 28.06.2021     kello on 08:38 ---Ei tule

--- Lainaus päättyy ---

Wikkipeedia kertoo mm. näin:
"Turvatyyny on autossa turvavyön apuna automaattisesti toimiva turvavaruste, typpikaasulla onnettomuuden sattuessa täyttyvä tyyny, jonka tehtävänä on lieventää kolarin seurauksia estämällä matkustajia tai auton ulkopuolisia jalankulkijoita loukkaantumasta."

" Sivuturvatyynyn täytekaasuna käytetään usein argonia."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Turvatyyny

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 28.06.2021     kello on 10:31 ---Suomessa noille ei ole määrätty tarkastuksia. Minulla on tuontiauto joka on tuotu Hollannista, siinä tarrat 10v katsastuksesta.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä vain,  kyseisen ohjetarran olen kahden tuontiauton aurinkolipassa nähnyt.
Molemmat oli ensin viety muutaman vuoden vanhana Saksasta Ruotsiin ja sieltä vuosien päästä tuotu Suomeen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View