Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Takasivuikkunan tiiviste vuotaa

(1/4) > >>

krtek:
No niin nyt on ongelmaa toisen pikkuauton kanssa. Auto Toyota Carina E viime vuosituhannen lopulta. Ongelmana on takapenkin jalkatilojen kastuminen, selvityksen ja purkamisen jälkeen selvisi että vesi tulee sisään takaoven tiivisteen välistä. Vettä kun tulee vasten takasivuikkunaa sen alareunassa oleva tiiviste vuotaa veden oven sisälle, sieltä se taas valuu ovipaneelin takaa sisäpuolelle ja siitä sisään.

Onko ehdotuksia miten tällainen korjataan? Saako jostain uutta tiivistettä takasivuikkunaa vasten vai pitääkö ovipaneelin takana olevat muovit pitämään veden oven sisäpuolella ja valuttamaan sen alareunan vesiaukoista tiivisteen ulkopuolelta pihalle.

Yrjö:
  Tojotaa ei mulla ollut ikinä.
  Yleensä noissa vanhoissa ikkuntiiviste päästää vettä oven sisään, siksi olen öljynnyt oven sisäpuolet.Niissä kuitenkin kaato ulkoreunaan, josta reijät kynnyksen ohi ulos. Oisko ne tukossa, vai voisiko porata sellaiset?

krtek:
Vesireijät oven alareunasta tarkastettu, ne on auki. Olen miettinyt pitääkö pellin ja oven sisäpanelin välissä olevien muovien olla vesitiivisti kiinni pellissä ja se pitäisi veden oven sisällä ja pääsisi sitten vesireijistä valumaan tiivisteen ulkopuollelle.

Kullervo:
Lista siinä ikkunan alareunassa on ns. tippalista ja se ei ole vesitiivis. Oviverhoilun alla on hyöyrysulku muovi joka pitää veden oven sisäpuolella ja vesi pääsee pois oven sisältä alareunan vesireijistä.

Mautoilija:
Ota ovipahvit irti ja poista oven pohjalla oleva töhnät.
Ikkunatiiviste ei ole täysin tiivis. Jo suunnittelussa on huomioitu että vettä tulee oven sisään. Siksi reiät oven alareunassa. Ovipahvit ei kestä vettä.
Samalla voit suhauttaa ruostesuojaa oven sisälle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View