Tekniikkakeskustelut > Primus
Primus 2480/714961
#97:
Elikkäs yksi ongelmistani on seuraavanlainen. Vaunustani(lmc) puuttui ostohetkellä lämmitysveden kierto. Erinäisiä foorumeja opiskeltuani ostin rikkinäisen pumpun(alde) tilalle boschin kiertovesipumpun. Tällä hetkellä pannu syttyy ja palaa iloisesti boschin kierrättäessä nestettä. Kun kytken päälle sähkölämmityksen alkaa porina käymään kuin pontikkapannussa mutta lämpö ei leviä edes harakoille. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin sähköpatruunassa(714961) ei ole omaa pumppua joten miten saisin pannun pumpun toimimaan myös sähkölämmityksen kanssa? Eräässä keskusteluketjussa mainittiin että vihreä piuha nastaan 4 mutta itselläni ei löydy kuin kelt/vihr ja musta nro. 11 vapaana ohjauspanelin takana.
K.E.V:
Eiköhän MJO kohta herääkin ;) Sitten saat tiedon
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: #97 - 21.09.2011 kello on 22:47 ---Elikkäs yksi ongelmistani on seuraavanlainen. Vaunustani(lmc) puuttui ostohetkellä lämmitysveden kierto. Erinäisiä foorumeja opiskeltuani ostin rikkinäisen pumpun(alde) tilalle boschin kiertovesipumpun. Tällä hetkellä pannu syttyy ja palaa iloisesti boschin kierrättäessä nestettä. Kun kytken päälle sähkölämmityksen alkaa porina käymään kuin pontikkapannussa mutta lämpö ei leviä edes harakoille. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin sähköpatruunassa(714961) ei ole omaa pumppua joten miten saisin pannun pumpun toimimaan myös sähkölämmityksen kanssa? Eräässä keskusteluketjussa mainittiin että vihreä piuha nastaan 4 mutta itselläni ei löydy kuin kelt/vihr ja musta nro. 11 vapaana ohjauspanelin takana.
--- Lainaus päättyy ---
Katso pannun kohdalta vaunun sisäpuolelta lattianrajasta, että onko siellä liitinrima. Siihen tulee pannun liittimestä vihreä johto. Meneeko se ohjauspaneelille? Jos ei niin vedä siitä johto ohjauspaneelille ja kytke nastaan 4.
Löytyykö ohjauspaneelin takaa musta numero 4?
#97:
Sisällä olevaan liitinrimaan tulee pannulta vihreä piuha. Liitinrimasta vihreä jatkuu mustana numero 4 piuhana ohjauspaneeliin nastaan numero 4. Koska liitinrimassa on kaksi haaraa kummallakin puolella niin pitääkö minun vetää vapaana olevasta haarasta toinen piuha ohjauspanelin nastaan numero 4?
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: #97 - 22.09.2011 kello on 10:01 ---Sisällä olevaan liitinrimaan tulee pannulta vihreä piuha. Liitinrimasta vihreä jatkuu mustana numero 4 piuhana ohjauspaneeliin nastaan numero 4. Koska liitinrimassa on kaksi haaraa kummallakin puolella niin pitääkö minun vetää vapaana olevasta haarasta toinen piuha ohjauspanelin nastaan numero 4?
--- Lainaus päättyy ---
Sinulla on siis kytketty pannun vihreä piuha ohjauspaneelin nastaan 4. Silloin pannun kiertovesipumpun pitää toimia sähkölämmityksen kanssa tai mustassa poksissa on diodi palanut.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta