rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vankkurin punnitus pääkaupunkiseudulla  (Luettu 1562 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:26
Vankkurin punnitus pääkaupunkiseudulla
« : 14.08.2022 kello on 09:59 »
Haluaisin ensimmäistä kertaa punnita matkailuautoni reissuvarustuksessa niin että saan myös akselipainot selville. Missä tuo onnistuisi pääkaupunkiseudulla tai sen lähistöllä?

Esim. Vuosaaren autovaa'assa näyttää olevan koko 2x13m. Mitä tuo tarkoittaa? Onko siinä siis kaksi vaakaa peräkkäin ja onnistuuko vankkurin ajo niin että on akselit eri vaa'alla?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
    • circleset
Vs: Vankkurin punnitus pääkaupunkiseudulla
« Vastaus #1 : 14.08.2022 kello on 10:14 »
Haluaisin ensimmäistä kertaa punnita matkailuautoni reissuvarustuksessa niin että saan myös akselipainot selville. Missä tuo onnistuisi pääkaupunkiseudulla tai sen lähistöllä?

Esim. Vuosaaren autovaa'assa näyttää olevan koko 2x13m. Mitä tuo tarkoittaa? Onko siinä siis kaksi vaakaa peräkkäin ja onnistuuko vankkurin ajo niin että on akselit eri vaa'alla?
Itsellä kanssa oli harkinnassa käydä punnitsemassa oman matkailuvaunun paino. Itse tulkitsen tekstin ja tuon kuvan perusteella että vaakoja on 2 kpl, pituus molemmissa 13m ja leveys 3 m. Eli itse ajaisin veturin ekan vaa'an päälle ja vaunun akseli toisen päälle jotta saa sen halutun vaunun painon. Ja aisapaino jäisi tietty auton puolelle.

https://www.portofhelsinki.fi/tavaraliikenne-ja-alukset/vuosaaren-satama/palvelut-kuljettajille/autovaaka

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Vankkurin punnitus pääkaupunkiseudulla
« Vastaus #2 : 14.08.2022 kello on 10:25 »
Seuraavalla katsastuksella pyydät virkamiestä pysäyttämään iskaritesterin kohdalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Vs: Vankkurin punnitus pääkaupunkiseudulla
« Vastaus #3 : 14.08.2022 kello on 11:14 »
Seuraavalla katsastuksella pyydät virkamiestä pysäyttämään iskaritesterin kohdalla.
Katsastus ja reissuvarustus ei välttämättä toteudu samaan aikaan.

Katsastuskonttorill a itse punnitsin irto vaaoilla auton, joka pyörän alle siis omansa. Maksoi n. 10.-


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Vankkurin punnitus pääkaupunkiseudulla
« Vastaus #4 : 14.08.2022 kello on 11:26 »
Katsastus ja reissuvarustus ei välttämättä toteudu samaan aikaan.
Katsastuskonttorill a itse punnitsin irto vaaoilla auton, joka pyörän alle siis omansa. Maksoi n. 10.-

Ehkä ei mutta ei liene ylivoimaista ajatella asiaa etukäteen.
Ja kuten totesit hallin läpi ajaminen ei paljon maksa, voi olla jopa ilmaista.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.03.2024 kello on 12:09
  • Pitäähän miehellä leluja olla.
Vs: Vankkurin punnitus pääkaupunkiseudulla
« Vastaus #5 : 14.08.2022 kello on 15:04 »
Minä sain punnittua vaunun ja veneen paikallisella jäteasemalla. Ei maksanut mitään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:08
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Vankkurin punnitus pääkaupunkiseudulla
« Vastaus #6 : 14.08.2022 kello on 15:21 »
Minä käytin autoja jäteasemalla, tosin Kuopiossa. Maksuton kun en tarvinnut virallista punnitustulostetta. Sovin henkilöstön kanssa, että ensin etuakseli yksinään ja sitten koko auto.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Vankkurin punnitus pääkaupunkiseudulla
« Vastaus #7 : 14.08.2022 kello on 19:24 »
Nurmijärvellä Esko Valtee, kierrätysasema.
Ihan ite sai tuuskata kärryjen kanssa. Oon ottanut koukusta irtikin, niin kokonaispainonki saanu venetraikusta reissupainossa. Tietty joissa kiinnikin, niin akselimassat selvillä..
Kun ei taaralappuja tartte, niin joku kolikko kahvikassaan riittänyt hinnaksi.