Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
LiFePo4 akut
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Tiensivu - 8.03.2022 kello on 15:54 ---Rakensin vastaavan ratkaisun vuosi sitten. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Akkuina on minulla Sundwindin 2 x 100Ah akut. Dcdc-muuntimena on Votronicin 30A muunnin. Victron on varmaan parempi koska sitä voi ohjelmoida kännykällä. Ebl:n oman latauksen sai pois irrottamalla sen sulakkeen. Ebl:saa on liitin ulkoiselle laiturille, johon kytkin Victron 15A pikkulaturin.
Minun Ebl on varustettu erillisellä piirillä, joka hoitaa käynnistysakun latauksen verkkovirran ollessa kytkettynä.
--- Lainaus päättyy ---
Miksi se EBL:n lataus pitää poistaa? En ymmärrä.
Pössis:
Ebl:n lyijyakkujen latauskäyrät ja latauksen lopetusjännite ei sovellu tähän yhdistelmään. Jos taas Ebl:n laittaisi syöttämään Victronin muunninta, niin ei voisihan se silleen onnistua. Riittääkö sitten 18A latausvirta jos muunnin haluaa työntää tyhjään akkuun 30A :-X
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Pössis - 8.03.2022 kello on 21:35 ---Riittääkö sitten 18A latausvirta jos muunnin haluaa työntää tyhjään akkuun 30A :-X
--- Lainaus päättyy ---
Ei se työnnä yhtään enempää virtaa mitä on mahdollista, ts. Pystyy syöttämään pienempää virtaa muuntimeen, muunnin sitten hoitaa latauksen saatavalla olevalla teholla.
Se on sitten eri asia jos ebl:llän latauskäyrät sattuu menemään sekaisin..
Tiensivu:
DcDc muunnin pitää asentaa käynnistys akun ja Ebln väliin, koska Ebl toimii virranjako keskuksena. Dcdc muunnin ei voi siis olla kulutusakun ja Ebln välissä.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Tiensivu - 9.03.2022 kello on 10:22 ---Dcdc muunnin ei voi siis olla kulutusakun ja Ebln välissä.
--- Lainaus päättyy ---
Ja miksi ei voi?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta