Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit
Jääkaapin liekki sammuu ajossa
Reissaaja80:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 18.06.2021 kello on 11:53 ---Jos kokeilette tukkia sen pakoputken ja sen vinoT:n liekin palaessa - huomaatte, että ei se liekki mihinkään sammu..
Silleen pitää sen viikon yhtämittaan päällä, kuumat paikat alkaa oleen. Muovit sulaa ritilästä, ja jos sähköjohtoja seurana, eristeet sulaa - sitten 12V hitaalla oikosululla voi saada liekkejäkin lisää. Kuumat oltavat tulee sille tapetille ulkoseinässsä mikä on polttimen yläpuolella.. Osa kertyneestä pölystäkin on palavaa.
En vähättelisi palovaaraa vikaantuessa/huoltamattomuudesta johtuvaa.
--- Lainaus päättyy ---
Jokainen laite voi palaa vikaantuessaan tai jos ilma-aukot tukitaan. Toimiva laite kestää yhtäjaksoisen käytön. Niin ajossa, kuin leirissä.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Reissaaja80 - 18.06.2021 kello on 12:31 ---Jokainen laite voi palaa vikaantuessaan tai jos ilma-aukot tukitaan. Toimiva laite kestää yhtäjaksoisen käytön. Niin ajossa, kuin leirissä.
--- Lainaus päättyy ---
Eikös siellä ollukin maininta, että kylmää huonosti?
Huolto olisi siis paikallaan.
Reissaaja80:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.06.2021 kello on 12:34 ---Eikös siellä ollukin maininta, että kylmää huonosti?
Huolto olisi siis paikallaan.
--- Lainaus päättyy ---
Saatto olla, minun kommentti koski lähinnä sitä, että ilmavirta lepattaa liekkiä niin paljon, koppi voi palaa.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Reissaaja80 - 18.06.2021 kello on 12:52 ---Saatto olla, minun kommentti koski lähinnä sitä, että ilmavirta lepattaa liekkiä niin paljon, koppi voi palaa.
--- Lainaus päättyy ---
Itse en ole tarkoittanut, että se liekki nuolisi mitään, esim. seiniä, vaan se leikistä tuleva lämpö pitkässä juoksussa on riski mikäli se menee ohi vaihtimen joka(/pakoputki) ei vedä..
Masa matkailija:
--- Lainaus käyttäjältä: Reissaaja80 - 18.06.2021 kello on 11:25 ---Juuri näin ja jos sen kokoinen liekki sytyttää jotain palamaan, niin poltin on suunniteltu väärin. Sehän on tilassa, jossa se liekki voi olla päällä viikkoja, ei siellä ole mitään palavaa mikä voisi syttyä sekunnin kymmenesosan lepatuksesta.
--- Lainaus päättyy ---
Olen eri mieltä. Minulta syttyi vaunu palamaan kun oli ajossa sammunut kaappi, painoin sytytys napin electroluxista päälle, kun selkäni käänsin oli vaunu tulessa. Koppasin sammuttimen ja kiersin vaunun toiselle puolelle jossa yläritilän takana styroxit paloi. Sammutin riitti. Tapahtuman jälkeen vakuutusyhtiö maksoi vaunun ja sain pitää raadon.
Purin kaasut pois ja korjasin sisustaa sekä ulkopuolta, tein sähkövaunun. Hyvä ja halpa. Tuossakin oli jääkaappi ajon aikana kaasulla kuten aiemminkin 30 vuotta. Ei ole enää.
Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta