rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: TV:n vaihto  (Luettu 3166 kertaa)


*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • Epsoo
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #1 : 6.06.2021 kello on 10:52 »
Hurjan hintaisia ainakin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #2 : 6.06.2021 kello on 12:05 »
Jos telkkaria tarvitsee, sellainen pitää ostaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:39
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #3 : 6.06.2021 kello on 12:09 »
Itellä hajos keväällä vanha luotto LG 22". Katselin smart tv:n koska antennin jätän pois kaikista. Smart toimii hienosti samsungin DEX:In kanssa.
Siispä verkkokaupan Procaster 22" on 12/230V, kömpelöt valikot  mutta muuten ok. Hinta n 200:-.

Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:02
  • Escucha el Oi!
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #4 : 6.06.2021 kello on 12:33 »
Itellä hajos keväällä vanha luotto LG 22". Katselin smart tv:n koska antennin jätän pois kaikista. Smart toimii hienosti samsungin DEX:In kanssa.
Siispä verkkokaupan Procaster 22" on 12/230V, kömpelöt valikot  mutta muuten ok. Hinta n 200:-.

Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla
Sama töllö itsellä. Kömpelöt valikot ja saakelin huonot VESA-kiinnikkeet. Piti omaan tehdä lisäpatentteja ettei heilu ja hajoa ajon aikana.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #5 : 6.06.2021 kello on 12:42 »
Mä tykkään Chromecastista niin ei tartte erillistä älytelkkaria. Onhan kännykällä ohjaaminen oma juttu jossa hyvät ja huonot puolensa.
Vaihdoin just auton mukana tulleen 19" Car-best:n töllön 24" marketti luxoriin joka mulla oli hyllyssä kun se oli aikoinaan edellisessä autossa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:41
  • Knaus Eifelland
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #6 : 6.06.2021 kello on 12:56 »
Mulla torista 24" Samsung 50€ ja chromecast.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:42
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #7 : 6.06.2021 kello on 17:30 »
Mulla vaunussa Alphatronics, mallia en muista mutta hyvä TV on ollut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:11
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #8 : 6.06.2021 kello on 21:33 »
Mulla on täppäri ja puhelimessa 1M liittymä.
Hyvin näkyi uutiset ja Org'iakin voi selata.    ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:45
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #9 : 7.06.2021 kello on 08:03 »
Mikäs noiden linkkien TV hinnat nostaa noin taivaisiin?
Vastaavia saa suomesta paljon halvemmalla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #10 : 7.06.2021 kello on 08:23 »
Hinnan esittely tässä tärkeintä on.
Luulisi television oston hoituvan ilman kyselyitä täältä. Eiköhän AV-foorumeitakin ole jos tietoa hakee.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:43
  • viva la France
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #11 : 7.06.2021 kello on 10:18 »
Monenlaista mielipidettä on näköjään, osa tietää jopa jotain asiasta, osa vähän ja ompa joku nukkuma kavereittensa tapainenkin kommentoinut katkeruuttaan, liekö eturauhanen vaivaa kun on niin sapekkaita ja katkeria kommentit tällä tyypillä.

Yleensä kun mielipiteitä kyseleen, kannattaa kysellä niiltä jotka semmoisia asioita käyttää joista kyselee semmoisissa olosuhteissa johon mielipiteen kyselyn kohdetta ajattelee käyttävänsä.
« Viimeksi muokattu: 7.06.2021 kello on 10:29 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 15:44
  • Melkein kaikkien kaveri
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #12 : 7.06.2021 kello on 10:25 »
Minulla tv:n virkaa toimittaa 22" stand-alone pc, puhelimesta netti ja suoratoistona. Samassa tötterössä on siten telkkari, pc ja bluray dvd-soitin. Antennin poistin katolta tarpeettomana. Toimiva systeemi, joskin pc on iästään johtuen hitaahko, mutta harvemmin sitä iltasella niin kiire on. Käytettynä tuon ostin sikahalvalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:40
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #13 : 7.06.2021 kello on 11:04 »
Tämmöistä meinasin: https://www.amazon.de/-/en/FRE70249-alphatronics-SL-24-DSBI/dp/B07QTC7P55/ref=sr_1_3?dchild=1&keywords=Alphatronics+SL-24+DSBI+12+volt+LED+TV+22&qid=1622962958&s=ce-de&sr=1-3

https://www.nauticgear.nl/navigatie-elektronica/12-volt-tv/alphatronics/alphatronics-sl-24-dsbi-12-volt-led-tv-19-inch-dvb-s-s2-t-t2-dvd-bluetooth-internet-en-fastscan.html

Sana vapaa ;)
Alfatronicin arvostelut eivät kovin mairittelevia Amazonissa.

Tietty riippuu mitä töllöltä haluaa ja mihin sitä tarvitsee - mistä vaihtaa/oliko aiempaa edes. Onko hyötyä että toimii wifi-spottina, että peilattua saa kännystä/tabletista/tietokoneesta toiseen wifiin.. tietty vaikka 30€ chromecastilla tekee saman.
Ilmeisesti hintaa nostattava ominaisuus, kuten DVB-S/S2.. itse en tiedä mitä sillä tekisin kun ei ole lautasta, eikä kuukausikorttia, mutta varmaan esim. urheilua kovasti seuraava osaisi arvostaa..

Kuvanlaadusta paha sanoa - ja ainakin itse haluan omin silmin nähdä ostopäätökseksi. Tietty palauttaahan nettiostoksen voi. Kieltämättä tv:n (antenni) merkitys, ainakin itsellä, on romahtanut matkailukäytössä. Käytännössä aamu/ilta uutiset&sää  ;D... pimeänä talvi-iltana jotain minkä voi itse valita, mutta ei varmasti dvd/b-ray/tallenne.. eli netistä. Huonossa antennikentässä Suomessa kuitenki netti toimii hyvin, joten usein suoratkin lähetykset sieltä ja samoin radiokin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:06
Vs: TV:n vaihto
« Vastaus #14 : 7.06.2021 kello on 11:25 »
Mulla on pieni 15" telkku...

Aikaisemmin kokeilin 19" telkkua, mutta se tuntui aikamoiselta järkäleeltä, joten vaihdoin 15" takaisin. Telkku sellainen, josta saa kuvan ja äänen Norjassa, sekä Virossa.
Antenni on Triax ufo 170, joka toimii noin 90 % varmuudella. Pohjoisessa joskus joutuu hakemaan paikkaa. Nyt liitin Xiaomi Mi TV-tikun varoiksi, jos antenni ei pelitä. Voi olla, että oikein syrjässä ei pelaa nettikään. Tuo Xiaomi on mukava, kun siinä on oma kaukosäädin ja toimiva puheentunnistuskin. Ääni tuollaisessa pienessä telkussa on heikohko, joten tarvittaessa olen käyttänyt lisäkaiutinta. Sellaisena on UE Boom 2 kaiutin.
Läppäriäkin voisi telkkuna käyttää, mutta yleensä se on muussa käytössä, jos telkku on taustalla auki. Aika harvoin tulee telkkua käytettyä muuhun kuin aamu- ja iltauutisiin.