rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kun polttoainevalo syttyy  (Luettu 14993 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:35
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #15 : 21.09.2011 kello on 22:51 »
80 L

Onpa paljon "ilmaa".  ;D  :D  ;D

Valon syttymisestä lähes 20 litraa?  Eipä sitten hätää. Ei pääse käymään kuin kerran Ranskassa. Valo syttyi ja mittarin neula aleni. Paniikki oli lähellä. Mutta kuin ihmeen kaupalla, ilmestyi U-kauppa vaimikäsenytolikaan ja sen automaattiasema. Tankkasin. Ja silloisen autoni ohjekirjan mukaan tankissa oli ollut enää yksi (1) litra polttoainetta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:33
  • Autossa on pyörät
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #16 : 22.09.2011 kello on 08:08 »
Minä ajoin kerran Kroatiassa vaunu perässä vajaa 50km oranssin valon loimottaessa. Odotin .odotin ja vielä odotin. Sitten ilmaantui mutkan takaa auki oleva huoltoasema. Johon vielä mahtuikin vaununkanssa. 79l meni tankkiin. Ohjekirjan mukaan 80l oli tankin tilavuus Volvo S80:ssä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #17 : 22.09.2011 kello on 10:52 »
Tähänastisissa autoissa on "putkeen" saanut tankattua hitaasti lorottamalla melkoisia määriä, vanhaan VW Caddyyn melkein 10 litraa. Mutta Transittiin ei noin mene, on melkein kerrasta täysi; lieneekö tankki sitten 80 litraa, kun 77 sinne tuontireissulla Ruotsissa tankkasin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:39
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #18 : 22.09.2011 kello on 20:28 »
Tähänastisissa autoissa on "putkeen" saanut tankattua hitaasti lorottamalla melkoisia määriä, vanhaan VW Caddyyn melkein 10 litraa. Mutta Transittiin ei noin mene, on melkein kerrasta täysi; lieneekö tankki sitten 80 litraa, kun 77 sinne tuontireissulla Ruotsissa tankkasin.

Tuossa on kyllä ollut tankki hyvinkin lähellä tyhjää kun olet tankannut. Uusikoppaisiin Transiiteihin olen vajaa 80 saanut mahtumaan ja silloin on molemmissa auto jo nykinyt hiukan edellisissä ylämäissä. Ei kannattaisi noin tyhjäksi ajaa, tosin just vaimolta utelin ja hän tankkaa yleensä 74-76l.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #19 : 22.09.2011 kello on 20:45 »
Joo, nyt kohta ajellaan vajaalla tankillisella, kun alkaa eka pakkaset, olisi hyvä että tankissa olisi tilaa talvilaadulle. :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #20 : 26.09.2011 kello on 14:41 »
Kaippa toi meitin ryskyllä pääsis jotta vähä vaille 100 km, mutta kun on tapana tankata viimeisellä neljänneksellä enne valon syttymistä (Lapissa tankkaan jo ½-tankin kohdalla)

Käyttöohjekirjan mukaan tankkiin mahtuu 75 l, mikä kait pitänee paikkansa oon saanu mahtumaan 85 l

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.09.2020 kello on 18:54
  • Sunlight T 69 S
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #21 : 23.10.2011 kello on 18:34 »
Ducato -06 2.0 JTD ja sillä olen ajanut yli  60 kilsaa valon syttymisen jälkeen eikä löpö ole vielä loppunut.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.04.2023 kello on 11:51
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #22 : 8.01.2018 kello on 00:11 »
Vahna ketju mut pitää lisätä tänne että viime torstaina ajettiin pikkupakkasessa (pefletti 2.8 jtd alkovi -02) pimeällä oulusta kuusamoon ja lähtiessä tankki puolillaan, viimeisen bensa-aseman jälkeen(taivalkoski) oli mittarissa vielä neljäsosa jäljellä ja pitäis sillä päästä kuusamoon helposti, kuinka ollakkaan ajoimme kohta 70-75kmh tirruuttavan yariksen perässä ja polttoaine alkoi vähetä kummaa vauhtia, nelonen oli vähän liian pieni ja 5 liian iso, mutta nelosella mentiin. Mittari alkoi näyttää tyhjää ja valo syttyi n 40km ennen seuraavaa asemaa. Ja kuusamon päässä vielä ne kivat nousut... Oli muuten pitkiltä tuntuvat kilometrit. Tuli kerrattua kaikki löpön säästö neuvot.
Kuusamon abc lle päästyäni tankkasin vajaa 68litraa, paljonkohan tässä ducatossa DtE on?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 02:32
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #23 : 8.01.2018 kello on 02:07 »
Olen myös jännännyt Kajaani-Kuusamo välillä joskus dieselin riittävyyttä. Muistelisin että tankkiin meni jotakuin 73l kun 75l tankki.
Tuo mittari on melkoisen epätarkka. Tuo Kajaani-Kuusamo väli on aika kiva ajella polttoainetaloudell isesti mäkien avulla  Merkkivalo alkoi vilkkumaan n. 70-80km ennen Kuusamoa.
Tuon jännäyksen jälkeen mulla on ollut 5l varahinkki aina tallissa mukana. Muutaman kerran olen sen käyttänyt ennakkoon kun hitusilla olen ollut. Kerran Tukholmassa laivaan ajettaessa kun tuli eksyttyä satamaan tullessa ja kerran Sodankylän pohjoispuolella kun olisi mennyt niin tarkalle Sodankylään pääsy.
Ikinä ei ole loppunut. En tiiä edes osaako tuo idtd ilmata itse itseään.....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:08
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #24 : 8.01.2018 kello on 10:07 »
Voortissa valo syttyy, kun kone näyttää 80km olevan jäljellä.
Kyllä sillä sen on päässyt.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #25 : 8.01.2018 kello on 10:19 »
10 litraa dieseliä takatallissa antaa kummasti mielenrauhaa. Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:58
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #26 : 8.01.2018 kello on 10:40 »
10 litraa dieseliä takatallissa antaa kummasti mielenrauhaa. Thumb
Minkälaisessa pytyssä pidät stä dieseliä sillä että ei tuu hajut tupaan?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #27 : 8.01.2018 kello on 10:47 »
Tavallisessa halpakaupasta ostetussa polttoainekanisteri ssa Materiaali on jäykkää muovia. Sulkiessani korkkia puristan kanisteria jotta sinne muodostuu alipaine. Korkki suljetaan tiukasti. Mahdolliset tankkausroiskeet pyyhitään pois.
Kanisteri on tallissa liinalla kiinnitetty jotta ei liiku eikä kaadu.
Tämännäköinen:
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10001547

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:35
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #28 : 10.01.2018 kello on 08:59 »
Tavallisessa halpakaupasta ostetussa polttoainekanisteri ssa Materiaali on jäykkää muovia. Sulkiessani korkkia puristan kanisteria jotta sinne muodostuu alipaine. Korkki suljetaan tiukasti. Mahdolliset tankkausroiskeet pyyhitään pois.
Kanisteri on tallissa liinalla kiinnitetty jotta ei liiku eikä kaadu.
Tämännäköinen:
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10001547

Kiva, että olet löytänyt umpinaisen kanikan. Mulla on myös kuvan mukainen kanikka. Se kyllä hengittää korkissa olevan korkin kiertämisen mahdollistavan mekaniikan reiästä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:58
Vs: Kun polttoainevalo syttyy
« Vastaus #29 : 10.01.2018 kello on 09:06 »
Tavallisessa halpakaupasta ostetussa polttoainekanisteri ssa Materiaali on jäykkää muovia. Sulkiessani korkkia puristan kanisteria jotta sinne muodostuu alipaine. Korkki suljetaan tiukasti. Mahdolliset tankkausroiskeet pyyhitään pois.
Kanisteri on tallissa liinalla kiinnitetty jotta ei liiku eikä kaadu.
Tämännäköinen:
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10001547
. Minulla samanmoinen joskus prismasta ostettu eibidä ainakaan bensan hajuja sisällä kun on agrekaattia varten on pidettävä ulkopuolella pyörätelineellä agrekaatinkanssa .