Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
7 hengen alkovimallit ja suosituksia?
_Janne__:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 31.05.2021 kello on 12:48 ---Selvität auton kuivapainon, niin sen jälkeen on helppo sanoa montako saa olla kyydissä.
Ja nukkumapaikathan saa olla vaikka sadalle, niitä kunei saa ajaessa käyttää, ainostaa turvavyöpaikat on käytössä.
https://www.fiat-sueper.de/Wohnmobile/Wohnmobil%20Neuwagen/Forster%20Alkoven/Forster%20Alkoven%20A%20699%20VB/
Masse in fahrbereitem Zustand (1): 2.875 kg eli ajoneuvon paino kuljettajan kanssa ilman lisävarusteita näkyisi olevan tuon verran.
2875+450= 3325kg jos on kuusi matkustajaa kuljettajan lisäksi.
Eli tuohon päälle kaikki lisävarusteet, niin asuinosassa kuin alustassakin + matkustajien tavarat.
Tuossa painossa ei ole esimerkiksi ilmastointia ja vararengasta.
--- Lainaus päättyy ---
Jep, tuo sallittu kokonaispaino taitaa tulla nopeasti vastaan lähes kaikissa näissä isoissa B-kortin autoissa. Suomessa mahdollisia ylipainoisia ilmeisen harvoin punnitaan ja sakotetaan, mutta Euroopassa ilmeisesti useammin. Se tietysti auttaa jos ja kun osa matkustajista on kevyitä lapsia. Näkisin kuitenkin että tuosta 7 paikkaisuudesta olisi pelkkää hyötyä, sillä se ei kuitenkaan tuo yhtään lisäpainoa itse autoon. Jokainen vois sitten itse harkita miten tiukasti haluaa pysyä suurimmissa sallituissa painorajoissa.
Karabiilisti:
Rekisteröinnissä ne laskee henkilömäärän vakiopainon mukaan oliko 70kg vai 80kg...eli siellä ei oleteta että osa on muksuja. Koska saattaa kuski olla vaikka 150kg äijä. Ja vieressä 120kg mamma.
Ja sitten tulee toiseksi rajoitteeksi vyölliset paikat.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: _Janne__ - 31.05.2021 kello on 13:23 ---Näkisin kuitenkin että tuosta 7 paikkaisuudesta olisi pelkkää hyötyä, sillä se ei kuitenkaan tuo yhtään lisäpainoa itse autoon. Jokainen vois sitten itse harkita miten tiukasti haluaa pysyä suurimmissa sallituissa painorajoissa.
--- Lainaus päättyy ---
Aika paljon enemmän painaa penkki jossa on turvavyön runko kuin pelkkä vaneriloota mitä ne muuten ovat.
Melkoisella varmuudella rekisteröintikatsas tuksessa se paikkaluku putoaa yhdellä tuossa esimerkki tapauksessa.
_Janne__:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 31.05.2021 kello on 14:42 ---Rekisteröinnissä ne laskee henkilömäärän vakiopainon mukaan oliko 70kg vai 80kg...eli siellä ei oleteta että osa on muksuja. Koska saattaa kuski olla vaikka 150kg äijä. Ja vieressä 120kg mamma.
Ja sitten tulee toiseksi rajoitteeksi vyölliset paikat.
--- Lainaus päättyy ---
Paljonkohan pitää jäädä painoreserviä matkatavaroille henkilöiden jälkeen?
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 31.05.2021 kello on 12:48 ---Selvität auton kuivapainon, niin sen jälkeen on helppo sanoa montako saa olla kyydissä.
Ja nukkumapaikathan saa olla vaikka sadalle, niitä kunei saa ajaessa käyttää, ainostaa turvavyöpaikat on käytössä.
https://www.fiat-sueper.de/Wohnmobile/Wohnmobil%20Neuwagen/Forster%20Alkoven/Forster%20Alkoven%20A%20699%20VB/
Masse in fahrbereitem Zustand (1): 2.875 kg eli ajoneuvon paino kuljettajan kanssa ilman lisävarusteita näkyisi olevan tuon verran.
2875+450= 3325kg jos on kuusi matkustajaa kuljettajan lisäksi.
Eli tuohon päälle kaikki lisävarusteet, niin asuinosassa kuin alustassakin + matkustajien tavarat.
Tuossa painossa ei ole esimerkiksi ilmastointia ja vararengasta.
--- Lainaus päättyy ---
Sen verran olen punninnut tai punnitattunut autoja, että jos tuo 2875kg on omamassa, niin se on totaalisen tyhjä auto. Siinä painossa ei ole polttoainetta, vettä, kaasupulloja, sähkökaapelia noista muista Masin mainitsemista puhumattakaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta