rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaksi kahvainen kaasupullo  (Luettu 4978 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:57
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #15 : 25.05.2021 kello on 19:27 »
Hyvin olen saanut  rengaskahvaisia vielä. Minullahan se on parempi vaihtoehto, kun sillä saa marginaalisesti lisää aisapainoa 😉

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.03.2024 kello on 12:09
  • Pitäähän miehellä leluja olla.
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #16 : 25.05.2021 kello on 21:37 »
Pitäisiköhän päivittää kalusto jos paino on muutamasta kilosta kiinni.
Pullojen vaihto kevyempiin tulee halvemmaksi. :D

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:39
  • Epsoo
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #17 : 25.05.2021 kello on 21:41 »
Pullojen vaihto kevyempiin tulee halvemmaksi. :D

Itse asiassa ei, just puolisenvuotta sitten päivitin kevyempään, mutta kalliimpaan (n. 3x).

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:45
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #18 : 25.05.2021 kello on 21:47 »
komposiittipullot on käytössä huomattavasti kalliimpia. Eli kaasulle tulee hintaa 1.5 kertaa enempi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:41
  • Häme
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #19 : 25.05.2021 kello on 23:18 »
Minä olen käyttänyt pelkästään 2 kahvaisia teräspulloja jo useita vuosia. Yleensä jokaiselta paikkakunnalta, Kilpisjärveä ja Utsjokea myöten, olen saanut pyytämällä sen 2 kahvaisen. Hyvin harvoin jollakin myymälällä ei ole juuri sillä hetkellä yhtään täyttä 2 kahvaita pulloa tarjolla. Kuitenkin toisesta kaasua myyvästä paikasta olen sellaisen saanut ostettua samalta paikkakunnalta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:39
  • viihtyy puskissa
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #20 : 26.05.2021 kello on 06:11 »
Jotenkin tuntuu, että Motonetissä on ollut selkeästi enemmän rengaskahvaisia pulloja, välillä ei ainoatakaan kaksikahvaista. 10.6 ja 14.8kg taitaa isoin ero olla pullon painossa mitä itselle on tullut vastaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.03.2024 kello on 12:09
  • Pitäähän miehellä leluja olla.
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #21 : 26.05.2021 kello on 07:47 »
Osa vanhemmista rengaskahvaisista pulloista on valmistettu aikanaan Neuvostoliitossa. Siellähän puutteet materiaalitekniikas sa korvattiin raudan määrällä. Käsittääkseni kai ainakin Teboil teetti pullonsa Neukkulassa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:57
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #22 : 26.05.2021 kello on 07:48 »
Olen koittanut saada kaksikahvaista pulloa, mutten ole vielä onnistunut. Viimeksi Tokmannilla Seinäjoella (AGA) näytti että kaikki painoventtiilipullo t olivat kaksikahvaisia ja kierreventtiilipull ot renkaalla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:45
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #23 : 26.05.2021 kello on 07:50 »
jakautuvat vissiin alueellisesti tai ketjullisesti, ite tullut haettua puuilosta ja pelkkiä kakskahvaisia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:07
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #24 : 26.05.2021 kello on 07:59 »
Joskus nuorena olin kaasupullokuskinaki n...

Silloin ei millään tavalla kuljetuksessa eroteltu kahvallisia tai rengasmallisia. Kaikki pullot tuli mallista riippumatta täyttölaitokselta.
Siihen aikaan rengasmalliset oli vanhoja pulloja, jotka oli koeponnistettu jatkamaan elämäänsä. Saattaa olla vieläkin sellaisia antiikkisia myynnissä, jos ovat hyvin säilyneet. Luulisi, että sellaisia ei enää uusia tehdä, vaan kaikki ovat kahvallisia. Toki kaikki on mahdollista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:07
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #25 : 26.05.2021 kello on 09:25 »
Eräs vanhempi caravanhuoltaja kertoi että jos voi valita, pullon pitää olla mahdollisimman rujon näköinen. Silloin siinä on todenäköisesti vähiten koeponnistuksessa käytettyä vettä.

Se vesi kuulemma pitää 'suhauttaa' pois, ennen kun pullon laittaa paikoilleen....    ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:07
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #26 : 26.05.2021 kello on 09:27 »
Tuntuma on, että se rengaskahvallinen (painavempi) on nykyään häviämässä.. hyvä niin.

Aika pitkät leimat niissä vielä on.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:55
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #27 : 26.05.2021 kello on 10:34 »
Se vesi kuulemma pitää 'suhauttaa' pois, ennen kun pullon laittaa paikoilleen....    ;D
Jos pullossa olevan veden aikoo saaada pois, pitää pullo tyhjentää. Vai kertyykö vesi venttiiliin odottamaa suhahdusta?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:40
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #28 : 26.05.2021 kello on 11:01 »
Niin, jos sitä vettä uudessa pullossa on, niin eikö ylösalasin se tulisi parhaiten pois  8) Oletettavasti vesi on painavempaa mitä se hiilivety - tai ehkä sen voi unohtaa..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.03.2024 kello on 12:09
  • Pitäähän miehellä leluja olla.
Vs: Kaksi kahvainen kaasupullo
« Vastaus #29 : 26.05.2021 kello on 11:02 »
Se vesi kuulemma pitää 'suhauttaa' pois, ennen kun pullon laittaa paikoilleen....    ;D
Ei vesi vaan ilma.
Ohessa lainaus Primuksen ohjeesta



Vesi on painavampaa, kuin nestemäinen propaani, joten se asettuu pullon pohjalle eikä tule ulos suhauttamalla.