Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Polkupyörä vetoauton katolle

(1/6) > >>

Naussi:
Laittaako kukaan polkupyörää katolle? Onko se tukevasti siellä ja millaisella telineellä se siellä pysyy. Halvimmat telinwwt näyttää olevan alle satasen.
Entäs jos se lähtee irti, vaunua päinhän se lentää. Vastaako kasko autosta vai vaunusta. Vai vastaako mikään vakuutus.?

odi:




Useampi kesä tuli kuljettua pyörät katolla ja hyvin siellä pysyivät. Telineenä taisi olla Thulen halvin malli Freeride. Kyllähän tuuli niille hieman sivuttaisliikettä antaa, mutta eipä tuosta haittaa ollut.

Yrjö:
  Mulla voimat ei riitä nostamaan pystyyn rautaista pyörää.



 Ohjaustangolle on putkenpätä kattokaiteessa mihin menee, lauta on kammen alla pitkittäin. Hyvin pysyy, kerran olin unohtanut liinat pois, ei juurikaan siirtynyt paikaltaan mutkaisella tiellä.

HiTec:
Tuohon on olemassa sellaisia apulaitteitakin, jotka kiinnitetään kattotelineeseen, Pitkä varsi käännetään katolta pystyasennosta alas, vaakatasoon auton vierelle, pyörä kiinnitetään esim. yläputkestaan tuohon varteen roikkumaan ja varsi takaisin ylös kääntyessään nostaa pyörän pystyasennossa sinne kattotelineelle, johon se fillari on sitten helppo sitoa. En vain valitettavasti tähän hätään löytänyt nyt kuvaa tuollaisesta, mutta noita siis on ja helpottavat sitä pyörän nostamista varsin loistavasti. Ainut varsinainen nosto on siis auton sivulla pyörän nosto maasta tuohon varteen tai varressa olevaan koukkuun roikkumaan :)

Oulaa:


Bilteman universal taakkataline ja pyörätelineet vei vähän kevyempiä maastopyöriä ihan hyvin.
Tosin laitoin lisäkiinnikkeet viistotukeen kun olivat vähän huterat mutta sillä vakavoitui ihan hyväksi.
Pikkunen taitettava porras pitää mulla olla että saan pyörät katolle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View