Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

Voisiko uuden komposiittipullon asentaa tässä järjestyksessä?

<< < (5/10) > >>

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Timontti -  1.05.2021     kello on 18:25 --- Voisinko tehdä niin päin, että irroittaisinkin ensin pullon+sovittimen auton letkusta, nostaisin pullon maahan ja irroittaisin sovittimen pullosta. Pullon vaihdon jälkeen painaisin ensin sovittimen uuteen pulloon maan päällä, sitten nostaisin pullon+sovittimen auton kaasupullokaappiin ja kiinnitäisin lopuksi sen sovittimen kaapissa olevaan auton letkuun.

--- Lainaus päättyy ---
  Minä näkisin näin teoriassa ongelmaksi, että letkun liittäminen jotenkin epäonnistuu, ja jää vuoto? Sikäli kun oikein ymmärsin, niin siellä letkussa on täysi pullon paine? Ehkä parempi olisi vaihdattaa pidempi letku?

Timontti:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö -  2.05.2021     kello on 08:55 ---  Minä näkisin näin teoriassa ongelmaksi, että letkun liittäminen jotenkin epäonnistuu, ja jää vuoto? Sikäli kun oikein ymmärsin, niin siellä letkussa on täysi pullon paine? Ehkä parempi olisi vaihdattaa pidempi letku?

--- Lainaus päättyy ---

Luulen kyllä, että painoventtiilipullo, johon on auton ulkopuolella kiinnitetty PV-KV -sovitin, on sellaisenaan (ihan kuin) kierreventtiilipull o. Tietysti sovittimessa oleva kaasuhana pitää olla  suljettuna asennuksen aikana.

Timontti:
Tässä eilen lupaamani tuore kuva autoni kaasupullokaapista. Kun pullo on vaihdettu, pitää kerran painaa kummastakin punaisen nuolen osoittamasta painikkeesta. Muuten kaasua ei tule. Pullon lähellä oleva iso vihreä painike avannee letkurikkoventtiili n. Paineenalentimen jälkeisen pienen painikkeen luulen/toivon avaavan venttiilin, joka estää kaasun purkautumisen auton putkistosta silloin, kun pullo on poistettu. Oletteko samaa mieltä tai onko jollakin varmaa tietoa? Minä vain arvailen.  :)

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Timontti -  2.05.2021     kello on 12:07 ---Luulen kyllä, että painoventtiilipullo, johon on auton ulkopuolella kiinnitetty PV-KV -sovitin, on sellaisenaan (ihan kuin) kierreventtiilipull o. Tietysti sovittimessa oleva kaasuhana pitää olla  suljettuna asennuksen aikana.

--- Lainaus päättyy ---
  Anteeksi maalaisuuuteni!
  Tuosta kuvasta vasta tajusin "homman nimen".
  Kuvittelin olevan samantapainen kun meillä.

kimi:
En ymmärrä ongelmaa, eikö tuo pullon päällä oleva katkaise kaasun tuloa pullosta ja sitten voi avata letkuliitännän pääliventtiilistä. Putkistossa oleva kaasumäärä on todella pieni ja lisäksi se painuu alaspäin, ei se ole ongelma. Moni meistä suhauttaa kaasua uudesta pullosta ennen kytkemistä ja silloin kaasumäärä moninkertainen

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View