Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet

Voisiko uuden komposiittipullon asentaa tässä järjestyksessä?

<< < (3/10) > >>

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: Timontti -  1.05.2021     kello on 20:10 ---Kun sitä kaasua ei minun autossa käytetä lämmitykseen ja pulloja on vain yksi, en koskaan käytä kaasupulloa täysin tyhjäksi liedellä tai jääkaapilla. Jos lähden jonnekin matkalle, ostan uuden pullon, vaikka vanhassakin olisi vielä kaasua jäljellä.

--- Lainaus päättyy ---

Käytä liettä ja sulje pullo, silloinkin putkisto tyhjenee.

Timontti:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 -  1.05.2021     kello on 19:09 ---Itse olenkiertänyt sormivoimilla ja lopuksi n. Kahdeksasosakierrok sen paineenalentimella jeesaten. Hyvin on toiminut.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla se paineenalennin on kiinteästi seinällä pullon yläpuolella, joten sillä voi mitään jeesata.

Paineenalentimen yhteydessä on kaasuputkessa sellainen metallinen pieni painike, jota pitää painaa esim. avaimen kärjellä aina kerran sen jälkeen, kun kaasupullo on vaihdettu. Olen miettinyt, olisiko se venttiili, joka estää kaasun purkautumisen auton putkistosta, kun pullo poistetaan.

Timontti:

--- Lainaus käyttäjältä: Hesus -  1.05.2021     kello on 20:13 ---Käytä liettä ja sulje pullo, silloinkin putkisto tyhjenee.

--- Lainaus päättyy ---

Ossi66 antoi tuossa edellä jo saman neuvon. Kiitos molemmille!

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Timontti -  1.05.2021     kello on 20:16 ---Minulla se paineenalennin on kiinteästi seinällä pullon yläpuolella, joten sillä voi mitään jeesata.

Paineenalentimen yhteydessä on kaasuputkessa sellainen metallinen pieni painike, jota pitää painaa esim. avaimen kärjellä aina kerran sen jälkeen, kun kaasupullo on vaihdettu. Olen miettinyt, olisiko se venttiili, joka estää kaasun purkautumisen auton putkistosta, kun pullo poistetaan.

--- Lainaus päättyy ---

Kuulostaa letkunrikkoventtiil iltä. Sen tarkoitus on estää pullon tyhjentyminen jos putkisto rikkoontuu esim. kolarissa. Tuskin toimii toiseen suuntaan. En tiedä tarkemmin.

seppoko:
https://www.vapaa-aika.com/product/1398/adapteri-kv-pv-nestekaasupulloon

Tuossa on oma sulku.  Jos/kun liedessä on tuli, niin suljet tuosta kaasun tulon. Silloin letku tyhjenee. Pullon vaihtoa ennen muistat sulkea lieden, niin ei vuoda kaasu sisälle.

Tästä kai olit huolestunut?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View