rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?  (Luettu 1940 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2022 kello on 20:10
-13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« : 28.04.2021 kello on 21:34 »
Auto näyttää siistimmältä kuin edellinen oli, mutta kannattaa varmaan ruiskuttaa jotain ruostesuojausta runkopalkkeihin?

Antakaapa ystävällisesti vinkkiä, millä aineella saa ruosteet pysymään pitkään poissa?  Jotain kaupan  valmista mieluummin kuin reseptejä.

Paljonko ainetta kannattaa varata, ettei lopu kesken? Auto on 6,89 m pitkä ja integroitu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« Vastaus #1 : 28.04.2021 kello on 22:17 »
Suojaamo pyysi 800 euroa hommasta Jyväskylässä.

Metriä pidempi auto. Kannattaa tehdä itse. Vain paikka puuttuu.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 17:35
Vs: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« Vastaus #2 : 29.04.2021 kello on 08:27 »
Suojaamo pyysi 800 euroa hommasta Jyväskylässä.

Metriä pidempi auto. Kannattaa tehdä itse. Vain paikka puuttuu.
Samaa mieltä, aika simppeli tehdä. Mulla oli liikkeen tekemä vuonna 11.
Monessa paikassa oli menty helpomman kautta, varsinkin esim. Etulokarien sisäpuolet sekä ovien sisäpuolet.  Alustassa myös oli etupäässä myös paljon puhdasta valkoista maalipintaa.  Mulla kotona tehty rinteeseen ns . rasvamonttu  siinä oli alusta helppo käydä läpi. Otin myös jätevesisäiliön pois kun tein suojauksen. Tossa joutuu kääntämään auton kyllä, mut hyvin onnistu tekemään homman. Täällä Tampereen suunnalla vain yks olis tehnyt, sillä selvit myös ,jos ois työn teetättänyt. Täällä pyysi tonnin.  Tuli maksamaan itse tehtynä noin  200 ekee kaikkineen. Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 17:35
Vs: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« Vastaus #3 : 29.04.2021 kello on 08:36 »
Samaa mieltä, aika simppeli tehdä. Mulla oli liikkeen tekemä vuonna 11.
Monessa paikassa oli menty helpomman kautta, varsinkin esim. Etulokarien sisäpuolet sekä ovien sisäpuolet.  Alustassa myös oli etupäässä myös paljon puhdasta valkoista maalipintaa.  Mulla kotona tehty rinteeseen ns . rasvamonttu  siinä oli alusta helppo käydä läpi. Otin myös jätevesisäiliön pois kun tein suojauksen. Tossa joutuu kääntämään auton kyllä, mut hyvin onnistu tekemään homman. Täällä Tampereen suunnalla vain yks olis tehnyt, sillä selvit myös ,jos ois työn teetättänyt. Täällä pyysi tonnin.  Tuli maksamaan itse tehtynä noin  200 ekee kaikkineen. Thumb



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:52
Vs: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« Vastaus #4 : 29.04.2021 kello on 09:56 »

Antakaapa ystävällisesti vinkkiä, millä aineella saa ruosteet pysymään pitkään poissa?  Jotain kaupan  valmista mieluummin kuin reseptejä.
Dinitrolin aineita olen joskus itse käyttänyt ja taitaa noita laittaa osa suojaamoista. Kotelosuojaa olen laittanut ovien ja koteloiden lisäksi myös alustamassan alle primeriksi sauma- ja ruostekohtiin.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/607001/Dinitrol-ML-Kotelosuoja-1-l
https://m.motonet.fi/fi/tuote/6000853/Dinitrol-4941CAR-Alustansuoja-5-l

Tämmöisellä olen suihkutellut.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/751092/Massakoteloruisku-Asturo

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« Vastaus #5 : 29.04.2021 kello on 10:43 »
Mulla Fränkissä oli ajatuksena suojauttaa (teetättää), mutta hinnoittelussa ei ollut mitään tolkkua - tai no, ymmärrän nostelussa, muovisuojien purkamisessa, pesussa ja kuivattelussa jotain työtä.. mutta että lähempänä tonnia. Ihan niin kallista alustamassa/kotelosuoja ei ole.

Integroidussa Fränkissä kun ei mersua ole kuin etupään rungon jämät, apurunko, etuakselisto ja lisäksi takana apurunko sekä tukivarret. Voimansiirron osia (kardaani, vetarit ja kevytvalukoppainen perä) ei massata. AlKon runko on galvanoitua, peltiohjaamoa ja -ovia ei ole, niin vähän on massattavaa edes. Tuon vähän on helpointa hoitaa ite kun sopivan montun löytää.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« Vastaus #6 : 30.04.2021 kello on 09:52 »
Millainen on hengityssuoja jota olette käyttäneet .
Viimeksi kun ite ruiskutin oli joku rautakaupasta jonka piti poistaa kaasujakin mutta kyllä liuottimet maistui ja tuoksui nenässä piiiiiiitkään.
Myös silmät ja -lasit pitäis SUOJATA ja hyvin

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« Vastaus #7 : 30.04.2021 kello on 10:06 »
Joskus kolkkapoikana opettelin tämän kanssa elämään. Jopa juoksemaan tukehtumatta  ;D Räkä juoksee suoraan ulos, eikä suodattimeen  8)

Hyvin monikäyttöinen  Thumb
Ja tehoaa (ainakin suodatin patruunassa tehoa vaikka päiväys mennyt) - roikkuu kellarin seinällä laukussaa vaikka "kriisin varalta"  :P
Suojaa myös hyvin ihoa, kun laittaa kertsihaalarin hupun tarkkaan..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« Vastaus #8 : 30.04.2021 kello on 10:22 »
Joskus kolkkapoikana opettelin tämän kanssa elämään. Jopa juoksemaan tukehtumatta  ;D Räkä juoksee suoraan ulos, eikä suodattimeen  8)
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Hyvin monikäyttöinen  Thumb
Ja tehoaa (ainakin suodatin patruunassa tehoa vaikka päiväys mennyt) - roikkuu kellarin seinällä laukussaa vaikka "kriisin varalta"  :P
Suojaa myös hyvin ihoa, kun laittaa kertsihaalarin hupun tarkkaan..
Mun ruisku kehitti paljon sumua kun ruiskutti jolloin se oli todellinen ongelma .
Auton päältäpesukin oli hirveä homma ja oli katsottava sopivat ilmavirtaukset ettei talokin saanut massausta  :-[

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: -13 Sprinter-alustaisen ruostesuojaus?
« Vastaus #9 : 30.04.2021 kello on 10:30 »
Mun ruisku kehitti paljon sumua kun ruiskutti jolloin se oli todellinen ongelma .
Auton päältäpesukin oli hirveä homma ja oli katsottava sopivat ilmavirtaukset ettei talokin saanut massausta  :-[
Veikkaisin, että olet ohentanut alustamassaa (?) aivan liikaa.. minkälaiselle ruiskulla operoit. Jos lantraan vajaata pönttöä, niin kotelosuoja-aineella. Mitään liuottimia en lisää kun ne vain kuivattavat haihduttuaan.

Paras mulla on tullut kotelosuojaruiskull a - nokkapilli pois, ja valmista vaihtopullotavaraa (siis alustamassaa) raakana (4-6 bar vauhtia tönnköydestä kiinni). Jälki on kerralla 1-2mm paksua, ja voi tehä hyvin ulkona. Eikä sumua juuri tule kun sellaista "räkää". Työhän ei ole mitään maalaamisen tapaista..