rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Prostor-markiisi  (Luettu 6243 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Prostor-markiisi
« : 11.04.2021 kello on 22:25 »
Löytyisikö kellään orgilaisella tuollaista?

Mulla on Prostor 500, 5,5 m pitkä. Kaipaisin tuohon myrskysettiä, vaan eipä käy samanlainen kuin oli edellisen auton Omnistoressa. Ei ole kiinnityspaikkaa jalan yläpäässä. Mahtaako Thulen setin kiinnitys käydä?

Etsin siis molempiin kulmiin kiinnitettävää jousilla varustettua, en yliheitettävää pitkää liinaa. Sellainenkin on, vaan epäkäytännöllinen.

Ihmeen huonosti Googlella löytyy tietoa...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #1 : 11.04.2021 kello on 22:43 »
No hetikohtahan tuo tietokin löytyi - tuota settiä kyllä saa vaikka Jyväskylästä.



Tuohon markiisiin on saatavana tehtaan lisävarusteena led-valot, vaan kun löytäisi jostain kaupastakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #2 : 12.04.2021 kello on 10:01 »
Kovin on hentoisen näköisiä kiilat ja kiinnikkeet.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:33
  • Aina matkalla
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #3 : 12.04.2021 kello on 10:05 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #4 : 12.04.2021 kello on 10:20 »
2 näitä matkassa koirien takia, ja lisäksi 2 oranssia kuormaliina, huomioväristä nii ei itse kompuroi niihin  ;D)

Ottaa vaikka kuormaliinasta koukut pois, jos ei niille muuta käyttöä. Tai sitten jostain (6-8mm) nailon/venenarusta 20cm irtolenkit (johon kuormaliina kiinni), jotka saa kietastua jalan yläpään nivelen kohdalle - veneilijänä voi tietty harrastaa suoralla köydellä paalu-, siansorkka- tai merimiessolmuja ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #5 : 12.04.2021 kello on 10:57 »
Itsella kaksi liinaa markiisisssa jotka ovat markiisin sisäpuolella, menee koko markiisin leveydeltä ja neljä ruuvattavaa kiilaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #6 : 12.04.2021 kello on 17:23 »
Noita hentoisia tikkuja en yleensä käytä, Biltemasta saa hyvät ja järeät, 6,50 kpl.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Tuolta hommasin https://www.led-valot.fi/

Kiitos, tutkitaan!  Thumb

Elikkä tuossa on siis nauha ja muuntaja (?) erikseen? Miten asensit?

Kovin on hentoisen näköisiä kiilat ja kiinnikkeet.

Vastaava ei 9 vuodessa hajonnut mistään kohtaa, mutta kiilat vääntyilivät senkin edestä.

Omaa kokemusta?

Ottaa vaikka kuormaliinasta koukut pois, jos ei niille muuta käyttöä. Tai sitten jostain (6-8mm) nailon/venenarusta 20cm irtolenkit (johon kuormaliina kiinni), jotka saa kietastua jalan yläpään nivelen kohdalle - veneilijänä voi tietty harrastaa suoralla köydellä paalu-, siansorkka- tai merimiessolmuja ;D

Miksei noinkin, vaan kun entisetkin pelasi niin ajattelin hankkia tarkoitukseen suunnitellun.

Kairattavista luovuin, kun onnistuin pari katkaisemaan. Toinen jäi Kroatian savimaahan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:33
  • Aina matkalla
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #7 : 12.04.2021 kello on 18:37 »

Elikkä tuossa on siis nauha ja muuntaja (?) erikseen? Miten asensit?

Siinä on nauha, kaukosäädin/himmennin ja sille muuntaja. Muuntajaan syöttövirta ja led-nauhan johdot toiseen päähän. Kaukosäädin toimii samalla katkaisijana. Mulla on valmis paikka markiisissa nauhalle. Myytävänä on myös valmista asennuskiskoa, mihinkä voi led-nauhan liimata, esim. markiisin alapuolelle. Toi koko paketti oli alle 70€.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:30
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #8 : 12.04.2021 kello on 19:53 »
Elikkä tuossa on siis nauha ja muuntaja (?) erikseen? Miten asensit?

Siinä on nauha, kaukosäädin/himmennin ja sille muuntaja. Muuntajaan syöttövirta ja led-nauhan johdot toiseen päähän. Kaukosäädin toimii samalla katkaisijana. Mulla on valmis paikka markiisissa nauhalle. Myytävänä on myös valmista asennuskiskoa, mihinkä voi led-nauhan liimata, esim. markiisin alapuolelle. Toi koko paketti oli alle 70€.
Mistä virtaskan ulos  makiisiin olette ottaneet?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:33
  • Aina matkalla
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #9 : 12.04.2021 kello on 20:04 »
Sitä varten on tehvävä läpivienti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #10 : 12.04.2021 kello on 20:16 »
Omaa kokemusta?

Ei onneksi.   ;D
Ostin kaksi pientä kuormaliinaa.
Toiseen päähän tappi, joka sopii telttauraan ja maahan ½m harjaterästä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #11 : 12.04.2021 kello on 21:07 »
Elikkä tuossa on siis nauha ja muuntaja (?) erikseen? Miten asensit?

Siinä on nauha, kaukosäädin/himmennin ja sille muuntaja. Muuntajaan syöttövirta ja led-nauhan johdot toiseen päähän. Kaukosäädin toimii samalla katkaisijana. Mulla on valmis paikka markiisissa nauhalle. Myytävänä on myös valmista asennuskiskoa, mihinkä voi led-nauhan liimata, esim. markiisin alapuolelle. Toi koko paketti oli alle 70€.
Mihin sitä muuntajaa tarttee kun led-nauhaa saa 12 VDC:nä, ja tuo himmennin on 12V:lle.
Kannattaa ostaa IP68 nauhaa, kokonaan silikoniinvalettu jossa liitosjohtokin tehtaan tekemä. Takapinnan/liimapinnan vedeneristys ja pakkasen kesto kriittisin alemmilla IP:llä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #12 : 12.04.2021 kello on 23:10 »
Ei onneksi.   ;D
Ostin kaksi pientä kuormaliinaa.
Toiseen päähän tappi, joka sopii telttauraan ja maahan ½m harjaterästä.

Jousitus puuttuu. Se on mun mielestä tarpeen ja tärkein syy tuollaisen setin hankintaan. Räikkäliina olisi kätevämpikin, muttei jousta.

Läpivienti aina vähän ahdistaa. Pystyisiköhän rosvoamaan virran ulkovalolta?

Mulla on valmis paikka markiisissa nauhalle.

Mikä markiisi sinulla on?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:48
  • Savo
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #13 : 13.04.2021 kello on 07:03 »
Jousitus puuttuu. Se on mun mielestä tarpeen ja tärkein syy tuollaisen setin hankintaan. Räikkäliina olisi kätevämpikin, muttei jousta.
Tuosta olen täysin samaa mieltä sun kanssa. Pieni jousto niin ei riko markiisia eikä seinää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:33
  • Aina matkalla
Vs: Prostor-markiisi
« Vastaus #14 : 13.04.2021 kello on 07:12 »
Läpivienti aina vähän ahdistaa. Pystyisiköhän rosvoamaan virran ulkovalolta?
Mikä markiisi sinulla on?

Ulkovalosta varmaan pystyy, mutta ongelma on siinäkin tiiviyden kanssa. Miten sulla on markiisi kiinnitetty, pystyykö sen reikiä hyödyntää??? Johdot nauhassa on ohuita. Mulla on Thulen markiisi.