Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Ducaton tuulilasi.
Karabiilisti:
jos ajelee paljon siellä missä soraa tiellä ja ihmisillä kitkoja autossaan niin laseja menee solkenaan...
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: mike - 16.04.2021 kello on 21:28 ---Tai kilometri määrässä?
--- Lainaus päättyy ---
tai metrit edellä menevään autoon?
VANderfullife:
Enpä nyt oikein usko että meikäläisen ajotavassa tai etäisyydellä muihin on merkitystä jos vastaantulevasta tukkirekasta lentää jotain ikkunaan.
0yxxy0:
Mullakin on lentänyt vastaan tulevasta autosta muutaman kerran lasiin jotain että jälki jäänyt. Tai sitten ohi menevästä. Mikä vika lie sitten ajotyylissä. Mutta kyllä kuulee työautossakin kun muutama 100m kun tallista lähtee moottoritielle kiihdyttämään niin kyllä käy melkoinen kopina lokasuojissa kun hiekoitus materiaali pitää ääntä ja kopisee viellä useamman kilometrin ajettua. Eli jos joku tulee imussa niin osansa saa sekä ne kenen eteen kerkiän kiihdyttää.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: VANderfullife - 17.04.2021 kello on 08:00 ---Enpä nyt oikein usko että meikäläisen ajotavassa tai etäisyydellä muihin on merkitystä jos vastaantulevasta tukkirekasta lentää jotain ikkunaan.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä nopeudellakin on joskus merkitystä...
Aikoinaan minun annettiin ymmärtää, että hiekkatiellä vastaantulijan kohdatessa pitää pudottaa omaa nopeutta. Se suojaa vastaantulijaa kiviltä, mutta myös oman auton tuulilasia, kun ei aja kovin vastaantulijaa kivisadetta vastaan.
Mikä sitten on rikkoutumisen todennäköisyys? Itse olen ajellut n. 70 tuhatta vuodessa omilla autoilla. Kaksi lasia on vaihdettu 20 vuoden aikana. Töissä taas kuorma-autosta kilahti kuskin kohdalta halki motarilla lasi, kun asennuksesta oli kulunut vasta pari päivää. Hyvin se henkilöautokin kivet korkealle sinkoaa, kun pitää aivan siihen eteen ohittaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta