rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Puhaltimen säädin..  (Luettu 22407 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #30 : 16.09.2011 kello on 22:45 »
Katkaisiassa on vain kolmelle piuhalle paikat (B  ja  M(V)  ja  C,  mitä muita kytkentöjä tarvitsee.  ::)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #31 : 16.09.2011 kello on 22:50 »
Katkaisiassa on vain kolmelle piuhalle paikat (B  ja  M(V)  ja  C,  mitä muita kytkentöjä tarvitsee.  ::)

Kun en ymmärrä, niin kerro mikä tehtävä C:llä on. En usko siihen mitä sanoit kun ei ole mitään faktaa.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #32 : 16.09.2011 kello on 22:52 »
Lennu, voisitko tuoda sen kytkimen lähempään tutkimukseen?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #33 : 17.09.2011 kello on 07:59 »
Kun en ymmärrä, niin kerro mikä tehtävä C:llä on. En usko siihen mitä sanoit kun ei ole mitään faktaa.

 Tämän tyyppistä kytkintä käytetään monesti jälkiasennus ilmastoinnissa, silloin C vetää kompuran päälle, kun M(V) ohjaa höyrystimen puhaltimen nopeutta. :)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.06.2022 kello on 18:41
  • Hymer
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #34 : 18.09.2011 kello on 11:09 »
Moi mjo, laitoin sen kytkimen jo paikoilleen, mutta voidaan sitä vilkaista jokukerta, kytkin Turhan Höpöttäjän ohjeiden mukaan, plussa beehen, ja ämmältä puhaltimelle, miinus suoraan akulta puhaltimelle.
 Muut versiot poltteli sulaketta, noin se toimii kolmella nopeudella.
 Ongelma taitaa vaan tulla siitä virrankulutuksesta ellei ole piuhanpäässä ja hiljaisemmillaankin puhallin pitää jonkunverran ääntä.
 Otan jonkunpäivän tuumaustaukoa tastä brojektista, sitäpaitsi mullahan on tuolla hyllyllä Trumatic C 2400, se olisi helppo laittaa lisälämmönlähteeksi tuonne keulille.
 Olen sen jo parikertaa asentanutkin edellisiin autoihin ja vaihdossa poistanut, kaasukytkennät olen vaan teetättänyt (tarkistuttanut)
 kaasuluvat omaavassa firmassa. :)
 http://www.truma.com/tr/tr/heating/trumatic-e-2400.php

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #35 : 18.09.2011 kello on 19:29 »
Katselin kotona olevaa irto katkaisiaa. Näyttäisi olevan niin että:

         Akusta miinus (-) puhaltimelle.
         Akusta plus (+) kytkimeen B:n. (sulake väliin)
         Kytkimen V/M (minulla V):stä puhaltimelle plus (+).
         Kytkimen C:stä plus (+) merkkivalolle.

 Korjasin tuohon että sinun kytkimen navassa on V ja M, minulla vain V. :)

Eli olisiko C ja M kytkimessä fyysisesti yhdessä? Jos se merkkivalolle on niin luulisi olevan, ainoa kohta jossa toimisi kaikissa puhallinasennoissa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #36 : 19.09.2011 kello on 07:03 »
oli näköjään kauppareissun aikana mjo piirtäny oikeen kytkennän.. näin minäkin sen näkisin
pitää perua pahat puheeni en oo enää mjon kans samaa mieltä ku menny editoimaan mun mielest virheellisen kytkennän... noi kirjaimet mun mielest tarkottaa Battery, cooler, motor ainai tommoset on näis jenkkihäristimien lisä coolereis..

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #37 : 19.09.2011 kello on 07:55 »
pitää perua pahat puheeni en oo enää mjon kans samaa mieltä ku menny editoimaan mun mielest virheellisen kytkennän... noi kirjaimet mun mielest tarkottaa Battery, cooler, motor ainai tommoset on näis jenkkihäristimien lisä coolereis..

En ole editoinut mitään, vain lisännyt löytämääni kuvaan kirjaimia. Kuvahan on ehdotus " olisko näin ", ei fakta. Edelleen kytkimen toiminta on minulle epäselvä. Jos C-nasta on merkkivalolle niin onko se M:n kanssa yhdessä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #38 : 19.09.2011 kello on 08:38 »
En ole editoinut mitään, vain lisännyt löytämääni kuvaan kirjaimia. Kuvahan on ehdotus " olisko näin ", ei fakta. Edelleen kytkimen toiminta on minulle epäselvä. Jos C-nasta on merkkivalolle niin onko se M:n kanssa yhdessä.
mun käsittääkseni siin on tavallaab kaks kytkintä asennois1,2,3 on b jac yhdess ja asennos 1 b ja m ykkös nopeuden castuksen kans ,2asennos kakkos vastuksenkautta b ja m. sitt 3asennos b ja m on suoraan yhess sitt 0 asennos mikään ei oo mihinkään..

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #39 : 19.09.2011 kello on 21:12 »
mun käsittääkseni siin on tavallaab kaks kytkintä asennois1,2,3 on b jac yhdess ja asennos 1 b ja m ykkös nopeuden castuksen kans ,2asennos kakkos vastuksenkautta b ja m. sitt 3asennos b ja m on suoraan yhess sitt 0 asennos mikään ei oo mihinkään..

Mutta onko se näin, eikö sitä kytkintä voi mitata ne joilla on? Enkä nyt oikein ymmärtänyt tosta sinun selityksestäkään mitään. :-[

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #40 : 20.09.2011 kello on 10:36 »
Mutta onko se näin, eikö sitä kytkintä voi mitata ne joilla on? Enkä nyt oikein ymmärtänyt tosta sinun selityksestäkään mitään. :-[
Auttasko toi kuva siin ymmärtämisess mitään

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #41 : 20.09.2011 kello on 22:14 »
Auttasko toi kuva siin ymmärtämisess mitään

Auttaa paljonkin, selkeä kytkentä, mutta onko se noin?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #42 : 21.09.2011 kello on 10:18 »
mullakaan ei oo hyppysis ny tommosta mutt melkeen luppaisin syyvä hatullisen p... , toi on muistin varainen juttu va meikäläiselläki jää joskus viell jottai mieleen mitä on vuosia sitte hypistelly

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #43 : 21.09.2011 kello on 10:20 »
mullakaan ei oo hyppysis ny tommosta mutt melkeen luppaisin syyvä hatullisen p... , toi on muistin varainen juttu va meikäläiselläki jää joskus viell jottai mieleen mitä on vuosia sitte hypistelly

Eiköhän tuo ole noin kuin olet piirtänyt. ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #44 : 7.03.2019 kello on 23:33 »
Vanha aihe, mutta kun kuukkeloin "porch 30002" eli tuota Motonetin 3-asentoista etuvastuksellista kytkintä, niin löysin tämän aiheen.

Muutama arvaus oli sen sisäisestä kytkennästä. Piirsin kuvaan vastusarvoilla..



Mulla muutamassa vuodessa Webakytkennässä noita on kärynnyt jo 2. Nyt laitoin rinnalle 1.6 ohm vastuksen ja puhallin jäähdytyksen, jos kestäisi enempi kuormaa (jonka kestoa ei noissa kerrota)..