rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Puhaltimen säädin..  (Luettu 22627 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #15 : 16.09.2011 kello on 09:21 »
Katselin kotona olevaa irto katkaisiaa. Näyttäisi olevan niin että:

         Akusta miinus (-) puhaltimelle.
         Akusta plus (+) kytkimeen B:n. (sulake väliin)
         Kytkimen V/M (minulla V):stä puhaltimelle plus (+).
         Kytkimen C:stä plus (+) merkkivalolle.

 Korjasin tuohon että sinun kytkimen navassa on V ja M, minulla vain V. :)
« Viimeksi muokattu: 16.09.2011 kello on 20:35 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.06.2022 kello on 18:41
  • Hymer
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #16 : 16.09.2011 kello on 09:33 »
Kiitti Mauri ja muutkin kaverit ohjeista, yritän väsätä paketin kasaan. Jos tuo virrankulutus osoittautuu ongelmaksi, niin mulla on tuossa tollanen tietsikatuuletin varalla,http://xsreviews.co.uk/reviews/coolers/noctua-nf-s12b-flx/, värkkään sen kennostoon, jos vesikiertohomma muuten pelaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #17 : 16.09.2011 kello on 09:41 »
Tietsikan puhallin ei ole niin tehokas kuin sinun alkuperäinen. Jos suinkin saat mahtumaan vaikka kaksi, niin että saat ilmavirran pakotettua kennon läpi. Jos kierrokset on liian korkeat, laita potikka väliin, tai jos on kaksi puhallinta, kytke ne sähköisesti sarjaan. Lykkyä tykö.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:23
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #18 : 16.09.2011 kello on 09:45 »
OK. Aina oppii uutta.  :D

Tuo ei nyt sattunut kohdalleen, mutta kahdella nastalla saa tosiaankin neljä tilaa (bittitekniikkaa) ;)
0 = 00
1 = 01
2 = 10
3 = 11

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:30
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #19 : 16.09.2011 kello on 09:57 »
Jokin ei noissa liittimissä täsmää. Jos on kolme tehoa, niin jossakin pitäisi olla neljäs piste. Onko se runko?  ???

Totaalinen ajatuskatko.  ;D  :D  ;D

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #20 : 16.09.2011 kello on 11:01 »
Kiitti Mauri ja muutkin kaverit ohjeista, yritän väsätä paketin kasaan. Jos tuo virrankulutus osoittautuu ongelmaksi, niin mulla on tuossa tollanen tietsikatuuletin varalla,http://xsreviews.co.uk/reviews/coolers/noctua-nf-s12b-flx/, värkkään sen kennostoon, jos vesikiertohomma muuten pelaa.

Voit vielä mitata sen kytkimen ohmimittarilla siten, että laitat B:hen toisen johdon ja M:ään toisen. Sitten käännät kytkintä askel kerrallaan niin mittari näyttää noin 2 ohmia, noin 1 ohmia ja oikosulkua.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2011 kello on 18:49 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #21 : 16.09.2011 kello on 13:00 »
Totaalinen ajatuskatko.  ;D  :D  ;D
Kytkimelle jännite menee yhteen pisteeseen ja toisesta tulee ulos puhaltimelle. Kytkintä käännettäessä, ulos tulevasta pisteestä ei tule nolla asennolla mitään, ykkös asennossa ohuemmasta langasta tehdyn vastuksen kautta, kakkos asennossa paksumman vastuksen kautta ja kolmos asennosta (Täysi teho) suoraan.  :)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #22 : 16.09.2011 kello on 18:54 »
Jos C-nasta on myös kytkimen runkoon yhteydessä niin sitä ei voi kytkeä kuin yhdellä tavalla, eli C:hen maa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #23 : 16.09.2011 kello on 19:54 »
Jos C-nasta on myös kytkimen runkoon yhteydessä niin sitä ei voi kytkeä kuin yhdellä tavalla, eli C:hen maa.

Kun kytkin laitetaan muuhun asentoon kuin nolla (1,2,3) C-napa kytkeytyy B-napaan, joten se on merkkivalolle menevä plus (+).  ;)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #24 : 16.09.2011 kello on 20:09 »
Kun kytkin laitetaan muuhun asentoon kuin nolla (1,2,3) C-napa kytkeytyy B-napaan, joten se on merkkivalolle menevä plus (+).  ;)

Onko C-napa siis yhteydessä M-napaan?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #25 : 16.09.2011 kello on 20:33 »
Onko C-napa siis yhteydessä M-napaan?

Tässä on minun puolesta vähän sekaannusta, kun kysyjä viittaa M-napaan ja minä V-napaan. Minun kytkimen navassa on V ja kysyjän samassa navassa V ja M (kuvassa), mutta kytkentä ei muutu, C-napa ei ole yhteydessä M-napaan, vaan B-napaan asennoilla 1,2,3. Jolloin merkkivalo syttyy, kun jokin nopeus on käytössä :)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #26 : 16.09.2011 kello on 21:05 »
Tässä on minun puolesta vähän sekaannusta, kun kysyjä viittaa M-napaan ja minä V-napaan. Minun kytkimen navassa on V ja kysyjän samassa navassa V ja M (kuvassa), mutta kytkentä ei muutu, C-napa ei ole yhteydessä M-napaan, vaan B-napaan asennoilla 1,2,3. Jolloin merkkivalo syttyy, kun jokin nopeus on käytössä :)

Kiitos tiedosta. ;)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #27 : 16.09.2011 kello on 21:11 »
Tässä on minun puolesta vähän sekaannusta, kun kysyjä viittaa M-napaan ja minä V-napaan. Minun kytkimen navassa on V ja kysyjän samassa navassa V ja M (kuvassa), mutta kytkentä ei muutu, C-napa ei ole yhteydessä M-napaan, vaan B-napaan asennoilla 1,2,3. Jolloin merkkivalo syttyy, kun jokin nopeus on käytössä :)

Voisitko mitata uudestaan kun tossa ei ole mitään logiikkaa, siis en tajua toimintaa. :-[

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #28 : 16.09.2011 kello on 22:11 »
Ethän sinä vain ällyytä minua.  ::)  Miksi siinä ei ole logiikkaa:
                                    B  Tähän tulee jännite akulta +
                                    M (V) Tästä lähtee moottorille jännite ohuen vastuslangan kautta, katkaisian asento 1.
                                    M (V) Tästä lähtee moottorille jännite paksun vastuslangan kautta, katkaisian asento 2.
                                    M (V) Tästä lähtee moottorille jännite suoraan, katkaisian asento 3. Täysi kierrosluku.
                                    C       Tästä lähtee merkkivalolle jännite katkaisian asennolla 1,2,3.
      Miinus menee moottorille suoraan. Katkaisian asennossa 0. on M(V) ja C jännitteettömät.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Puhaltimen säädin..
« Vastaus #29 : 16.09.2011 kello on 22:28 »
Ethän sinä vain ällyytä minua.  ::)  Miksi siinä ei ole logiikkaa:En todellakaan ällytä.
                                    B  Tähän tulee jännite akulta +OK
                                    M (V) Tästä lähtee moottorille jännite ohuen vastuslangan kautta, katkaisian asento 1.OK
                                    M (V) Tästä lähtee moottorille jännite paksun vastuslangan kautta, katkaisian asento 2.OK
                                    M (V) Tästä lähtee moottorille jännite suoraan, katkaisian asento 3. Täysi kierrosluku.OK, entä muut kytkennät?
                                    C       Tästä lähtee merkkivalolle jännite katkaisian asennolla 1,2,3.Lähteekö
      Miinus menee moottorille suoraan. Katkaisian asennossa 0. on M(V) ja C jännitteettömät.Mitä niihin on kytketty?