Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Sacco 03 Apr 2021
  • hei

    mikän mahtaa olla Alden 3000 3Kw pannussa vika kun vikavirta laukee vastuksella.
    kaasulla toimii moitteettomasti. kiertovesi lähtee päälle mut vastukselle kun laittaa niin vikavirta laukeaa.

    terv. Jarmo
  • #2 kirjoittanut mjo33400 03 Apr 2021
  • Joko vastus rikki tai rele vika. Veikkaan relevikaa. Vastukset voi mitata suoraan navoista ohmimittarilla. Lämmityskäsky ei saa olla päällä.
  • #3 kirjoittanut Sacco 03 Apr 2021
  • mittasin vastukset ne on kunnossa. mikä/missä oleva rele on rikki? voiko vaihtaa pelkän releen?
    oon aika noviisi näissä sähkö hommissa.
  • #4 kirjoittanut mjo33400 03 Apr 2021
  • mittasin vastukset ne on kunnossa. mikä/missä oleva rele on rikki? voiko vaihtaa pelkän releen?
    oon aika noviisi näissä sähkö hommissa.

    Mittaa ne vastukset myös pannun runkoa vastaan, ettei ole vuotoa. Jos näyttää megaohmeja on kaikki kunnossa. Releet on relekortissa, ne isoimmat kolme relettä ja kannattaa heti vaihtaa kaikki kolme. Älä välitä kuvan tekstistä.


  • #5 kirjoittanut Sacco 03 Apr 2021
  • kiitos. Pitääpä käydä ostamassa releitä. Katsotaan saanko toimimaan.
  • #6 kirjoittanut mjo33400 03 Apr 2021
  • #7 kirjoittanut Sacco 03 Apr 2021
  • Kiitos nopeasta tiedoista ja linkistä.
  • #8 kirjoittanut Mico 02 Jun 2021
  • Mulla alde laukoo kanssa vikavirtasuojaa. Releet kunnossa. Vastukset mittasin, vaikuttaa olevan kunnossa. Ainoastaan pannun rungon ja vastuksen johtojen välinen vastus on noin 30kohm. Onko siis vastukset rikki?
  • #9 kirjoittanut elwari 03 Jun 2021
  • Voisiko vastuksen vuoto olla sen verran pieni, ettei näy yleismittarin pienellä mittausjännitteellä, mutta 230 voltilla riittää laukomaan vikavirtasuojan?
  • #10 kirjoittanut mjo33400 03 Jun 2021
  • Mulla alde laukoo kanssa vikavirtasuojaa. Releet kunnossa. Vastukset mittasin, vaikuttaa olevan kunnossa. Ainoastaan pannun rungon ja vastuksen johtojen välinen vastus on noin 30kohm. Onko siis vastukset rikki?

    Ota johdot irti vastuksesta ja mittaa vastuksen navasta runkoa vasten.
  • #11 kirjoittanut 0yxxy0 04 Jun 2021
  • Pitäs olla eristysvastusmittar i niin se paljastas jos vuotaa maihin. Sähköasentajilla tai urakoitsijoilla vakio varuste tänä päivänä jos urakoi. Yleismittari ei välttämättä paljasta.
  • #12 kirjoittanut mjo33400 05 Jun 2021
  • Kyllä paljastaa.^ Tai siis ainakin Fluke175
  • #13 kirjoittanut Masa matkailija 07 Jun 2021
  • No niin, kiistely sikseen. Sähköalan ammattilainen joka tekee työkseen laitekorjausta ja vianhakua osaa kyllä tulkitaan niin Fluken kuin muidenkin mittareiden lukemia, samoin osaa mitata suureet oikein. Niin Sähkö kuin kylmäpuolella.
    Molemmissa oikeat luvat ja toiminta. Ja mittalaitteet.

    Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla

Sivuja:
Toiminto