Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Samimaenpaa 01 Apr 2021
  • Terve,

    Olen tuore asuntovaunun omistaja ja olen asentamassa tuollaisen NDS black solar 180w aurinkopaneelin ja kysymys kuuluu:

    Asennan siis 3kpl 12v pistoketta niin voiko johdotukset tehdä akun ja lataussäätimen välistä pistokkeille? Vai pitääkö tehdä vasta akulta eteenpäin?
  • #2 kirjoittanut K.E.V 01 Apr 2021
  • Voit ottaa ne säätimen LOAD liitännästä tai akulta
  • #3 kirjoittanut Samimaenpaa 01 Apr 2021
  • Tuossa lataussäätimessä ei ole tuollaista load-liitäntää niin siksi ajattelin josko vois ottaa välistä. Lataussäätimessä on siis paikat; 1. akun sekä aurinkopaneelin maajohdolle, 2. Aurinkopaneelin 1 ja 2 (saa siis kaksi rinnan) plus navat, 3. Huolto -ja käynnistysakun plusnavat
  • #4 kirjoittanut 99 01 Apr 2021
  • Voi ottaa välistä.

    Ps. Säädin kannattaa asentaa mahdollisimman lähelle akkua.
  • #5 kirjoittanut Kömppääjä 02 Apr 2021
  • ..Ja jos säädintä ei saa lähelle akkua niin riittävän paksua kaapelia. Myös paneelilta säätimelle Thumb
  • #6 kirjoittanut Aakku 02 Apr 2021
  • ..Ja jos säädintä ei saa lähelle akkua niin riittävän paksua kaapelia. Myös paneelilta säätimelle Thumb
    Mitä juttuja nämä ovat...?

    Mulla on "riittävät" kaapelit kennolta säätimelle ja säätimeltä akulle samanlaiset. Sulakkeet on molemmissa vedoissa.
    Kerranhan nuo johdot oli jo edellisellä omistajalla kärynyt Saksassa.
  • #7 kirjoittanut Kömppääjä 04 Apr 2021
  • Mitä juttuja nämä ovat...?

    Mulla on "riittävät" kaapelit kennolta säätimelle ja säätimeltä akulle samanlaiset. Sulakkeet on molemmissa vedoissa.
    Kerranhan nuo johdot oli jo edellisellä omistajalla kärynyt Saksassa.

    Jees, eihän tällaisia edes kysytty eli ohi aiheen ja pahasti. Ei herneitä, jatketaan. Thumb
  • #8 kirjoittanut elwari 10 Apr 2021
  • SULAKE sitten plus-johtoon mahdollisimman lähelle akun napaa  Thumb Tuli vaan taas mieleen muistuttaa :)
Sivuja:
Toiminto