Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot

Retkeilyauton kesärengassuosituksia

(1/8) > >>

caddis:
Viisi vuotta ja reilut 50 000km takana alkuperäisillä misukoilla. Kulutuspintaahan noissa vielä vähän on, mutta erityisesti vesisateella ajaminen ei ole herkkua. Lisäksi nuo misukat on kovat koppurat jo uutenakin esim. Hankookkeihin verrattuna kokemuksieni mukaan. Ajattelin sijoittaa nyt uusiin kesärenkaisiin. Kai nämäkin kehittyy? Mikä merkki/malli olisi hyvä? Minulla on tuossa kokona 225/75/16.

Moppc:
Minulla oli misukoiden jälkeen alle 3 500:n kg Transitissa Hankookit ja samaa kokoa. Voin suositella. Jokusen kesän ehdin kurvailla.

caddis:
Hankookit on minullakin nyt ensimmäinen vaihtoehto, ellen parempaa keksi...

vaanari61:
Löytyykö Hankookilta camper rengasta ?

Noita erityisesti caravanköyttöön valmistettua rengasta ei löydy monen valmistajan tekemänä, Misukka ja Conti tulee ensimmäisenä mieleen. Kokemusta Contista ja Misukasta camper-renkaana joista Miseliini huomattavasti Contia hiljaisempi / miellyttävämpi.

On kaksi eriasiaa asuntoauton ja pakun renkaat, asuntoautossa aina ja jatkuvasti täysi kantavuus käytössä yleensä pakussa asia toisin, asuntoauto seisoo paikoillaan viikkoja ja jopa kuukausia, paku harvemmin ja jos näin niin harvemmin täydellä kuormalla. Ja moni muukin seikka on otettu huomioon kun caravanrengasta on suunniteltu. Tuossa edellä vain muutama seikka jotka olisi hyvä ottaa huomioon rengasvalintaa tehdessä.

Halvin ei ole muutakuin halvin vaihtoehto, laatu maksaa mutta se tuo turvallisuutta ja kestävyyttä .

Sen takia valintani on ollut käyttötarkoitukseen tehty rengas.

kimi:
Itse olen käyttänyt normi C renkaita, mutta selkeästi ylimitoitettuja kantavuuden suhteen. Camperit vaatii todella ison paineen ja ovat muutenkin kovat ja epämiellyttävät ajossa, mielestäni.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View