Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot

Autovero

<< < (3/5) > >>

mike:
Mulla nissan nv 200 tila autosta tehty as auto vero 249e/vuosi. Ja on tosiaankin asuntoauto.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: mike -  1.05.2022     kello on 18:36 ---Mulla nissan nv 200 tila autosta tehty as auto vero 249e/vuosi. Ja on tosiaankin asuntoauto.

--- Lainaus päättyy ---
Siinä lienee siis "pakuvero"...

Muistaakseni jossain vaiheessa VW Multivaneista tehtiin "pakuverollisia" matkailuautoja lisäämällä vain sähköliesi.
Mulla tää retkipaku on pakettiauto, jossa irrotettavat kalusteet. Parilta katsastusasemalta kysyin mahdollisia veroseuraamuksia. Sanoivat, että saa tuoda katsastukseen kaikkine varustuksineen, kunhan kalusteet on hyvin sidottu. Ei siis pultattu. Kuorma ei ole kielletty katsastuksessa.
Tässä pointti on siinä, että tarvitsen myös tavarankuljetukseen pakua ja tästä saa kalusteet vartissa pois. Takaisinkin menee puolessa tunnissa.

mike:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  1.05.2022     kello on 18:52 ---Siinä lienee siis "pakuvero"...

Niin kai on kyllä edellen 5delle rekisteröity.

--- Lainaus päättyy ---

kanavaarani:
Kiitos vastanneille, tämä Nissan nv200 onkin mielenkiintoinen, polttoainevero on varsin pieni jo muutoinkin, Trafin sivuilla laskin että reilun 400€ henkilöautonakin.

Onko sinulla Nissan siis katsastettu ihan matkailuautoksi ja silti 5 paikkainen? Itse olin suunnitellut 2 paikkaiseksi muuttamista ja takana olisi penkkien ja vöiden sijaan sohva minkä saisi levitettyä vuoteeksi, joko pituus tai leveys suunnassa, lisäksi kapea kaappi tavaran säilytykseen, lämmitin ja kylmälaukku/jääkaappi.

kimi:
Kaverilla olisi myynnissä 7h NV200 bensakoneella joka muokattu myös RE85 käyttöön. Kovasti miettii mitä sille tekisi, osti auton syksyllä erääseen projektiin joka ei toteutunut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View