rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Italiaan 16.5 - 24.6.2012  (Luettu 59982 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.08.2023 kello on 10:39
  • Porvoo
Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
« Vastaus #60 : 18.03.2012 kello on 21:48 »
Tämä hauskasti hämmentää minua. Mulla jäi Keuruulla tavatessa teistä sellainen käsitys, että ette juurikaan olisi mua vanhempia, mutta näköjään olette. Jos sulla vielä muistikuviakin 60-luvulta on.


Oi kiitos Alan, täl mä elän pitkään  ;)

Mun muistikuvat 60-luvun alun reissuilta ei kyl ole hääppöset: telttaa, leikkikenttiä, suolaista merivettä, uusia leluja pitkille automatkoille :) :) Just sen verran, että muistan mukana olleeni ja tämä Rosapineta on jopa jäännyt mieleen leikkipuiston takia. Ei silloin lasten leikkipuistoja ollut, joku keinu korkeintaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.08.2023 kello on 10:39
  • Porvoo
Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
« Vastaus #61 : 18.03.2012 kello on 22:01 »
Lisäystä vielä Camping Rosapinetasta.
Alue teki meihin lähtemättömän vaikutuksen 80-luvulla.
Sellaista palveluiden ja virikkeiden määrää ei siihen aikaan osattu edes unelmoida. Alue oli jo silloin monipuolinen, hyvin hoidettu ja kohtuuhintainen. Olimme silloin pakettiautollamme matkailuautojen ja -vaunujen alueella. Saimme varjokatoksella varustetun "tontin". Kyllähän se hulppeelta tuntui, kun kotimaan alueet olivat kovin vaatimattomia.
Nyt olen nettisivuja selaillut ja todennut ettei pidot ole ainakaan huonontuneet ja hintakin on suht kohtuullinen. On ihan mentävä muistelemaan vanhoja, vaikka muuten tällaiset valtavat campingalueet eivät ehkä ole meidän juttu. Toisaalta vastaavia on varmasti nykyeuroopassa vaikka kuinka.

www.rosapineta.it

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
« Vastaus #63 : 22.03.2012 kello on 20:41 »
Tänään tuli postiin Autoliitosta saksalaismatkailuau toilijan perusteos, ADAC Stellplatzführer 2012. Mukana Etelä- ja Pohjois-Euroopan erilliset suunnittelukartat ja ADACin Camping card. Hyvä setti 25 eurolla toimituskuluineen. Vielä pitäisi tulla ACSI:n kirja ja low season -kortti niin pääsee suunnittelemaan yksityiskohtaisemmi n.

Suomesta oli ihan kolme stellplatzia kirjaan kelpuutettu.  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
« Vastaus #64 : 22.03.2012 kello on 21:58 »
Tänään tuli postiin Autoliitosta saksalaismatkailuau toilijan perusteos, ADAC Stellplatzführer 2012. Mukana Etelä- ja Pohjois-Euroopan erilliset suunnittelukartat ja ADACin Camping card. Hyvä setti 25 eurolla toimituskuluineen. Vielä pitäisi tulla ACSI:n kirja ja low season -kortti niin pääsee suunnittelemaan yksityiskohtaisemmi n.

Suomesta oli ihan kolme stellplatzia kirjaan kelpuutettu.  ;D

Tuo on hyvä tuo Stellplatzführer. En viitti ihan joka vuosi uusia, taitaa olla mulla 2009. Joku paikka saattanut tulla lisää - enempi ehkä vain hinnat, jne.. päivittyneet sekä mukana tuleva sälä (useita karttoja).

Mikäs sulla on kampinkikirjana?
Me ollaa tavattu DCC Campingführeriä - sekin jo 3-4 v vanha 8) Hyvää noissa (tai jommassa kummassa) on nuo maakohtaiset ohjeet matkailijalle, ja tietty gps-koord. niin osaa perille..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
« Vastaus #65 : 22.03.2012 kello on 22:07 »
Mulla on Europa Camping&Caravaning Campingführer (sininen), 2008. Ei tarvi joka vuosi uusia sitäkään ja mukaan toki lähtee nytkin.

Sitten on AA Camping opas 2010, mutta se ei ole tuon veroinen. Ostin kun halvalla sain, muistaakseni www.play.com .

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
« Vastaus #66 : 22.03.2012 kello on 23:23 »
Mulla on Europa Camping&Caravaning Campingführer (sininen), 2008. Ei tarvi joka vuosi uusia sitäkään ja mukaan toki lähtee nytkin.


Hävitin ECC-oppaan 14-vuotiaana, vaikka se pääsääntöisesti oli toimiva laitos. Olin siirtynyt Camping-shekki ja ACSI-alennus asiakkaaksi. Välillä tuntuu, että pitäisi hankkia uusi ECC-kirja .

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
« Vastaus #67 : 23.03.2012 kello on 07:55 »
Juuri Hesan messuilta ostin uuden "sinisen kirjan".
Siellä on uusista maista paljon alueita lisää.
Sekä alueissa koordinaatit mukana.
Syöttelen haluttujen paikkojen koordinaatit Nokia Maps:iin netissä ja synccaan ne E7:n kanssa. Tällöin ne on navissa valmiina.
Voi ne syöttää E7:aan suoraankin  ;)
NETTIVERSIO ECC:stä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
« Vastaus #68 : 28.03.2012 kello on 20:17 »
Tänään tuli ACSI Campingcard & Stellplatzführer. 1720 sivua täyttä asiaa kahdessa osassa.

Menee vähän aikaa kun tutustuu tarjontaan, mutta mukavasti oli alennusalueitakin meidän reitillä. Hinnat vaan pompsahtaneet eurolla, eli nykyään 12, 14 tai 16 euroa, sisältää kaksi aikuista ja kulkineen. Osalla alueista myös max 3 lasta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.08.2023 kello on 10:39
  • Porvoo
Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
« Vastaus #69 : 28.03.2012 kello on 20:26 »
Meil on kaikki kolme lähdössä mukaan, shekit, acsi ja sininen kirja. Camping-shekkejä tilattiin 7 kpl, ikään kuin kokeeksi. "Sininen kirja" on viime vuodelta, mutta sisältö tuttu jo 80-luvulta. Kirja ei ole näköjään vuosikymmenien aikana muuttunut ollenkaan, sama "rakenne" siis ja aikanaan hyväksi havaittu.

Aikaa tosiaan ottaa, kun matkareittien tarjontaa selailin ja netistä vielä tutkailin alueiden sivustoja. Mielenkiintoista puuhaa matkakuumeiselle  :D


  • Vieras
  • Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #70 : 28.03.2012 kello on 20:44 »
    Aikaa tosiaan ottaa, kun matkareittien tarjontaa selailin ja netistä vielä tutkailin alueiden sivustoja. Mielenkiintoista puuhaa matkakuumeiselle  :D

    Mun mielestä etukäteis suunnitelma kuulostaa lähinnä stressaavalta puuhalta mutta saas nyt nähdä mitä mieltä ollaan kunhan ollaan tehty se eka reissu, tiedossa vasta se päämäärä. ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #71 : 28.03.2012 kello on 22:27 »
    Mun mielestä etukäteis suunnitelma kuulostaa lähinnä stressaavalta puuhalta mutta saas nyt nähdä mitä mieltä ollaan kunhan ollaan tehty se eka reissu, tiedossa vasta se päämäärä. ;D

    Enpä ole stressaantunut etukäteissuunnittel usta, vaan se on osa matkaa. Ja välttämätön osa, kun liikkuu varsinaisen sesonkiajan ulkopuolella. Ei voi ottaa tavallista maantiekarttaa ja katsoa, että tuossa on alue. Se kartta kun ei kerro aukioloajoista mitään. Vaikka tutustuu alueisiin etukäteen, niin siitä huolimatta saattaa olla heittoja tiedoissa. Kuten olen kertonutkin. Ja vielä jotenkin ymmärrän, että nettiin jää päivittämättä. Mutta kun vuosittain uusittavat kirjatkin heittävät, niin.....

    Suurin pettymys taisi olla eräänä syksynä Italian "korossa" oleva alue. Se oli shekkialue ja sen piti olla auki, kun menimme kolkuttamaan porttia. Mutta ei ketään. Eikä mitään tietoa toisesta mahdollisesta shekki- tai muustakaan alueesta. Onneksemme tapasimme skottipariskunnan, jonka kanssa olimme läheisen kylän torilla "puskaparkissa".

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #72 : 28.03.2012 kello on 22:52 »
    ^
    ^^
    Ulkomaan matkailussa (pl. pohjismaat) on sikäli hyvä "ottaa selvää" erilaisesta liikennekulttuurist a, esim. erilaiset rajoitukset ja liikennesäännöt, tiemaksut (miten maksetaan). On paljon luonnollisempaa vaihtaa maasta toiseen kun tietää miten pitää toimia, niin ei tarvitse koheltaa.. Voi muuten tuntua matkailu kuljettajan kannalta huomattavan "raskaalta". Ajotavoissa on kulttuuri eroja, niin kuin esim. kassoilla jonottamisessa  :D

    Itse olen aina pitänyt koko reissua lomana, enkä pelkästään "kohteessa oloa" - oikeastaan ei meillä sellaisa koskaan ole otettukaan, vaan on "kääntöpisteitä" (eteläisin, läntisin, pohjoisin käyntikohde)  8) Siksi on pitänyt suunnitella/selvittää kohteita etukäteen, ettei tule "hukka-ajoa" liikaa..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
    • Kulkija
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #73 : 28.03.2012 kello on 23:00 »
    ^^

    Korkoon tässä ollaan juurikin matkalla, mutta luulisi kesäkuun puolella olevan jo joka paikan auki. Mutta Apuliassa ilmeisesti on silloin mukavan hiljaista. Liian kaukaista laiskoille keskieurooppalaisil le, mutta ei hulluille suomalaisille. Tarjontaa ainakin ACSI -alennusalueista on varsin vähän, mutta eiköhän jotain löydy. Stellplatzeja on jo katottunakin Alberobellosta ja Leccestä, ja niin Paestumin kuin Sorrenton seuduilla tuntuu niin alueita kuin stellplatzejakin riittävän.

    Liikennekulttuureis ta sen verran, että esimerkkinä Saksa ei ole yhtään p*ska maa, vaan erityisen miellyttävä reissata monestakin syystä. Kaikki lähtökohtaisesti toimii ja eteenpäin pääsee yleensä joutuisasti. Minusta reissaaminen on kaikkialla ollut varsin tasaista, Italia, ja ehkä Kroatia, kiihkeydessään ja Unkari heikompine teineen on olleet eniten poikkeavia. Ja alpit tietysti, korkeuserojen takia. Mitään kovin eksoottista en ole kyllä nähnytkään.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
    • Kulkija
    Vs: Italiaan 16.5 - 24.6.2012
    « Vastaus #74 : 5.05.2012 kello on 19:14 »
    Täällä ollutkin hiljaista.

    No äsken löysin vahingossa ihan pakollisen kohteen alkumatkalle.  ;D

    http://www.erwin-hymer-museum.de/