rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alde 3000 Kiertovesipumppu  (Luettu 12831 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #15 : 11.03.2021 kello on 12:20 »
Minulla on tuo ohjaamassa yhden raitisilmatulon aukkoa lattiassa. Ainakin eläimet ovat tykänneet helteellä kun saa auton alta imettyä pienen ilmavirtauksen pöydän alle. Ohjaan siis puhallinmoottoria
Nythän mulla on Aldessa 12V pumpussa sellainen kytkin+jonkin koon tehovastus sarjaan kytkimestä. Ilmeisesti tehdasjuttu (?). Ettei pwm:stä haittaa Alden kortille, jos pumpunliittimeen ja moottorin väliin tuollaisen laittaa?

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #16 : 11.03.2021 kello on 14:32 »
Pystyikö tuollaisen Boschin pumpun nopeutta säätämään ihan pwm-säätimellä? Ei olisi kallis paketti (pumppu+säädin), äänikin tippuisi jos se häiritsee täysillä  ;)
Esim https://www.partco.fi/fi/saehkoemekaniikka/moottorit/moottoriohjaimet/19596-mot-ns-0-10a.html?search_query=pwm&results=135

Joku on sanonut, että toi Bosch:n pumppu pitää ääntä, mutta ne jotka olen asentanut eivät ole mitään ääntä pitäneet. Minulla on Partcon halvempi säädin, mutta jäi toistaiseksi käyttämättä. Tota voisi kokeilla ja eikö siihen käy mikä säädin vaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #17 : 11.03.2021 kello on 21:10 »
Onko tietoo, mikä on virran kulutus?

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #18 : 12.03.2021 kello on 08:23 »
Olen sen mitannut, mutta en muista. :'(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:05
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #19 : 31.03.2021 kello on 00:22 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #20 : 11.12.2022 kello on 14:58 »
Joku on sanonut, että toi Bosch:n pumppu pitää ääntä, mutta ne jotka olen asentanut eivät ole mitään ääntä pitäneet. Minulla on Partcon halvempi säädin, mutta jäi toistaiseksi käyttämättä. Tota voisi kokeilla ja eikö siihen käy mikä säädin vaan.



Bosch:n pumppu ja tämmönen vastus pumpun kierroksia alentaa ja Alde 3000:nen on lämmitin ja hyvin saa nukuttua.
Otalampi huom.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #21 : 11.12.2022 kello on 21:13 »
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Bosch:n pumppu ja tämmönen vastus pumpun kierroksia alentaa ja Alde 3000:nen on lämmitin ja hyvin saa nukuttua.
Otalampi huom.

Kiitos. Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:39
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #22 : 27.01.2024 kello on 15:03 »
Löytyi aiheeseen osuva juttu. Onko kokemusta parviälyllä? Kyseessä LMC Vaunu n 2006, alde 3000 mekaanisella paneelilla ja lisäkytkimellä pumpulle. Asiakkaan mukaan lattialämmitystä varten. Pumppu on 12v ja lattiakierrossa, vispilä toimii mutta lisäpumpulle ei tule jännite.kysymys kuuluu: lähteekö lisäpumpun lähtö sähköpatruunan? Ohjauksesta, ja onko lähtö pannulla vai onko jossain erillinen jako/releboxi. Oletan että on tehdasasennus. Vai onko tämä niitä joista ei varmaa miten tehty. Omani on vanhempi ja paneeli ohjasi patruuna pumppua omalla kytkimellä suoraan. Ja oli pystypannu, joten ajatus ei sovi tähän.

Lähetetty minun SM-F936B laitteesta Tapatalkilla
« Viimeksi muokattu: 27.01.2024 kello on 16:07 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:59
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #23 : 27.01.2024 kello on 18:56 »
Pumpun vaihdosta sen verran: Kun itse vaihdoin alden 230 V:n pumpun 12 V:n pumppuun ja käytin suoraan 23oV:n pumppuun menevä releen ohjaus uuden pumpun syöttöön. Mutta aikansa toimittuaan rupesi säätimestä tulevan ohjausreleen ulostulo temppuilemaan, välillä hirtti kiinni ja välillä ei kytkenyt. Ilmeisesti tuo 12 V:n pumppukin tarvitsee välireleen ja varmuudeksi viellä kipinänsammuutusdio dit jotta toimisi varmemmin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:39
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #24 : 28.01.2024 kello on 08:36 »
Pumpun vaihdosta sen verran: Kun itse vaihdoin alden 230 V:n pumpun 12 V:n pumppuun ja käytin suoraan 23oV:n pumppuun menevä releen ohjaus uuden pumpun syöttöön. Mutta aikansa toimittuaan rupesi säätimestä tulevan ohjausreleen ulostulo temppuilemaan, välillä hirtti kiinni ja välillä ei kytkenyt. Ilmeisesti tuo 12 V:n pumppukin tarvitsee välireleen ja varmuudeksi viellä kipinänsammuutusdio dit jotta toimisi varmemmin.
No tuollainen tuli mieleen kohteessanikin. Pitää vain löytöä tuo jako kohta, luultavasti jossain pannun takana, täytyy vielä seurailla johtoja, vaikeaan paikkaan laitettu.
On tuossa vapaa 12 v relekkin, täytyy tarjota jatkoapua.
Kiitos vihjeestä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • viihtyy puskissa
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #25 : 28.01.2024 kello on 09:49 »
Pumpun vaihdosta sen verran: Kun itse vaihdoin alden 230 V:n pumpun 12 V:n pumppuun ja käytin suoraan 23oV:n pumppuun menevä releen ohjaus uuden pumpun syöttöön. Mutta aikansa toimittuaan rupesi säätimestä tulevan ohjausreleen ulostulo temppuilemaan, välillä hirtti kiinni ja välillä ei kytkenyt. Ilmeisesti tuo 12 V:n pumppukin tarvitsee välireleen ja varmuudeksi viellä kipinänsammuutusdio dit jotta toimisi varmemmin.

Onkohan tässä isovirtaisempi pumppu kyseessä? Kun Alden oma 12-volttinen kytketään suoraan pannusta tulevaan lähtöön, ja on se mulla toiminut nyt kolme ja puoli vuotta ainakin yhtä soittoa. Mulla on kyllä 3010 Alde, että onko siinä lähtö sitten erilainen...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #26 : 28.01.2024 kello on 10:51 »
Ja tässä puurot/vellit sekaisin. Tämä Kysyjä puhuu välipumpusta. Niitä on LMC vaunuissa lisänä nimenomaan lattialämmityksessä . Joku @Pamaus voisi kertoa toiminnan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:39
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #27 : 28.01.2024 kello on 18:52 »
Ja tässä puurot/vellit sekaisin. Tämä Kysyjä puhuu välipumpusta. Niitä on LMC vaunuissa lisänä nimenomaan lattialämmityksessä . Joku @Pamaus voisi kertoa toiminnan.
Juuri näin. Pääpumppu on vispilä ja toimii, kun kääntää lattialämmitykselle sammuttaa vispilän, mielestäni se ei saisi sammua mutta jos parempaa tietoa on niin kiitos.

Lähetetty minun SM-F936B laitteesta Tapatalkilla


*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:44
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #28 : 29.01.2024 kello on 09:12 »
Löytyi aiheeseen osuva juttu. Onko kokemusta parviälyllä? Kyseessä LMC Vaunu n 2006, alde 3000 mekaanisella paneelilla ja lisäkytkimellä pumpulle. Asiakkaan mukaan lattialämmitystä varten. Pumppu on 12v ja lattiakierrossa, vispilä toimii mutta lisäpumpulle ei tule jännite.kysymys kuuluu: lähteekö lisäpumpun lähtö sähköpatruunan? Ohjauksesta, ja onko lähtö pannulla vai onko jossain erillinen jako/releboxi. Oletan että on tehdasasennus. Vai onko tämä niitä joista ei varmaa miten tehty. Omani on vanhempi ja paneeli ohjasi patruuna pumppua omalla kytkimellä suoraan. Ja oli pystypannu, joten ajatus ei sovi tähän.

Lähetetty minun SM-F936B laitteesta Tapatalkilla

Tästä selviää mekaanisen ohjauspaneelin toiminta.



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:39
Vs: Alde 3000 Kiertovesipumppu
« Vastaus #29 : 29.01.2024 kello on 18:46 »
Kiitos, tuossa ilmeisesti pumppu lähtee pannulle lämmityskäskynä ja sieltä pumpulle, vai menikö suoraan. Tutkin tuota huoltomanuaalista, mutta siinäkin lisävarustevaihtoky tkin sammuttaa vispilän kun se on tarkoitettu sähkölämmitykselle. Yhden vihjeen sain kyllä että relerasia on jossakin pannun luona, ei silloin löytynyt, pitää nykiä johtoja kun taas pääsee tutkimaan.