Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
uusi laturi CTEK vai VICKTRON vaunukäyttöön
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: kestosippi - 21.02.2021 kello on 12:04 ---Houkutteleva tarjous kyllä. Mutta onko tarpeettomankin paljon latausvirtaa kun mulla vaan 80Ah akku. Tuo kyllä antaisi sähköä riittävästi ilman akkuakin tarvittaessa.
--- Lainaus päättyy ---
Osta vaan toi 99:n linkkaama laturi, ei ole liian iso ja on sitten potkua kun sitä oikeasti tarvitaan.
elwari:
Onhan autossakin vaikka 100A laturi ja enemmänkin. Ja latausvirta pienenee sitä mukaa, kun akku täyttyy, kun jännite pysyy vakiona siinä 14.4 voltin nurkilla.
kestosippi:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 21.02.2021 kello on 18:09 ---Osta vaan toi 99:n linkkaama laturi, ei ole liian iso ja on sitten potkua kun sitä oikeasti tarvitaan.
--- Lainaus päättyy ---
Näin päätin tehdä. Kiitos hyvästä viestiketjusta ja hyvä vinkki muuten tuo "venelaturi".
Pistin tilauksen vetämään.
kestosippi:
No niin. Nyt on sitten tuo Victron 12V/17A "venelaturi" käytössä mun vaunussa. Vaikuttaa vakuuttavalta.
Kiva katsoa huvikseen puhelimesta akun tilaa ja kuinka paljon on latausvirta milloinkin.
Eihän sitä tarvitse normaalisti tietää mutta huvikseen voi toisinaan katsoa puhelinsovelluksell a ja ainakin sitten kun akku tulee tiensä päähän.
Mulla on vaunussa alkuperäisvarusteen akin tollanen karkea ampeerimittari mutta nyt asensin tuon laturin johtimet suoraan akun napakenkiin joten se vaunun oma ampeerimittari näyttää nyt vain kulutusvirran, ei latausvirtaa.
99:
Onko tämmöinen näyttö?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta