Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkopaneelien erot

<< < (4/16) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 18.02.2021     kello on 09:26 ---On katolla 180 paneeli,oon ajatellu siirretävää miten oote kytkennän tehneet akuille ,säätimelle?

--- Lainaus päättyy ---

Sopiva liitin seinälle, ei kai siinä sen kummempaa?
Mulla on veneessä pieni Anderssoni, 'trukkiliitin'.
Paneli on rannalla, akut veneesä.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 18.02.2021     kello on 09:26 ---On katolla 180 paneeli,oon ajatellu siirretävää miten oote kytkennän tehneet akuille ,säätimelle?

--- Lainaus päättyy ---

Jos on samat jännitteet paneeleissa, niin sitten rinnankytkentä diodien kautta. Siirrettävään tietty liitin sopivaan kohtaan. Jos taas eri jännitteellä paneelit niin sitten toinen säädin siirrettävälle paneelille.

Satsa:
Säädin tuli jo ostettua, Victron 15A Bluetooth (119,00 rahteineen). Tuo PERC-paneeli on vielä tilaamatta, kun pitää käydä vielä tallilla varmistamassa että katolla on varmasti sille 1,5 m pitkä vapaa tila. Akkuna on (ainakin alkuun) yksi tuliuusi Exide 95 Ah AGM akku. Toiselle ei oikein helposti löydy tilaa, joten toivotaan että tuolla pärjätään. Sähköä tarvitaan kuitenkin suht vähän, kännyköiden ja tablettien lataus, joskus liesituuletinta, vesipumppua muutama sekuntti,kiharrinta ja hammasharjan latausta. Ja tietysti valaistus, jotka pitkälti LEDejä.
Mitä tulee tuohon "talvihyötyyn", se ei meillä merkitse mitään, kun auto seisoo talvet hallissa.

ZeiZei:
Vastaan periaatteessa itselleni, kun otin lopulta omat tunnukset tänne, ettei enää tule rikottua sääntöjä.  :-X
Tuon paneelin asennus kävi muuten hyvin, mutta tilaa olikin vähän niukasti, kuten kuvasta näkyy. Piti laittaa "sievästi" vinoon. Joo, tiedän ettei sitä juuri näy, mutta kuka selittäisi sen vaimolle, jonka mielestä se on kamala.  ???

Karabiilisti:
Onko liimalla vaan kiinni?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View