Tekniikkakeskustelut > Säilytys

Telttatalli

(1/2) > >>

Petrooli:




Onko kukaan viritellyt telttatallin kattoon jonkinlaista aluskatetta vähentämään kondensiota? Minulla tuppaa telttatallin kattoon kondensoituvan niin paljon vettä, että se ihan sateena kastelee alla olevat tavarat. Ongelma ilmeni varsinkin syksyllä kosteilla ilmoilla. Ilmeisesti yöksi viilenee ilma sen verran paljon, että tallin sisäilmassa oleva kosteus tiivistyy kylmään kattopressuun. Jotenkin tuntuu turhakkeelta koko talli, kun tavarat ovat ihan yhtä märkiä sisällä tallissa kuin olisivat taivasalla. Ilmastointia ei paljoa voi paremmaksi lisätä, sillä tuuli pääsee nytkin vapaasti puhaltelemaan etu- ja takapressun ali.

winemaker:
Laitoin maata vasten pressun ehkäisemään kosteuden nousua, se tuntui auttavan.

Kun katsoo kuvaa, näyttäisi, että tuuletuksesta on kysymys myös, itsellä etupää on 1/2 - auki ja koko tallihökötys seisoo ilmavasti kestopuisten sähkötolppien päällä ( alla reilut 10 cm raot ympäri kehikon).

vetu:
Hei! viritä kevytpressu narujen varaan, niin että se ohjaa kondenssivedet sivuille.
Olen laittanut peltiseen kaarihalliin pressut. Hyvin toimii!!

Aakku:
Toimisiko harso...?

Merikonteissa on käytetty sisäseinissä harsoa, kun on kosteudelle arkaa tavaraa rahdattu. Katselin sellaista kerran konttifirmassa. Samoin armeijan kylmässä varastorakennuksess a näin harson kauttaaltaan katossa ja seinillä.
Itse jätin pressun runkorakenteisen tallin peltikatteen alle. Sekin estää jo sisällä satamisen. Mites sellainen peltikaton alle tarkoitettu aluskate soveltuisi?

Kumisimo:
Ilma ei kierrä, siinä syy.
Tuo pieni kolmionmuotoinen reikä ei riitä alkuunkaan.
Ei  auta vaikka päätyjen alareunassa on tuuletusrako, se pitää olla ylhäällä.
Tee päätyjen yläreunaan lisää aukkoja tai pudota niitä alaspäin 5cm jotta ilma pääsee liikkumaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View