rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Minkä tehonen lämmitys?  (Luettu 9409 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:39
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #15 : 17.01.2021 kello on 13:08 »
Alkupään digitaalinen. Se on menossa vaunuun, ja siellä on termari valmiina, täytyy kattoo kytkis,
Webasto on perus termostaatti säädin, siinä täytyy ettiä uusi paikka anturille.


Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #16 : 17.01.2021 kello on 14:21 »
Siis systeemi on tyhmä ja vaatii puukottamista....
Toisaalta, mihin tarvit lämmitystä +15 ulkolämpötilalla?
Kosteuden poistoon....

Tuo +15 ei ole mulle muutenkaan paras yöpymislämpötila.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #17 : 17.01.2021 kello on 14:25 »
Taas. Ihmisillä eri mieltymykset ja me pidämme autossa 22 ja ylikin. Kotona 24, miksi pitäisi oleilla tilassa jonka kokee kylmäksi. Jokainen tavallaan

Taas!   :laugh:
Aakku nyt kulkee vähän eri vehkeellä kun moni muu,  kuvittelin sen pysyvän tuossa ulkolämmössä vielä yhdelläkin miehellä lämpöisenä.
Voin taas olla täysin väärässäkin.
Ja mieltymykset toisiaan on yksilöllisiä....

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:13
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #18 : 17.01.2021 kello on 15:31 »
Matti, kummalla ohjauspaneelilla Plaanari on tossa Multivanissa, kiertonamiskalla vai digitalisella?

Ei liity varsinaisesti lainaukseen, mutta . . .

Tollanen löyty, avittasko lopussa oleva kytkentäkaavio mitenkään ?


https://www.teplostar.fi/wp-content/uploads/2016/05/Asennusohje-Planar2019-online.pdf

Tuolta löytyy lisää:

https://www.teplostar.fi/tuotetuki/

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #19 : 17.01.2021 kello on 15:39 »
Retkiautona pitkä T5 Caravelle ja tarkoitus pidentää kautta lisäämällä diesel/ilmalämmitys. Mut riittääkö 2kw nostamaan sisälämpötilan 18 asteeseen, jos ulkona vaikka 5? Voiko 4 kw olla liian tehokas. Siinä kai minimiteho on parin kilowatin luokkaa. Voiko käydä niin, että käynti on sitten katkonaista, ku lämmittää liika?

Jos pyörität sisäilmaa niin taatusti riittää, itsellä on vaunu jossa 2 kilowatin binar (suosittelen useamman laitteen kokemuksella).
Jaksaa myös lämmittää tuossa lämpötilassa vaikka ottaisit ilman ulkoa, samalla erittäin hyvä sisäilma kun se vaihtuu kokoajan.

Binarissa on myös eri tehoja eli ei se kokoaikaa täysillä huuda ja sitten sammu, se pienentää tehoa ja kun haluttu lämpötila on saavutettu menee puhallin melkein nolliin ja sisällä pysyy vain pieni "pilottiliekki", äänitaso laskee samaa suuntaa joten se ei häiritse edes yöunia. Lämpötila valitaan suoraan celsiusasteina ja termari/ohjain on sisällä. Pysyy melko tarkasti pyydetyssä lukemassa ja lämmitysmuotoja on valittavissa useampia.

Tuolla vähä omia juttuja jos haluaa lueskella
https://karavaanari.org/index.php/topic,19732.225.html

Sitten esimerkiksi 5kW kiinanversio jaksaa "tyhjäkäynnillä" pitää tuon kokoista pajaa noin 20 asteen lämpötilaerolla (ulkona -10, sisällä +10)
https://www.youtube.com/watch?v=WmXMSBpHSuM
Jos tarvii enempi lämpöä puhallus ja syöttö nousee luonnollisesti. Olen tuota kiinanvehjettä nyt kaksi talvea käyttänyt ja tuolla se on nytkin päällä, erittäin toimintavarma sekin mutta jossain vaunussa/autossa en nukkuisi tuon kanssa. Venäläiseen planariin luotan ja se on erittäin hyvin rakennettu mutta nuista kiinalaista huokuu sellainen halvalla rakennettu tunnelma.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2021 kello on 16:00 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.02.2024 kello on 08:13
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #20 : 17.01.2021 kello on 16:40 »
Jos pyörität sisäilmaa niin taatusti riittää, itsellä on vaunu jossa 2 kilowatin binar (suosittelen useamman laitteen kokemuksella).
Eikös Binar lämmittää vettä? Itse ajattelin Planaria, ilmalämmitintä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #21 : 17.01.2021 kello on 16:51 »
Planar piti kirjoittamani eikä Binar, hyvä kun huomasit. Ilmalämmittimistä oli siis nyt kokoajan kyse..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:39
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #22 : 17.01.2021 kello on 17:16 »
Tuohon termostaatti juttuun, jos lisätään alkuperäinen sensori, niin tilanne ei parane. Ohjauspaneelissa on sama sensori, ja sen sijainti oli optimaalinen. Lähinnä tilanne paranisi kun lämmittimen saisi käyntiin termostaatilla ennen kuin lämmittimen oma alaraja herää.
Alkuperäisessä ohjeessa lukee se 5asteen ero. Webasto ilmoittaa muistaakseni 4 astetta.

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:39
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #23 : 17.01.2021 kello on 17:24 »
Webasto Airtop 3500 ja 5000:n minimiteho on 1.5 Kw. Kun termostaatti kokee tavoitetun lämpötilan lähestyvän laskee tuulettimen kierosluku vähitellen minimiin jolloin se 1.5 Kw teho vallitsee. Mikäli lämpötila nousee ~0.4 astetta yli tavoitettu lämpötila sammuu liekki ja pumppu. Jotta liekki syttyisi uudelleen tulisi lämpötila laskea ~2 astetta alle tavoitetun arvon. Usein tuntuu jo kylmältä silloin.

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #24 : 17.01.2021 kello on 18:04 »
Vähän ohi aiheen....

Mihin pakussa se lämmitin. Olen nyt mittaillut eri paikkoja. Viimeisin idea on asentaa hanttarinpenkin alle. Siitä läpiviennit auton alle ja ilmaputki väliseinästä. Voisiko pakun Webastosta haaroittaa polttoainesyötön? Vesi Webasto on aika liki samassa kohtaa auton alla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:39
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #25 : 17.01.2021 kello on 18:13 »
Multivanissa vasemmalla takapyörän takana on tila tehdasvaruste ilmalämmittimelle. Sopii juuri ja juuri siihen tilaan. Imu oli verhoilun sisältä ja puhallus lattian rajassa olevasta ilma ritilästä. Toinen paikka tosiaan hanttarin penkin alle, mutta mulla oli niin täynnä sähkötekniikkaa siellä ettei sopinut. Siellä mm CD vaihtaja ja vahvistimet. Mietin myös varapyörän paikkaa kun sitä ei ollut varusteena.

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #26 : 17.01.2021 kello on 19:05 »
Vähän ohi aiheen....

Mihin pakussa se lämmitin. Olen nyt mittaillut eri paikkoja. Viimeisin idea on asentaa hanttarinpenkin alle. Siitä läpiviennit auton alle ja ilmaputki väliseinästä. Voisiko pakun Webastosta haaroittaa polttoainesyötön? Vesi Webasto on aika liki samassa kohtaa auton alla.

Toverin transittiin laitettiin ilmalämmitin ja otettiin polttoaine tehtaan weban kanssa samasta haarasta, eli alkuperäisestä linjasta oli yksi lähtö joka heti sen jakopalikan jälkeen haaroitettiin kahdeksi joista toinen originaaliin ja toinen itseasennettuun. Mietittiin että tuleeko jotain murheita mutta hyvin on pelannu jo vuoden.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #27 : 17.01.2021 kello on 19:19 »
Toverin transittiin laitettiin ilmalämmitin ja otettiin polttoaine tehtaan weban kanssa samasta haarasta, eli alkuperäisestä linjasta oli yksi lähtö joka heti sen jakopalikan jälkeen haaroitettiin kahdeksi joista toinen originaaliin ja toinen itseasennettuun. Mietittiin että tuleeko jotain murheita mutta hyvin on pelannu jo vuoden.
Tämä oli hyvä tieto....

Olisi vain niin helppo haaroittaa, kun nykyisen Webaston polttoaineletku menee liki tulevaa lisälämmitintä. Pelaako lämmittimet yhtä aikaa? Se ei mulla ole tarkoitus, mutta kun Webasto on ajonaikainen termostaatiiohjattu kellon lisäksi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:13
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #28 : 17.01.2021 kello on 19:29 »
Tämä oli hyvä tieto....

Olisi vain niin helppo haaroittaa, kun nykyisen Webaston polttoaineletku menee liki tulevaa lisälämmitintä. Pelaako lämmittimet yhtä aikaa? Se ei mulla ole tarkoitus, mutta kun Webasto on ajonaikainen termostaatiiohjattu kellon lisäksi.

Mikä putkikoko ? 

"löpö" on notkeaa  ja eihän kulutus kuitenkaan mikään mahdoton, max taitaa olla 1l/h eli 2l/h kahdelle lämppärille.   Mahtaa piisata jos ei ihan  pilliä mutta todennäköisesti 6mm ?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
Vs: Minkä tehonen lämmitys?
« Vastaus #29 : 17.01.2021 kello on 20:19 »
Mikä putkikoko ? 

"löpö" on notkeaa  ja eihän kulutus kuitenkaan mikään mahdoton, max taitaa olla 1l/h eli 2l/h kahdelle lämppärille.   Mahtaa piisata jos ei ihan  pilliä mutta todennäköisesti 6mm ?
Mulla on sellainen muistikuva, että lämmittimen polttoaineputki ei saisi olla halkaisijaltaan liian suuri....