rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ducaton takajouset  (Luettu 20532 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #45 : 27.01.2022 kello on 22:07 »
Jos ei ihan noin negatiivisesti suhtaudu asiaan, niin nyt 20tkm kokemuksella olen lisäjousiin edelleen ihan tyytyväinen. :)

Lähtökohta oli uretaanipuslien päällä makaava takapää, jossa "jousitus" oli käytännössä olematon ja pakkasella täysin kivireki.

Lisäjousilla perä kohosi sen verran, että jousitus toimii ihan ok. Eihän tuommoisesta työkaluksi tehdystä alustasta mitään tunnotonta lullaa tule, mutta lähtökohta huomioiden ihan hyvä. Muihin ratkaisuihin verraten noissa lisäkierrejousissa olen tykännyt myös "asenna ja unohda" -periaatteesta..

Ok. Kohtuullinen muutos kuitenkin siis saatu, tämä päivä meni vielä "arpoessa"  lisäilma-kierrelisäjousien välillä, ehkä kuitenkin kokeilen kierrejousia kun luin mielipiteet, kiitoksia asiallisista vastauksista ja kommenteista?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:56
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #46 : 28.01.2022 kello on 09:17 »
Mistä saisi halvalla pelkät ilmapussit ducato on, kaverilla on samanlainen ducato kuin minulla. Itse ostin 6v. sitten Englannista mutta sitä kauppaa ei enää ole. Suomessa ne on vaan niin kalliita.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:09
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #47 : 28.01.2022 kello on 09:44 »
Mistä saisi halvalla pelkät ilmapussit ducato on, kaverilla on samanlainen ducato kuin minulla. Itse ostin 6v. sitten Englannista mutta sitä kauppaa ei enää ole. Suomessa ne on vaan niin kalliita.

Kuukkeli töihin...
Itse ostin kaikkine kilkkeineen Italiasta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:56
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #48 : 28.01.2022 kello on 09:51 »
Kuukkeli töihin...
Itse ostin kaikkine kilkkeineen Italiasta.
Oon yrittänyt sitäkin, mutta ei oo oikein mitään löytynyt. Hakusana pielessä....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:28

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:56
  • Kotkan poikii ilman siipii

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #51 : 29.01.2022 kello on 15:24 »
Jep, juuri tuollaisia.

E-Bayssa ainakin "runsauden pula", tuosta kun miettii parhaat niin voipi kivistää heikompien nuppia  :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:33
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #52 : 29.01.2022 kello on 15:34 »
Ittellä on x250ssä: kaksipalkeiset VB-SEMIAIR pussit , ja edellisessä x250:ssä  oli  SWM 3 palkeiset.  Aika pienet on eroavaisuus näillä tuolla liikenteessä. Ehkä nuo halkaisijaltaan isommat 2 palkeiset valitsisin uudestaan.  Hyvää näissä on  kuormattavuuden kompensointi palkeiden ilmanpainetta muuttamalla. Ittellä on 12V kiinteä kompressori ja molemmat palkeet samassa piirissä, tosin säätöventtiili välissä mutta eipä sillä ole juurikaan ollut käyttöä sillä auki on se.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #53 : 29.01.2022 kello on 19:44 »
Olisko kellään täällä vertailevaa tietoa miten suuri ero on lisäkierrejousien ja lisäilmajousien välillä alustan käyttäytymisessä?
 
Fiatissa ja sisarmerkeissä takajousitus vertautuu lähinnä peräkärryjen vastaaviin, iskunvaimentimetkin on aika ikävässä asennossa  optimaaliseen asentoon nähden kun jouduttu kallistamaan taaksepäin.

Miten sitten kaasupaineiskarit toimisi, vai lieneekö pois suljettu mahdollisuus? Alkuperäiset lienee ihan tavalliset vaimentimet, onko kuitenkin kaksitoimiset kun oikein mistään ei saa tarkempia tietoja näiden alustarakenteista?

Uusimmissa serie 8 alustoissa olisko muutoksia takapään osalta? Näyttäisi olevan heavy versioita tullut, eli vastaa kai edellistä maxi alustaa, mutta onko jotain muutoksiakin?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #54 : 29.01.2022 kello on 20:08 »
Alle kymmenevuotiaat asuntoautotkin kulkee nokka maassa ja 30 vuotiaisiin on jouset ja iskarit vaihdettu jo pari kertaa.

Tuosta vois olla erimieltäkin, Valilasta saa jouset jotka toimii ja pitkään. Eli kertavaihto piisaa. Jos lisää tietoa asiantiimoilta kaipaat niin ota yhteys Vallilantakomoon, sieltä löytyy . . .

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:58
  • Italiafani
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #55 : 29.01.2022 kello on 21:29 »
Tuosta vois olla erimieltäkin, Valilasta saa jouset jotka toimii ja pitkään. Eli kertavaihto piisaa. Jos lisää tietoa asiantiimoilta kaipaat niin ota yhteys Vallilantakomoon, sieltä löytyy . . .
Kyllä olen ollut ihan henkilökohtaisesti yhteydessä kys. firmaan mutta ei noilla hinnoilla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #56 : 29.01.2022 kello on 21:53 »
Kyllä olen ollut ihan henkilökohtaisesti yhteydessä kys. firmaan mutta ei noilla hinnoilla.
Jos haluu hyvää, ei sitä ilman saa . . . 
Ja hyvän kun ostaa, ei tarvi kahta kauppaa tehdä . . . 
Hyvää ja halpaa kun ei samassa paketissa toimiteta . . .

Tietty on, on muitakin hyvän tavaran toimittajia/asentajia mutta Vallila on ollut yksi hyvistä . . .

Muttaihanmitenvaank uhaneiriitaatuu . . .

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:48
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #57 : 29.01.2022 kello on 22:17 »
Kyllä olen ollut ihan henkilökohtaisesti yhteydessä kys. firmaan mutta ei noilla hinnoilla.
Täh? Vahvistettu etujousi 97€ kappale. Eikai siitä konkurssia tule? Vaikea tuosta on paljoa enää säästää laadusta tinkimättä.

Paikalleen asennus noin ~300€ suunnattuna tai sitte muualla/itte.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #58 : 29.01.2022 kello on 22:26 »
Täh? Vahvistettu etujousi 97€ kappale. Eikai siitä konkurssia tule? Vaikea tuosta on paljoa enää säästää laadusta tinkimättä.

Paikalleen asennus noin ~300€ suunnattuna tai sitte muualla/itte.

Joittenki pitäis saada rahaa vielä mukaanki kun asennuksilla käy . . .  Tykkäsin Vallilan palveluista, Hyvää kun ei ilman saa . . .   

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Vs: Ducaton takajouset
« Vastaus #59 : 29.01.2022 kello on 22:37 »
Olisko kellään täällä vertailevaa tietoa miten suuri ero on lisäkierrejousien ja lisäilmajousien välillä alustan käyttäytymisessä?
 

Suurin ero on siinä, ettei lisäjousta pysty säätämään, ilmajouset voi säätää kuorman mukaan ja tietty hyödyntää hiukan kaltavassa parkissa.