Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Amerisolar 285W PERC
99:
290W on käytännössä sama kuin 285W, joten sopivat hyvin sarjakytkentään. Rinnan ei kannata kytkeä, siinä vain häviää tehontuotossa.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 22.06.2021 kello on 08:49 ---Ei oikein varjossa enempää saa, auringossa sitten enemmän.
Oma paneeli ei varmasti yllä tuohon, kun se on vain 285wattinen :D
Realistisesti 190W maksimituotto on mielestäni ok, kun se on sentään lappeelteen eikä optimaalisessa kulmassa.
--- Lainaus päättyy ---
Kyll se pukkaa vaikka puut vähän varjostaa 219w tänään paras.
vaanari61:
NDS Paneeli 180W, NDS Sun Control 2 MPPT säädin + lisäakku TAB AMG 95Ah
Liike asentaisi uuteen kulkimeen tuollaista pakettia . . .
Mitä ootte mieltä niin paneelista kuin säätimestä ??
Itse voisin olla paneeliin tyytyväinen mutta säätimen vaihdattaisin vaikka Victronin MPPT 20A-lataussäädin 290W/12V, Bluetooth säätimeen . . .
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: vaanari61 - 4.10.2021 kello on 18:10 ---NDS Paneeli 180W, NDS Sun Control 2 MPPT säädin + lisäakku TAB AMG 95Ah
Liike asentaisi uuteen kulkimeen tuollaista pakettia . . .
Mitä ootte mieltä niin paneelista kuin säätimestä ??
Itse voisin olla paneeliin tyytyväinen mutta säätimen vaihdattaisin vaikka Victronin MPPT 20A-lataussäädin 290W/12V, Bluetooth säätimeen . . .
--- Lainaus päättyy ---
Niin minäkin 30A säädin. Tai sitten Epever Tracer ja Mt50 näyttö siihen.
Eikö sinne katolle mahdu otsikon paneeli?
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 4.10.2021 kello on 18:12 ---Niin minäkin 30A säädin. Tai sitten Epever Tracer ja Mt50 näyttö siihen.
Eikö sinne katolle mahdu otsikon paneeli?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä tuo paneeli mahtuu. Mutta tuota NDS:n säädintä minä vähän "vierastan", tuntuu halpis-säätimelle . . .
Epever Tracer, onko mahdollista Bluetooth seuranta ? Näyttö näytti olevan kaapelilla . . . Tuo järjestelmä tullee retkeilyautoon jossa tunnetusti tila "kortilla" . . .
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta