Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akkulaturi Smart 4A ulkokäyttö

(1/6) > >>

Koivumutkan herra:
Olen ostanut Tokmannilta otsikon mukaisen ylläpito akkulaturin ja kiinnitin huomiota laturin käyttöön pakkasella.
Tokmannin sivulla https://www.tokmanni.fi/akkulaturi-smart-4a-6419860126227?gclid=CjwKCAiArbv_BRA8EiwAYGs23MOH-AlzSCVkpFcJz3lO4QtUal0n9NRtvSuX1HbOjWueCYmU6hoeghoC2-4QAvD_BwE on, että laturin suojausluokka on IP65 ja se soveltuu käytettäväksi niin sisällä kuin ulkona, mutta ohjekirjassa lukee toista (kuva)?
Olen käyttänyt laturia myös pakkasella, mutta miten käy, jos vahoinko tapahtuu?


jamseil:
Luottaisi pakkauksen merkintöihin, käyttöohje voi olla päivittämättä tai yleismallia.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Koivumutkan herra -  2.01.2021     kello on 08:13 ---Olen ostanut Tokmannilta otsikon mukaisen ylläpito akkulaturin ja kiinnitin huomiota laturin käyttöön pakkasella.
Tokmannin sivulla https://www.tokmanni.fi/akkulaturi-smart-4a-6419860126227?gclid=CjwKCAiArbv_BRA8EiwAYGs23MOH-AlzSCVkpFcJz3lO4QtUal0n9NRtvSuX1HbOjWueCYmU6hoeghoC2-4QAvD_BwE on, että laturin suojausluokka on IP65 ja se soveltuu käytettäväksi niin sisällä kuin ulkona, mutta ohjekirjassa lukee toista (kuva)?
Olen käyttänyt laturia myös pakkasella, mutta miten käy, jos vahoinko tapahtuu?

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


--- Lainaus päättyy ---
Selviääkö ohjeista tuotteen mallimerkintää? Ei olisi eka kerta kun suomenkielinen "yleisohje" hätäseen paketoitu.. Joka tapauksessa kannattaa reklmoida.. tiedä miten kompensoivat / vai takaisinveto.. mitä haluat.. Tietty googlaamalla lontoonkielisen ohjeen, voisi täsmentyä. Kyllä minäkin paketin tiedoilla menisi..
btw kato laturin pohjasta (takapuolelta), yleensä sielläkin..
Nyt näky liiterissä, samalla hinnalla mitä tuo Tokmanni, saavan 10A älylaturia - muistitoiminnosta en tiedä onko (aiemmissa malleissa ei). Toisaalta ei jännitteettömänä pura akkua vaikka navoissa olisi jatkuvasti kiinni..

tsahkali:
Nuo laturit on yleensä tehty jossain, missä ei koskaan ole pakkasta.
Miten ne sitten osais laittaa ohjeeseen oikeita lukemia?
Päälle 40 on tuolla veneessä välillä ollut, eikä Bentonin laturi ole ottanut nokkaansa.

Koivumutkan herra:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  2.01.2021     kello on 14:27 ---Selviääkö ohjeista tuotteen mallimerkintää? Ei olisi eka kerta kun suomenkielinen "yleisohje" hätäseen paketoitu.. Joka tapauksessa kannattaa reklmoida.. tiedä miten kompensoivat / vai takaisinveto.. mitä haluat.. Tietty googlaamalla lontoonkielisen ohjeen, voisi täsmentyä. Kyllä minäkin paketin tiedoilla menisi..
btw kato laturin pohjasta (takapuolelta), yleensä sielläkin..
Nyt näky liiterissä, samalla hinnalla mitä tuo Tokmanni, saavan 10A älylaturia - muistitoiminnosta en tiedä onko (aiemmissa malleissa ei). Toisaalta ei jännitteettömänä pura akkua vaikka navoissa olisi jatkuvasti kiinni..

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos vastauksista.
Pakkauksen päällä tosiaan on maininta, että ulkokäyttöön, joten ei aina näköjään käyttöohjeisiin ole luottamista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View