rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Romutustodistus  (Luettu 14529 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 09:55
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #15 : 11.01.2021 kello on 12:10 »
Jos hävittää auton itse ja metallinkeräys/ romuliike käy raadon hakemassa on täysin eri asia kun romutustodistuksen hakeminen uusihankintaa varten.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
  • Knaus Eifelland
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #16 : 11.01.2021 kello on 12:12 »
"Vain Autokierrätyksen verkoston vastaanottopisteet tekevät Traficomille ilmoituksen auton romutuspoistosta ja antavat omistajalle romutustodistuksen. Näin ollen ennen auton luovutusta romutukseen on tärkeää varmistaa, että vastaanottopiste kuuluu Autokierrätyksen verkostoon. Muutoin auto voi jäädä rekisteröidyksi omistajan nimiin vielä romutuksen jälkeenkin."

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:20
  • Autossa on pyörät
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #17 : 11.01.2021 kello on 12:28 »
Tuossa Tattiksella on monta. Esim Euroteli

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:51
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #18 : 11.01.2021 kello on 13:34 »
Mites jos sulla on vanha auto ja rosvo vie katalysaattorin parkkipaikalla, eikä sitä siksi kannata enää kunnostaa.
Jääkö se sitten sun riesaksi loppuelämäksi?

Kysymysmerkit puuttui minulta. Kyllä autoromuttamot rautaromua vastaanottaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:12
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #19 : 11.01.2021 kello on 16:53 »
Jos hävittää auton itse ja metallinkeräys/ romuliike käy raadon hakemassa on täysin eri asia kun romutustodistuksen hakeminen uusihankintaa varten.

Minä oon romuttanut useamman auton. Ensin purkanut omaan tarpeeseen ja sitten rippeitä myynyt varaosina. Loppu raato käyty pihasta hakemassa. Osasta jopa joku kymppi maksettu. Romutustodistus ? vai ilmoitus että romutettu on ullut stisa ja häipynyt minun kalustosta trafin sivuilta.

Näköjään langaton näppis ei kerennyt kirjoitus nopeuteen  ;D. Ilmeisesti minun romuttamat autot on ollut sitten Trafin valtuuttamia kun häipyneet Trafin kannasta minun takaa, ja romutustodistus tullut postissa. Tosin en ole kyllä uuttakaan autoa ostanut, eli sille sama kun vain poistuu minun nimistä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #20 : 11.01.2021 kello on 17:31 »
Virallisia romutuspaikkojahan on kahdenlaisia, toiset on autopurkaamoita ja toiset romuraudan paalaajia.

Purkaamot kiukuttelee jos auto on purettu.
Romuraudan kerääjät taas on tyytyväisempiä jos auto on öljytön, kun voi vaan pistää prässiin suoraan.

Itse vein viime viikolla hyvinkin riisutun romuksi ja hyvin kelpasi. Samalla vein kyllä muutakin romua sitten samalla kertaa, taisi metallia olla enemmän kuin vastaavassa autossa.

Samana päivänä, kun sain romutustodistuksen, tilasin sähköpyörän ja tein hakemuksenkin. Sähköpyöräkin on jo tullut tontille, mutta rahaa ei ole vielä tullut valtiolta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
  • Knaus Eifelland
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #21 : 20.01.2021 kello on 11:52 »
Siinä käy nyt niin, että ahneet hyödyntää kaikki pihansa romut ns. nippuromutuksella. Eli voi viedä vaikka kymmenen romua pihasta yhtä uutta sähköauton hankintaa vastaan. Eli romunkerääjät palkitaan valtion toimesta.

Itse unelmoin, että yksi auto pihasta lähtee kesällä paaliin ja ostetaan sähköpyörä. Sen haaveen voi unohtaa, valtion 8 miljoonan romutusbudjetti sulaa näihin väärinkäytöksiin.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/hakija-yrittaa-saada-traficomilta-romutuspalkkion-yli-100-autosta-yhdella-kertaa-arvo-yli-200-000-euroa/b44e3879-3217-4bd0-8791-64f52c5d2a44

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 09:55
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #22 : 20.01.2021 kello on 11:59 »
Siinä käy nyt niin, että ahneet hyödyntää kaikki pihansa romut ns. nippuromutuksella. Eli voi viedä vaikka kymmenen romua pihasta yhtä uutta sähköauton hankintaa vastaan. Eli romunkerääjät palkitaan valtion toimesta.

Itse unelmoin, että yksi auto pihasta lähtee kesällä paaliin ja ostetaan sähköpyörä. Sen haaveen voi unohtaa, valtion romutusbudjetti sulaa väärinkäytöksiin.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/hakija-yrittaa-saada-traficomilta-romutuspalkkion-yli-100-autosta-yhdella-kertaa-arvo-yli-200-000-euroa/b44e3879-3217-4bd0-8791-64f52c5d2a44


Ensinnäkin auto pitää omistaa yli vuoden jotta tuon saa ja lisäksi auton piti olla liikenteessä viime vuonna. Aika harva pitää 100 eri autoa liikenteessä vuoden aikana. Lisäksi tietty omistajan pitää olla yksityishenkilö.
Lakimuutoskin on tekeillä.

"Auton ei tarvitse olla tieliikennekelpoine n eikä katsastettu, mutta auton täytyy olla liikennekäytössä romutushetkellä. Lisäksi auton on pitänyt olla liikennekäytössä edellisen kalenterivuoden aikana. Romutettavan auton pitää olla vähintään 10 vuotta vanha." + yli vuoden omistus tai hallinta

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
  • Knaus Eifelland
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #23 : 20.01.2021 kello on 12:15 »
"Traficomilta eilen tulleen tiedotteen mukaan romutuspalkkioasias sa aiotaan toimia nykypykälien mukaan uuden korjauslain voimaantuloon asti, eli uuden vähäpäästöisen auton hankintaan voi edelleen hyödyntää useampia romutuspalkkioita. Jo noin sata kansalaista on tähän mennessä tehnyt niin.

Artikkelia korjattu 19.1. kello 12.12: hakemuksesta kertoi ensin Talouselämä, ei Tekniikka&Talous."


Huonosti on valmisteltu taas yksi laki.  Thumbd

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.01.2022 kello on 18:41
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #24 : 20.01.2021 kello on 12:27 »
Kyllähän se kateellisia tietysti harmittaa mutta tässähän toimitaan nimenomaan lain mukaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
  • Knaus Eifelland
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #25 : 20.01.2021 kello on 12:46 »
En ole kyllä näille kotipihojen romunkerääjille osanut ikinä olla kateellinen.
Huonosti valmistellusta laista johtuva ja siihen johtanut etujen väärinkäyttäminen tässä närästää.

Tarkoitushan olisi saada vanhoja saastuttavia autoja pois jokapäiväisestä liikenteestä, eikä niitä pihojen perukoilla vuosia seisseitä raatoja.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.01.2022 kello on 18:41
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #26 : 20.01.2021 kello on 13:06 »
En ole kyllä näille kotipihojen romunkerääjille osanut ikinä olla kateellinen.
Huonosti valmistellusta laista johtuva ja siihen johtanut etujen väärinkäyttäminen tässä närästää.

Tarkoitushan olisi saada vanhoja saastuttavia autoja pois jokapäiväisestä liikenteestä, eikä niitä pihojen perukoilla vuosia seisseitä raatoja.

Enhän toki sinua tarkoittanutkaan vaan sitä yleistä ulinaa mikä tästäkin on syntynyt ja suurin osa näistä ulisijoista ei edes omista autoa saati ole vaihtamassa sitä uuteen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:46
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #27 : 20.01.2021 kello on 13:09 »
Enhän toki sinua tarkoittanutkaan vaan sitä yleistä ulinaa mikä tästäkin on syntynyt ja suurin osa näistä ulisijoista ei edes omista autoa saati ole vaihtamassa sitä uuteen.

Minä ainakin ulisen sen takia, etää 'hallitus', (yäk),  leikkii tämmöisillä asioilla!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:14
  • Knaus Eifelland
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #28 : 20.01.2021 kello on 13:34 »
"Kun hallituksen tavoitteena oli saada mahdollisimman moni autoilija hankkimaan vähäpäästöinen auto, nyt harvat romujobbarit rohmuavat vähäiset määrärahat omien autojensa hankintaan veronmaksajien varoilla."


https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/vahaiset-romutusmaararahat-valuvat-romuautojobbarien-taskuihin-palkkiosoppa-syntyi-vain-yhden-lauseen-muuttamisesta/c8dd722f-9f82-44c9-8230-f6652cc9a323

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:01
Vs: Romutustodistus
« Vastaus #29 : 20.01.2021 kello on 14:24 »
No mitä, sata "kauheaa ympäristörikosta" kerralla pois sitähän on haluttu.

Minua vain naurattaa koko touhu ja nostan peukkua noille jotka kuittaa uuden auton romuilla, siinähän saivat mitä tilasivat  :laugh:
Luulivatkohan vielä että joku hommais nippurahalla bussilippuja..