Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot
Retkeilyautojen ajoneuvoverotus
Masa matkailija:
Katsoppa"karavaanari Kallen" kokoelma YouTube:sta siellä on paras esitys veroista. Samoin pienen peltikuorisen jutut.
Tähän voisi liittää linkin mutta en onnistunut.
Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla
Masa matkailija:
Tuossahan se. https://m.youtube.com/watch?v=4hjfGlAUq5g
Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla
128420:
--- Lainaus käyttäjältä: seolekomennä - 16.12.2020 kello on 08:27 ---Ovatko peltikuoriset järjestään rekisteröity henkilöautoiksi ja mitä peltikuoristen vero on vuodessa?
--- Lainaus päättyy ---
Tämä käyttöverojen kirjo onkin mielenkiintoinen juttu. Otetaan vaikka 2 Fiat Ducato alustaista retkiautoa täsmälleen samalla moottoriteholla 160hv/ 118 kw ja molemmissa sama 9 vaihteinen ZF automaatti, niin päästään ihmettelemään miksi toisen co2 329g/km ja toisessa 362g /km.
Tuo suurin hiilidioksidipäästö oli saatu laskennallisesti 13,8 litran kulutuslukemalla ja kyseinen auto vei minulla keskikulutusmittauk sen mukaan säännöllisesti vain 8,5 litraa/100km.
Ja sitten vielä ihan paras 160 hv. moottoriteholla manuaalivaihteinen ja co2 vain 173g /km sekin saman konsernin auto, mutta Peugeot Boxer alusta, eli PSA moottorilla.
Kaikki nämä esimerkkiautot WLTP mittaustavalla määritettyjä.
Todennäköisesti päästöverojen kirjo on aika suuri, jos tämä tätä on
Onko Suomen maahantuontikatsast uksissa mielivaltaisuutta, vai mikä saa nuo erot samoilla moottoritehoilla aikaan?
svc:
--- Lainaus käyttäjältä: 128420 - 25.10.2021 kello on 01:15 ---Onko Suomen maahantuontikatsast uksissa mielivaltaisuutta, vai mikä saa nuo erot samoilla moottoritehoilla aikaan?
--- Lainaus päättyy ---
Maahantuontikatsastuksia ei ole tehty enää 25 vuoteen vaan päästötiedot tulevat auton valmistajan ilmoittamana ja tieto löytyy kyseisen auton CoC todistuksesta. Katsastuskin mittaa dieselistä enintään ajonaikaiset hiukkaspäästöt.
käpynotko:
Olisko jossain mallissa automaattinen startti/stop toiminta?
Se ainakin pienentää jonkin verran.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta