Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot
Auton rekisteröinti: Paku / Matkailuauto / Kevyt kuorma-auto
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 10.12.2020 kello on 18:02 ---Mites se menee...?
Jos katsastaja hyväksyy ja muutoskatsastaa auton matkailuautoksi, niin voiko toinen katsuri pistää sen verolle omien mieltymyksiensä perusteella?
Nämä kotikutoisethan ovat kaikki uniikkeja.
--- Lainaus päättyy ---
Sisusta valokuvataan konttorilla.
Kahta uutta olen ollut rekisteröintikatsas tamassa ja näin on toimittu molempien kohdallla.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Kumisimo - 10.12.2020 kello on 18:31 ---Sisusta valokuvataan konttorilla.
Kahta uutta olen ollut rekisteröintikatsas tamassa ja näin on toimittu molempien kohdallla.
--- Lainaus päättyy ---
Tämä selvä...
Entä jos se toinen katsuri katsoo ensimmäisen olleen lepsu? Kuka vastaa silloin mahdollisesta virheestä ja veroista.
Peruskatsastuksessa han näitä inhimillisiä erehdyksiä on tullut. Itsekin olen joskus kauan sitten saanut auton hyväksyttyä, kun on ollut tuttu katsuri.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 10.12.2020 kello on 19:39 ---Tämä selvä...
Itsekin olen joskus kauan sitten saanut auton hyväksyttyä, kun on ollut tuttu katsuri.
--- Lainaus päättyy ---
--- Off-Topic: ---Samoin on käynyt minulla. Katsuri pelasi samassa joukkueessa ja hyväksyi joitakin vikoja jotka olisivat vaatineet uusintakatsastuksen . Tosin hän kyllä kävi harrastetallilla varmistamassa, että nuo hoidettiin nopeasti kuntoon. Molemminpuoilinen luottamus toimi ja esim jarruvikoja tai muita selkeästi turvallisuuteen liittyviä hän ei katsonut läpi sormien
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: svc - 10.12.2020 kello on 12:28 ---Koska nämä suunnitelmat voivat tuoda mukanaan myös ison maksulapun verottajalta, niin olisi viisasta pohtia näitä myös katsastajan kanssa.
--- Lainaus päättyy ---
saisiko jotain esimerkkejä tapauksista missä verottaja on lyönyt ison maksulapun?
svc:
Tässä yksi esimerkki
Alunperin maastoautona alennetulla verolla rekisteröity Transporter muutettiin matkailuautoksi:
https://www.is.fi/autot/art-2000000838595.html
Seurauksena n. 9 000€ autoverolasku.
Lisää aiheesta
https://www.is.fi/autot/art-2000000967459.html
Edit: Tämä oli siis viiden vuoden takaa ja verokäytäntöihin on tullut muutoksia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta