Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Trumatik katkaisee kaasuntulon pannulle säännöllisen epäsäännöllisin väliajoin

(1/12) > >>

Kulkuri69:
Neuvoja kaivataan, kun oma osaaminen loppui 😕

Ongelma on seuraava:

Trumatik katkaisee kaasuntulon pannulle säännöllisen epäsäännöllisin väliajoin näin viileämmillä keleillä.
Ei siis mitään logiikkaa, että milloin kaasun tulo loppuu.
Seurauksena on siis se, että mökki ei lämpene...
 
Äks -aikaa kun lämmitys on pois päältä ja laittaa pannun uudelleen tulille, niin lämmitys toimii taas normaalisti. Enneku taas katkee ...
Sulakkeet olen tarkistanu, ne on ehjiä. Eikä mielestäni mikään muukaan paikka kuumene liikaa (paitsi omat hermot)...

Jääkaappi ja liesi saa kyllä kaasua normisti, ja toimivat, vaikka lämmityspannu ei saakkaan kaasua.

Oma villi veikkaukseni on, että crash sensor kerää itteensä pikkasen jäätä ja estää kaasun virtauksen normipaineella. Kyseinen kapistus on noin viis vuotta vanha.
Ja käsitykseni mukaan Trumatikin pannu on sen verran herkkähipiäinen, että lakkaa toimimasta, jos ei saa kaasua tasaisena virtana.

Missä mahtaa olla vika 🧐

Vinkkejä muualta mitä olen saanut, missä vika voisi olla:
- paineensäädin
- ylikuumenemisuoja
- termostaatti

kimi:
Mikä malli laitteessa?

K.E.V:
On kahenkympin paineensäädin rikki. Lämmitin tarvitsee enemmän kaasua kuin liesi tai jääkaappi ja viallinen säädin ei anna tarpeeksi. Eikös tuon nyt suosiolla voisi vaihtaa ilman kovin suurta kyselytuokiota eri foorumeilta.  :laugh:

Erkki:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  4.12.2020     kello on 08:24 ---On kahenkympin paineensäädin rikki. Lämmitin tarvitsee enemmän kaasua kuin liesi tai jääkaappi ja viallinen säädin ei anna tarpeeksi. Eikös tuon nyt suosiolla voisi vaihtaa ilman kovin suurta kyselytuokiota eri foorumeilta.  :laugh:

--- Lainaus päättyy ---

Kulkuri69 on tuossa ongelma/ vikaa vaunussa, johon haluaisi neuvoja vian korjausta varten. Miksei saisi kysellä eri forumeilta, jotta vika saataisiin mahdollisimman pian korjattua?  Thumb

K.E.V:
Jos aiemmin on jo saanut neuvon vaihtaa paineensäädin, miksi ei vaihtaisi? Ihan oman mukavuuden vuoksi.

Tottakai saa kysyä, en sitä kiellä eikä ole kykyjäkään. Itse yritän päästä aina helpommalla.....

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View