rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Iskunvaimentimet taakse Fiat Ducaton alustalla olevaan Bürstneriin  (Luettu 2273 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 22:14
Mitkähän iskarit kannattaisi ostaa alusta Fiat Ducato vm 11 puoli-integroitu Bürstner 3500 kg max paino.
Autossa alkuperäiset iskarit. Näyttää huonolta toinen puoli.


« Viimeksi muokattu: 12.11.2020 kello on 07:19 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Eipä tuossa kuvan iskarissa mitään vikaa ole, jos vaimennusteho testissä pysyy saman akselin toisen kanssa samanlaisena.

Vähän tuossa varren suoja ottanut pumpun kylkeen. Iskarin silmukoiden pultit kun olisivat hyvässä rasvassa, niin kiinniruostunut puslan holkki ei vänkäis vartta sivulle samalla voimalla. Toisaalta kun liike ei ole iskarilla silmukoiden linjassa, niin vääntää joka joustossa. Pultit irti, ruosteen putsaus ja merivassua väliin, niin olisi kunnossa pidemmäksi aikaa. Samalla tuon ruosteen voisi putsata ja ruikkasta maalit sekä massat pintaan..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
Ei tuo pahalta näytä ja kuivakin taitaa olla.
Suosittelen suomen vaimentimen asuntoautoihin suunniteltuja iskareita jos päädyt vaihtamaan. Itsellä ollut n. 200 000km sellaiset takana.
https://sv-shocks.fi/web/images/sv/catalogues/SV-Caravan_Esite%200318.pdf

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 22:14
Eipä tuossa kuvan iskarissa mitään vikaa ole, jos vaimennusteho testissä pysyy saman akselin toisen kanssa samanlaisena.

Vähän tuossa varren suoja ottanut pumpun kylkeen. Iskarin silmukoiden pultit kun olisivat hyvässä rasvassa, niin kiinniruostunut puslan holkki ei vänkäis vartta sivulle samalla voimalla. Toisaalta kun liike ei ole iskarilla silmukoiden linjassa, niin vääntää joka joustossa. Pultit irti, ruosteen putsaus ja merivassua väliin, niin olisi kunnossa pidemmäksi aikaa. Samalla tuon ruosteen voisi putsata ja ruikkasta maalit sekä massat pintaan..
Kiitos vinkistä koetan tehdä noin, jos löytyy vaan avain noihin pultteihin iteltä.  Thumb
Laitan kuvan jos saan homman tehtyä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
Eihän noita iskareita edes testata katsastuksessa Mautossa.
Kunhan ei vuoda ja auto kulkee pomppimatta niin homma kunnossa.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:20
Eihän noita iskareita edes testata katsastuksessa Mautossa.
Kunhan ei vuoda ja auto kulkee pomppimatta niin homma kunnossa.

Ajomukavuudella ja turvallisuudella ei mielestäsi ole merkitystä? Ero väsyneiden mutta kuitenkin vielä laillisten ja uusien painavalle autolle suunniteltujen välillä on huomattava.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
Rikkinäinen on tietty vaihdettava mutta jos toimii ja ei vuoda niin miksi vaihtaa?

H autoon vaihdoin etuiskarit 300 000km huollossa. Seurauksena että katsastuksen mittaustulos oli uusien iskarien kanssa hieman huonompi kuin vanhoilla ja ajokäytöskään ei havaittavasti muuttunut.  :o

Toisessa autossa taasen vastaavassa lukemassa käytökseen tuli selvä ero vaikka katsastuksen mittari ei eroa juurikaan huomannut.

Kilsat ja vuodet ei yksinään kerro vaihtotarvetta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Minä en ole koskaan vaihtanut iskareita...

Olisikohan tarvinnut? Autoilla on kuitenkin tullut ajettua 300-400 tuhatta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • Häme
Eihän noita iskareita edes testata katsastuksessa Mautossa.
Kunhan ei vuoda ja auto kulkee pomppimatta niin homma kunnossa.

Meillä päin testataan. Muutamalla eri katsastusasemalla olen Mautoja vuosien varrella käyttänyt, ja jokaisessa paikassa on tähän mennessä iskarit tärytetty.
Minulla on toisessa etuiskarissa pinnalla kosteutta. Joudun sen uusimaan tässä talven aikana. Samalla menee toinenkin puoli uusiksi, että ovat samanlaiset iskarit molemmilla puolilla.

Joillakin asemilla olen joutunut kinaamaan yksittäisen katsurin kanssa, ettei ole vanhan AL-KO alustaisen käsijarrua dynamometrissä tarkistanut. Siitäkin on joku koodi olemassa, josta katsurien pitäisi asia huomata.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:11
Oletko käynyt henkilöautopuolella tarkastuksella?

Mulla tuo transu menee aina rekkamontun puolelle ja siellä ei ole mahkuja täristimiin.

Yhdellä asemalla on jarrut testattu henkilöauto radalla mutta ei siinäkään täristetty iskareita vaikka se laite on samalla radalla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:17
Oletko käynyt henkilöautopuolella tarkastuksella?

Mulla tuo transu menee aina rekkamontun puolelle ja siellä ei ole mahkuja täristimiin.

Yhdellä asemalla on jarrut testattu henkilöauto radalla mutta ei siinäkään täristetty iskareita vaikka se laite on samalla radalla.
Rekkamontulla tuokin Gugato on testattu aina, ja on siellä tärytetty.
Motonetistä hain iskarit tuohon kun renkaanvaihdossa huomasin ettei ihan öljyt enää pysy sisällä.
Väittivät että myös Ducaton iskarit sopisi tuohon taakse, saa nähdä 🙄

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 22:14
Juu ei meidänkään A katsastus tärryytä autoa. Jarrut kattoo dynossa. Montulla sit muut alustan ja pyörien laakerit ja kunnon. Meillä katsastus kyllä melko lepposta hommaa. Mulle kyl tuli otteeseen merkintä kun toinen rek kilven  valo oli palanut. Eipä muuta ollut. Ajattelin noita iskareita ehkä vaihtaa, kun pientä ruostetta huomasin itse toisessa. Auto kymmenen vuotta vanha ja kisoja liki 100 000.
No jos jostain löytyy tuollainen iso erikonen avain millä ne saa auki, niin teen nyt ainakin sen mitä Frankia opasti. Meillä kun pihssa huolto monttu, niin onnistuisi ehkä itseltä tuo homma.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 12:08
Yli 2500kg kokonaispainoiselle ajoneuvolle ei tarvitse iskaritestiä tehdä. Katsastajan ohje. Ei ole omaani koskaan tehty.
Työkaveri käytti asuntoautoaan "halvalla" asemalla, hylky testistä, kuskin puoli, huono teho/vuotaa. Vaihdatti uuden vaimentajan ja meni uusintanäytölle, hylky tuli taas, huono teho vaikka uusi vaimennin. Kaivoin kaverille pykälät esille, vaihtoi katsastusasemaa.