Tekniikkakeskustelut > Projektit

Retro-vaunun remontti aluillaan

<< < (16/66) > >>

kimi:
Minulla on vanha Elu kääntösirkkeli. Kyllä sillä suoraa saa aikaan ja kun kiirreellä tekee niin vinokin onnistuu.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 12.02.2021     kello on 10:43 ---Mulla on juuri tuollainen halpa pöytäsirkkeli....
En vain saa sillä mitenkään suoraan sahattua. Aina vääntää sivulle, vaikka on ohjurit. Timpuuri sanoi, että sitä pitää varmaan vähän säätää.

--- Lainaus päättyy ---

Osta kunnon terä, siinä se säätö on.

RautaRisto:
Sahan omat ohjarit on niin lyhyet, että isoja levyjä, siis pitkiä sahauksia on todella vaikeaa saada onnistumaan.  Olen laittanut nämä ohjarit hyllylle ja päätynyt käyttämään omia pitempiä ohjareita, jolloin etäisyyden terään saa mitattua pidemmältä matkalta.  Uskon, että yksi syy saattaa olla tässä, ettei sahaus onnistu suoraan.  Nuo suojavälineet, siis puruletku ja teräsuojathan ovat vain näissä halppissahoissa sitä varten, että saadaan tuote "turvalliseksi" myyntiä varten Thumbd
Esimerkiksi puruletku ei voi olla paikallaan, kun sahataan pitkiä sahauksia.  Se on siis sahattavan levyn edessä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin terää ei kannata säätää yhtään ylemmäksi kuin on tarpeen levyn paksuuden mukaan.

Tarvasjoki:
Ei noilla halpis sahoilla saa kunnon jälkeä ain repii alapuolelta,täytyy olla saha jossa piirturiterä niin tulee kunnollista sahaus jälkeä, ei pilaa levyjä.kannattaa antaa sahata siellä missä kunnon levysirkeli niin saa reunat nauhoitukset kunnolla tehtyä, kokemusta 40v sahauksista.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 12.02.2021     kello on 18:03 ---Ei noilla halpis sahoilla saa kunnon jälkeä ain repii alapuolelta,täytyy olla saha jossa piirturiterä niin tulee kunnollista sahaus jälkeä, ei pilaa levyjä.kannattaa antaa sahata siellä missä kunnon levysirkeli niin saa reunat nauhoitukset kunnolla tehtyä, kokemusta 40v sahauksista.

--- Lainaus päättyy ---

Mitä negatiivisempi on terän kallistus, sitä vähemmän se repii. Minä tilasin alumiini terän negatiivisellä kallistuksella kun tein keittiön kaapit vuonna -91. Ei repinyt laminaattia yhtään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View