Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Talvirenkaat autoon
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 5.11.2020 kello on 22:51 --- Tuli tuossa mieleen: Kaun, kaun sitten, eräs tuttu rouva kysyi:
Toppaako poliisit sun usein? Kun vaihtelin urien puolelta toiselle, ei toistaiseksi ole topanneet, vaikka edelleenkin harrastan samaa.
--- Lainaus päättyy ---
Minut ovat kerran topanneet tuosta syystä joskus 70-luvun lopulla. Siitä huolimatta jatkan samaa. Tosin nykyään pyrin ajamaan samalla puolella koko ajan kiemurtelematta.
Haapaniemen Paroni:
Hölmöläisten touhua jos vaihtaa koko aika puolta urien takia.Oikea puolta käyttäen.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 4.11.2020 kello on 17:31 ---Pakko ennakoida, kun ei kiinnosta maksella turhia sakkoja.
Tai jos on ns. oikea talvi, pakkasta - 20 eikä ole pitkään aikaan satanut lunta niin kyllähän päätiet ja keskustat ovat sulia. Mutta ei sinne silti voi kesärenkain lähteä,kun jostain löytyy varmasti liukas tienpätkä... Sekä innokas poliisi.
--- Lainaus päättyy ---
Monet pitää sakkoa tai auton rikkoutumista suurimpana pelkona. Minä olen pelännyt kolaria kuitenkin enemmän, riippumatta oli oma tai vastapuolen syy, onneksi ei vielä ole osunut kohdalle. :D
Selviääköhän vääristä kummeista liikennevirhemaksul la?
--- Lainaus käyttäjältä: Haapaniemen Paroni - 5.11.2020 kello on 23:21 ---Hölmöläisten touhua jos vaihtaa koko aika puolta urien takia.Oikea puolta käyttäen.
--- Lainaus päättyy ---
Oikealle kääntyvässä mutkassa tuppaa reunaviiva kulumaan, vasemmalle taas keskiviiva.
Karabiilisti:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 5.11.2020 kello on 22:51 --- Tuli tuossa mieleen: Kaun, kaun sitten, eräs tuttu rouva kysyi:
Toppaako poliisit sun usein? Kun vaihtelin urien puolelta toiselle, ei toistaiseksi ole topanneet, vaikka edelleenkin harrastan samaa.
Taitaa "Karabiilisti" ajatella raidetankoa tai kallistuksenvakaaja a? Kyllä ainakin noissa vanhemmissa alatukivarret on aika paksua rautaa.
--- Lainaus päättyy ---
Ei kyllä mä ihan tukivartta kauhulla ajattelen...onhan se vahva mutta suunniteltu kantamaan toisen suuntaista kuormaa...
Ennenvanhaan taisi olla vahvempia ja niistä on nosteltu menneisyydessä kyllä...mutta tollasta nykyautoa kun nostaa tukivarresta niin suattaapi pyörän kulmat muuttua. Apurungosta ja sen kiinnityspisteistä mielummin.
Ja urien välissähän sitä pitää ajella...menee hiljaisemmin ja renkaatkin kuluu vähempi.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 6.11.2020 kello on 06:26 --- Monet pitää sakkoa tai auton rikkoutumista suurimpana pelkona. Minä olen pelännyt kolaria kuitenkin enemmän, riippumatta oli oma tai vastapuolen syy, onneksi ei vielä ole osunut kohdalle. :D
--- Lainaus päättyy ---
Tarkoitan tilannetta että ajetaan sulalla isolla tiellä marraskuussa räntäsateessa kesäkumeilla, mutta sivutiet peittyy jo loskaan.
Oikealla ajonooeudella ajettaessa ei ole suurta vaaraa onnettomuudelle, mutta sakon uhka on olemassa.
Tällainen keli oli etelässä jo lokakuussa, mutta seuraavaa voi joutua odottamaan,mutta lähes joka aamu se on mahdollista, kun lämpötila on nollan tietämissä.
Lapissa tää 5kk sääntö onkin ok, kun talvi on pidempi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta