rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Moottorinlämmittimien aiheuttamat ongelmat Euro 6 moottorien yhteydessä.  (Luettu 24773 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Esson baarin jututhan eivät ole mitään faktaa, vai oletko saanut kirjeen, jossa yritetään muuttaa takuuehtoja jälkikäteen?

Eipä niin, mutta on vahvaa kokemusta siitä, ettei tämä keskustelun alaisena oleva harmi missään Esson baarissa syntynyt ;D

Olen kuitenkin yllättynyt, kuinka asiallisesti keskustelu on käynyt, tuskinpa likikään kaikki tähän lämmitys ongelmavyyhtiin tuukkaantuneet on edes hoksineet laittaa mielipiteitään tänne?

Voihan olla, että myyntipuoli kokee tämmöiset keskustelut keljuna, mutta se ei ole avauksen tarkoitus, oikealla asialla yritetään... Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Yleensä täällä keskustellaan asiallisesti. Itse en osallistunut kun Mersun 5 sylinterinen ei tunne tuota ongelmaa

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:24
  Minulla on Hymer, vm 2010 jossa 3,0 Fiat moottori ja siinä 220v letkulämmitin sekä Webasto,kumpaakin olen käyttänyt eikä ole ollut ongelmaa !

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:31
  Minulla on Hymer, vm 2010 jossa 3,0 Fiat moottori ja siinä 220v letkulämmitin sekä Webasto,kumpaakin olen käyttänyt eikä ole ollut ongelmaa !

Ei taida kuitenkaan euro6 olla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:24
 Eipä tosiaankaan ole!

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 06:43
 Thumb Voiskohan tuo olla totta,3kertaa oon nyt lämmittänyt tuon uuden ohjelman laiton jälkeen,eikä vikavalo ole syttynyt.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Thumb Voiskohan tuo olla totta,3kertaa oon nyt lämmittänyt tuon uuden ohjelman laiton jälkeen,eikä vikavalo ole syttynyt.

Oiskos se sitten päivitys onnistunut, kuten tilanteessa toivotaan?Thumb Kunnolla päivityksen onnistuminen selvinnee vasta pitkän lämmitysjakson jälkeen, että oliko riittävä manipulointi /huijaus lämpötilan tunnistimille?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Eipä tosiaankaan ole!

Olipa vähän moottorinlämmittimi en ongelmista kärsiviä Euro 6 moottorilla varustettujen autojen omistajien keskusteluja, ei oikeastaan selvinnyt täältäkään mikä on esim. Fiat Ducato alustaisten autojen tulevaisuuden näkymä tässä suhteessa?


*****
  • Päivämatkailija
  • Viimeksi paikalla:31.07.2022 kello on 12:36
Ei ducato mutta 2018 ford focuksessa tehdasasenteinen bensawebasto joka aiheutti vikakoodeja melkein joka käynnistyksessä. Foorumien perusteella jotkut olivat saaneet päivitetyn softan joka korjaa ”vian”, rinta-jupilla(vantaa) esittivät tietämätöntä ja sanoivat että tämmösiä nämä tahtoo olla kaikilla merkeillä.

Viimeksi huoltoon viedessä varasin ajan myös softapäivitykselle, autoa viedessä alkoi sama selittely jonka kuittasin kesken lauseen totemalla että jos vaan asentaisitte sen päivityksen. Vittumainen naama auttoi..

Nyt toiminut ongelmitta

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.08.2023 kello on 16:14
Ducato 2020 ei ole moksiskaan loki/letkulämppäristä, lämpenee vain?


Sent from my iPhone using Tapatalk

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.08.2023 kello on 16:14
Itsellä on nyt kokemusta puolisen kuukautta Fiat Ducato serie 7 (2021) mallin 180 koneen lämmittämisestä. Vekottimessa on käsittääkseni letkulämmitin pumpulla. Häiriövaloa ei ainakaan vielä ole ilmestynyt. Myyjä suositteli että lämmitintä käytetään tunteja ennen starttaamista ja niin olenkin tehnyt eli yli 2h kovallakin pakkasella pitää häiriövalon pois.


Sent from my iPhone using Tapatalk

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
  • Eipä turhia höttyillä :)
Toki sitten jos/kun auton softaa korjataan, kuten tuon omankin Berlingoni kohdalla on tehty, niin tuo "huijaus" käy tarpeettomaksi. Ihan samalla tavalla meinaan PSA:llakin ne ekat webat tuli pelkkinä sisätilalämmittimin ä ja itseänikin vielä heti alkuvuodesta kauppoja tehdessäni asiasta varoiteltiin että näin saattaa yhä olla. Mutta softa oli jo onneksi keritty korjaamaan ja tosiaan nyt pelaa kuin ns. ennen vanhaan :)

Ja eipäs sitten kuitenkaan pelannut :-\ Autohan tuli taloon keväällä ja tuolloiset testit weballa oli siellä 0 pinnassa olevilla lämpötiloilla kun kylmempää ei enää vain ollut, niin tuolloin homma pelasi kuin ns. junan vessa. Vaan nyt tänä talvena kun pääsi oikeisiinkin pakkasiin, niin jo -5 tuotti ongelmia, webalämmityksen jälkeen jakoavainta mittaristoon => auto meni softien uudelleen asennukseen. No päivän verran tuossa aikaa korjaamolla vierähti, joutuivat kaikki avaimetkin ohjelmoimaan samalla uusiksi jne. mutta nyt pelaa. Poika on par'aikaa Berlingolla reissussa ja -20 pakkasessakaan ei noita vikavaloja esiinny, pata ja koppi lämpiää molemmat weballa kuitenkin iloseen Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Fiat Ducato Multijet 2.3 Euro 6 D moottorinlämmitys ongelmat
« Vastaus #57 : 28.02.2021 kello on 22:00 »
Oisko kellään uutta tietoa kyseisen merkin suhteen, moottorinlämmittimi en aiheuttamista häiriötiloista? Viime syksynä täällä oli jonkin aikaa asiallista keskustelua, mutta en löytänyt enää sitä, niin kysynpä uudelleen.

Caravan lehden viimeisessä numerossa on aiheesta yhden karavaanarin kysymys, johon Italmotor Finlandilta näkyy vastatun, mutta onko edelleenkin hieman "henkimaailman hommia" taikooko esim. Webasto häirivaloja näyttöön lämmityksen päätteeksi?

Sama "oireyhtymä" vaivaa tietenkin PSA moottorisia Euro 6 versioita Fiatin sisarmerkeissä.

E: yhdistetty aiempaan aiheeseen -mode-
« Viimeksi muokattu: 28.02.2021 kello on 23:46 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 18:49
Itsellä on nyt kokemusta puolisen kuukautta Fiat Ducato serie 7 (2021) mallin 180 koneen lämmittämisestä. Vekottimessa on käsittääkseni letkulämmitin pumpulla. Häiriövaloa ei ainakaan vielä ole ilmestynyt. Myyjä suositteli että lämmitintä käytetään tunteja ennen starttaamista ja niin olenkin tehnyt eli yli 2h kovallakin pakkasella pitää häiriövalon pois.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Onkos edelleen onnistunut esilämmitys ilman häiriövalon syttymistä? Näitä mystisiä tapauksia tuntuu olevan ja olen suunnitellut Webaston asennusta 2021 maliin Ducatoon, mutta tiedä sitten?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.08.2023 kello on 16:14
Joo lämmityksestä ei ole tullut vikakoodeja..
Muusta syystä kyllä.


Sent from my iPhone using Tapatalk